AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #1 Del Skrevet 22. desember 2018 Hei Det har seg sånn at jeg er en 19år gammel jente som fortsatt bor hjemme. Jeg betaler husleie og hjelper egentlig til masse hjemme. Klesvask, lager middag, støvsuger, ja alt det der. Jeg bor sammen med min mor og mine to yngre søsken. Som dere vet, så er det ikke lett å være alene mor. Hun har to jobber og står på. Jeg er veldig stolt over henne, og hjelper henne veldig mye hjemme. Passer også lillebroren min også når hun jobber ekstra. Men jeg har egentlig litt dårlig samvittighet for at jeg fortsatt bor hjemme og "snylter". Nå er altså økonomien min ikke så bra. Jeg er lærling og lønnen min er jo ikke så mye å skryte ut av. Jeg har også et billån å betale ned på, mobilregning, og andre utgifter sånn som forsikring, klær Etc. Trekker også et fast beløp i måneden til BSU. Moren min sier jo at jeg ikke burde tenke så mye på det, at det er bare bra at jeg er hjemme og hjelper henne, mens jeg sparer til jeg flytter ut osv. Men de fleste vennene mine og de jeg kjenner har jo stortsett flyttet ut. Føler at jeg er den taperen og uselvstendig som fortsatt bor hjemme. Men altså hva tenker dere andre mødre der ute om ungdommen på min alder fortsatt bor hjemme? Er det uvanlig? Rart? Anonymkode: d283e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #2 Del Skrevet 22. desember 2018 Det er ikke rart.. Jeg er også 19 og bor hjemme. Flere venninner og kompiser på 19 som bor hjemme. Venninne på 23 bor hjemme. Kompis på 22 bor hjemme. Jeg bor hjemme fordi jeg har hest, og ikke har råd til å bruke 6000 på hybel. Foreldrene mine synes bare det er fint at jeg bor hjemme. Anonymkode: 17ffa...3f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #3 Del Skrevet 22. desember 2018 Nei, det er ikke rart så lenge du holder på med noe Anonymkode: 8cecb...1ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #4 Del Skrevet 22. desember 2018 Ikke rart så lenge du bidrar økonomisk og huslig. Blir ikke merkelig før man er 22-23 Anonymkode: 8d582...6a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. desember 2018 #5 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #6 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg veit om folk som fremdeles bor hjemme hos foreldrene sine, selv om "barna" er godt oppe i tjue-årene. Uten at dem betaler noen husleie. Anonymkode: 21bd0...7ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #7 Del Skrevet 22. desember 2018 Kjenner noen som er 24-26 år som bor hjemme. Ikke rart i det hele tatt å bo hjemme lenge. Jeg bor i et område hvor det er enkelt å komme seg inn til by og studiested, veldig mange av mine venner har valgt å bo hjemme for å studere eller jobbe Anonymkode: fcbe8...e9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. desember 2018 #8 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Ikke rart i det heletatt. Endret 13. januar 2019 av Kjærlighetsbarn98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #9 Del Skrevet 22. desember 2018 Du er 19, en tennåring. Anonymkode: b6ac9...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 22. desember 2018 #10 Del Skrevet 22. desember 2018 Det er ikke uvanlig i det hele tatt å bo hjemme når man er 19 år og lærling. Så lenge man kan pga avstand til læreplassen o.l. er det bare fornuftig og ikke noe rart eller galt i det hele tatt. Når du har fått fagbrev og jobb blir det jo annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gneis Skrevet 22. desember 2018 #11 Del Skrevet 22. desember 2018 Ikke rart i det hele tatt. Bo hjemme så lenge du og familien trives med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 22. desember 2018 #12 Del Skrevet 22. desember 2018 Hadde aldri i verden tenkt på det som merkelig når du er 19, betaler husleie, bidrar hjemme og med pass av småsøsken. I det hele tatt er du en ressurs i familien! Hadde du sittet på rompa og hatt et "hvileår", ikke bidratt hjemme og bare snyltet hadde det vært noe annet! Du kan trygt bo hjemme i minst et par år til uten at det er "rart"! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #13 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg kjenner en som flyttet for seg selv som 28-åring og betalte aldri noe hjemme. Flyttet rett inn i en leilighet pappa hadde kjøpt til henne og betalte fortsatt ikke noe. Det syntes jeg var rart/merkelig/sært. Klager over at alle ordninger som at hun får positiv selvangivelse og det er urettferdig for får ikke stipend hos Lånekassen, må betale formueskatt osv. En 19-åring som lever på ræva læringslønn og bor hjemme hadde jeg ikke brydd meg om. Anonymkode: 027b0...d33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #14 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg er i dag 34 år, og bodde hjemme til jeg var 21 år. Jeg var så privilegert på den tiden at jeg kjøpte min egen hybelleilighet samtidig som jeg jobbet. Jeg jobbet fulltid et år, og begynte deretter å studere som 22-åring samtidig som jeg jobbet ved siden av. 19 år er veldig ungt å flytte hjemmefra synes jeg. Har hørt om mange mellom 19 og 23 som bor hjemme. Helt sikkert eldre enn det også. Absolutt ingen skam i det. Anonymkode: d159a...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #15 Del Skrevet 23. desember 2018 Jeg er 20 og bor enda hjemme søskenbarnet mitt er 27 og han flytta ut nå i sommer så tror ikke du bør bekymre deg fult enda. Anonymkode: f0c14...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #16 Del Skrevet 23. desember 2018 Ikke rart og slett ikke uvanlig, men jeg synes nå det er uselvstendig jeg da. Anonymkode: cb20c...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #17 Del Skrevet 23. desember 2018 Jeg er 21 år og bor enda hjemme, av gode grunner som f.eks psykisk diagnose og at jeg har endel problemer. Ønsker ikke å gå så mye inn på det, da jeg er redd for å bli avslørt. Skulle virkelig ønske jeg kunne bodd for meg selv, men det klarer jeg ikke. Er så glad jeg har et godt forhold til mine foreldre, dem har ingenting i mot at jeg enda bor hjemme❤️ Anonymkode: f6263...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #18 Del Skrevet 23. desember 2018 Ikke rart og ikke uvanlig. Jeg håper min datter vil bo hjemme når hun er 19 også.❤ Jeg flyttet sammen med noen venninner når jeg var 22 eller 23. Betalte ikke noe for å bo hjemme. For mine barn så vil jeg heller ikke at de betaler noe når de er såpass unge.. dvs.. mobil og eget forbruk får de betale.. men ikke mat og husleie. Anonymkode: d2ffb...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 23. desember 2018 #19 Del Skrevet 23. desember 2018 Jeg er 26, å bor enda hjemme etter brudd med samboeren. Ikke noe rart å være 19 og bo hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 23. desember 2018 #20 Del Skrevet 23. desember 2018 (endret) Ikke rart i det hele tatt. Smart. Mor vinner på at du hjelper til hjemme og med yngre søsken og du sparer penger og vil ha et bedre økonomisk utgangspunkt når du skal flytte hjemmefra. Du er bare 19 år og fremdeles ung, bare barnet i mine øyne enda, men allikevel voksen, ansvarlig, selvstendig og du virker moden og fornuftig. Du snylter ikke fordi du bor hjemme så lenge du bidrar og hjelper til, noe du gjør. Endret 23. desember 2018 av BearMama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå