Gå til innhold

Forlover - betale kjole selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at hvis bruden legger føringer så skal hun betale. Hvis du ikke har råd til å kjøpe en kjole så kan du jo låne en også, eller bruke en du har fra før. Viktigste er at du følger kleskoden og føler deg vel! 

Anonymkode: 3cadb...806

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være forlover i min venninnes bryllup - men hun har nevnt at vi må kjøpe kjoler selv.. er det vanlig? Altså, jeg har ikke råd til å kjøpe en kjole som skal brukes en gang - jeg kan ikke engang ta meg råd vanligvis til å kjøpe ting jeg vil... 😳 Hva tenker dere? 

Anonymkode: 6f68e...891

Du kan ikke bruke noe du allerede har i skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal være forlover i min venninnes bryllup - men hun har nevnt at vi må kjøpe kjoler selv.. er det vanlig? Altså, jeg har ikke råd til å kjøpe en kjole som skal brukes en gang - jeg kan ikke engang ta meg råd vanligvis til å kjøpe ting jeg vil... 😳 Hva tenker dere? 

Kan du ikke bare bruke en kjole du har fra før? Eller låne en gratis av en venninne? Problem løst!

Anonymkode: a0c0e...1e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bruden har spesielle ønsker for hva slags kjole forloverne skal bruke, burde hun betale for disse.

Om dere kan gå med hva dere vil er det naturlig å stå for dette selv. Trenger jo ikke kjøpe ny kjole for dette bryllupet. Bruk noe du allerede har eller lån. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, La Luna skrev:

Hvis hun skal bestemme hvordan kjolen skal de ut: hun betaler. 

Hvis du kan bestemme selv: du betaler. 

Hvorfor kan du ikke bruke den flere ganger? 

Dette. Skulle akkurat til å skrive det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS har misforstått? Det er bruden som skal bruke kjolen sin èn gang (om det er en brudekjole da). Forlovere kan bruke kjolen sin så mye de vil. Før og etter!

Anonymkode: fc6c0...daa

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.12.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

hvis hun har en bestemt kjole dere skal bruke som forlover får hun betale det selv. Hvis du kan bruke hva du vil så vil jeg anbefale en billig multiway kjole. De kan snurres på 9-10 forskjellige måter og du kan finne de ned i 500-1000kr både på ebay og finn.no :) Så da kan du bruke den i flere anledninger. De har one size eneste du kan velge, lang, kort eller normal i lengde og normal eller ekstra stor i bredde.

Anonymkode: 73582...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover for ei venninne som ville vi skulle ha lilla lang kjole.  Kjøpte en lys lilla en på Nelly til 700 kr  Har aldri brukt den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært forlover 2 ganger, begge gangene har jeg betalt kjolen selv.

Anonymkode: 5cd47...5bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler kjolen på lik linje som alle gjestene betaler for sine egne antrekk. Har du ikke råd til kjole, har du ikke engang råd til å være gjest. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 21.03, Sokkar skrev:

Du betaler kjolen på lik linje som alle gjestene betaler for sine egne antrekk. Har du ikke råd til kjole, har du ikke engang råd til å være gjest. 

Wow, så streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Wow, så streng.

Er det ikke sannheten, da? Klager over at hun ikke har råd til kjole fordi hun er forlover. Har hun ikke råd til kjole, har hun ikke råd til kjole. Hun kan selvfølgelig komme i bukse, men å skylde på forloverrollen blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sokkar skrev:

Er det ikke sannheten, da? Klager over at hun ikke har råd til kjole fordi hun er forlover. Har hun ikke råd til kjole, har hun ikke råd til kjole. Hun kan selvfølgelig komme i bukse, men å skylde på forloverrollen blir for dumt.

Jeg leser innleggene til Ts om at bruden har vært veldig vag i sine føringer og at TS derfor kommer til forumet for å høre om hva andre sier. At hun er for blakk til å komme som gjest blir for brutalt. Det er ikke alle som har selskapsklær. Mange har dongery + bunad, ingenting midt i mellom.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjole måtte du vel ha uansett som gjest i bryllupet, så jeg ser ikke helt hvorfor bruden skulle betalt for kjolen din fordi du er forlover. Dersom bruden bestemmer hvordan kjolen skal se ut blir det selvsagt en annen sak, da bør hun betale siden det slett ikke er sikkert du får bruk for kjolen igjen. Men står du fritt til å velge selv så kan du jo kjøpe en kjole du kan bruke igjen mange ganger. En selskapskjole er jo noe de fleste bør ha i garderoben. 

Anonymkode: 75fff...fe8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg leser innleggene til Ts om at bruden har vært veldig vag i sine føringer og at TS derfor kommer til forumet for å høre om hva andre sier. At hun er for blakk til å komme som gjest blir for brutalt. Det er ikke alle som har selskapsklær. Mange har dongery + bunad, ingenting midt i mellom.

Bruda har sagt ho må kjøpe sin egen kjole, ser ikke hvorfor det må diskuteres noe videre utover det. TS har ikke råd til å kjøpe kjole til seg selv. Neivel. Det er virkelig ikke bruden sin feil. Kan hun bruke bunad som gjest, kan hun vel bruke bunad som forlover. Sist jeg sjekket var det gratis å låne klær av venninner. 

Jeg forstår ikke hvorfor TS har trodd noen andre skulle kjøpe kjole til henne? 

Endret av Sokkar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Sokkar skrev:

Bruda har sagt ho må kjøpe sin egen kjole, ser ikke hvorfor det må diskuteres noe videre utover det. TS har ikke råd til å kjøpe kjole til seg selv. Neivel. Det er virkelig ikke bruden sin feil. Kan hun bruke bunad som gjest, kan hun vel bruke bunad som forlover. Sist jeg sjekket var det gratis å låne klær av venninner. 

Jeg forstår ikke hvorfor TS har trodd noen andre skulle kjøpe kjole til henne? 

ER vel noe med det at hvis bruden legger føringer for hvordan kjolen skal være, så skal bruden betale kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

ER vel noe med det at hvis bruden legger føringer for hvordan kjolen skal være, så skal bruden betale kjolen.

Men TS har ikke sagt noe om at bruden har lagt føringer for hvordan kjolen skal se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sokkar skrev:

Men TS har ikke sagt noe om at bruden har lagt føringer for hvordan kjolen skal se ut.

Godt poeng, men mange ganger er det sånn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at bruden betaler for kjolen til andre, men jeg tenker at du på lik linje som alle andre gjester betaler for eget antrekk eller kommer i noe du har fra før. Så lenge hun ikke har store krav til kjolen så hadde jeg om det var meg bare tatt en kjole fra skapet som er formell.

Er det ingenting du kan låne, ingenting gjemt i skapet eller kjøpe brukt? Mange på Facebook som selger brukte kjoler til en god pris. Du kan evt snakke med bruden eller en annen vennine og se om de har noe du kan låne om dere har samme str. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...