AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Jeg studerer siving på NTNU og det er mange som endelig finner en gjeng og føler at de er kommet til paradis fordi det nå endelig er lov å være flink, de finner likesinnede og har fantastiske studieår. Jeg synes livet som student ved NTNU er fælt. Livet mitt i Trondheim er fælt. Finner ingen jeg klaffer med. Synes egentlig det er utrolig trist å vandre rundt her oppe i Trondheim uten å evne å skape venner og gode minner. Er kvinne og har aldri hatt kjæreste heller. Jeg gråter ofte. Er fortvilet. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg trodde helt ærlig at Trondheim og studier skulle bli et vendepunkt i livet etter mange dårlige år på ungdomsskole og VGS men i motsetning til alle andre fant jeg ikke venner her og livet mitt ble ikke bedre. Og nå finner jeg ingen lyspunkter i livet eller fremtiden. Alt føles bare håpløst og meningsløst. Noen med råd? Anonymkode: a66da...0d6
Katten.2.0 Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Prøvd å melde deg som frivillig på Samfundet? Der har du en utrolig inkluderende gjeng 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Har du forsøkt å finne venner andre steder enn studentforeninger? Jeg kjenner nesten ingen jeg studerer med, men har blitt med i et idrettslag hvor jeg nå har fått venner i alle aldre. Anonymkode: 408bf...9cf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 Fant i grunn ingen nye venner selv da jeg først ble student. Var litt med noen fra faddergruppa i begynnelsen men så ebbet det ut og jeg ble gående rundt på studiestedet alene. Hadde dog gamle venner i samme by, men tiden mellom forelesninger ble ensom. Noen år senere byttet jeg studiested og begynte på en ny studieretning og da fant jeg nye venner på studiestedet. Jeg kjenner en som flyttet til Trondheim og ikke fikk nye venner der. Han begynte på en teit fritidsaktivitet (dansekurs) og fikk mange nye venner der. Er det en studentforening du kan melde deg inn i? Eller kan du begynne med fugletitting/tae kwondo/hva-som-helst for å treffe nye mennesker? Lykke til! Anonymkode: 4ba46...c0f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 Hva har du gjort for å bli kjent med folk? Selv spurte jeg bare noen i klassa som jeg hadde pratet litt med, om de ville starte kollokvie med meg. Jeg måtte være litt på. En annen i klassa bare spurte meg rett ut om vi skulle finne på noe en helg, vi hadde bare pratet et kvarter eller noe. Man må «tvinge» seg litt på folk. Å bli med i en studentforening/aktivitet kan og hjelpe. Anonymkode: ec3c5...059
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du gjort for å bli kjent med folk? Selv spurte jeg bare noen i klassa som jeg hadde pratet litt med, om de ville starte kollokvie med meg. Jeg måtte være litt på. En annen i klassa bare spurte meg rett ut om vi skulle finne på noe en helg, vi hadde bare pratet et kvarter eller noe. Man må «tvinge» seg litt på folk. Å bli med i en studentforening/aktivitet kan og hjelpe. Anonymkode: ec3c5...059 Enig - hva har du selv gjort? Venner kommer ikke av seg selv. Hvis du går rundt og tror at alle vil avvise deg (dårlige erfaringer fra tidligere), kan det hende at de ikke har turt å prøve å bli kjent med deg... Anonymkode: b18cf...0cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå