Gå til innhold

Uhøflig å si at nabounger må gå hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det uhøflig å si til nabounger i 10 års alderen at de må gå hjem i halv åtte tiden på kvelden? Våre egne unger er yngre. Dette er på et feriested, hvor de fastboende naboene er veldig gjestfrie, men jeg føler vi må ha litt privatliv oppi det hele. Det er tross alt leggetid for de minste.

Vi bor ikke i tettbebygd område selv, så jeg lurer på hva som er vanlig praksis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke si det er uhøflig. Som du sier så vil dere ha litt privatliv og barna deres skal jo ligge seg og.

Det er jo bare til å si at " nå må du gå hjem, for nå skal XXXX og XXXX gå til sengs. Du kan leke mer med dem i morgen. "

Naboungene er såpass store at de forstår den.

Hva som er vanlig praksis aner jeg ikke, men dere finner jo noe som passer til dere.

Skrevet

Dette er det slett ikke uhøflig å si ifra om.

Barn har ikke alltid like god styring på tider og slik (de "glemmer" lett, særlig hvis de har det morsomt), og har bare godt av å lære seg når det er på tide å komme seg hjem. Jeg vil heller si det er uhøflig av andre barns foreldre å la dem være hos dere over leggetid for barna deres (hvis man absolutt skal fnne noen uhøflige i det hele).

Gjest Anonymous
Skrevet

nei, dette kan du gjøre uten å bekymre deg. Dette er da foreldrenes jobb,men det er jo enkelt å vite at de er til andre og regne med at de blir jaget hjem

Gjest Madeline
Skrevet

Selvfølgelig skal du si fra om at de må gå hjem. Det er ditt hjem og du bestemmer hva slags regler som gjelder for dere. Unger har godt av å se at folk er ulike og har ulike regler. De kan fortsette leken i morgen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Mi casa est mi casa, vil jeg ikke ha folk her ber jeg de gå hjem, enten det er voksne eller barn :wink:

Gjest lilletroll
Skrevet
Er det uhøflig å si til nabounger i 10 års alderen at de må gå hjem i halv åtte tiden på kvelden? Våre egne unger er yngre. Dette er på et feriested, hvor de fastboende naboene er veldig gjestfrie, men jeg føler vi må ha litt privatliv oppi det hele. Det er tross alt leggetid for de minste.

Vi bor ikke i tettbebygd område selv, så jeg lurer på hva som er vanlig praksis.

Nei dette anser jeg ikke for uhøflig i det hele tatt. Det må være opp til dere hvor lenge dere "orker" med besøk, og så lenge det sies på en fin måte, er jeg helt sikker på at det går veldig bra.

Jeg personlig hadde mye heller satt pris på at barnet mitt hadde fått en sånn beskjed om hun var på besøk hos noen, enn om de ikke hadde turt si det, og inni seg hadde irritert seg over "å at den ungen aldri går hjem".

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei det er ikke uhøflig i det hele tatt.

Skrevet

Syns du det hadde vært uhøflig om det var motsatt?

Skrevet

Nei ikke uhøflig i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...