AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #1 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg skal være forlover i min venninnes bryllup - men hun har nevnt at vi må kjøpe kjoler selv.. er det vanlig? Altså, jeg har ikke råd til å kjøpe en kjole som skal brukes en gang - jeg kan ikke engang ta meg råd vanligvis til å kjøpe ting jeg vil... 😳 Hva tenker dere? Anonymkode: 6f68e...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #2 Del Skrevet 22. desember 2018 Trodde det var helt vanlig å kjøpe selv i Norge. Det har jeg gjort begge gangene jeg har vært forlover. Anonymkode: 8c054...dfe 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #3 Del Skrevet 22. desember 2018 Får du velge ut den som du vil ha eller har hun bestemt hvilken det skal være? Anonymkode: c0d21...20b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 22. desember 2018 #4 Del Skrevet 22. desember 2018 Selvsagt skal du betale for din egen kjole. Men du kan jo bruke kjolen senere og 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. desember 2018 #5 Del Skrevet 22. desember 2018 Du kan vel kjøpe en kjole som går an å bruke til flere anledninger? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 22. desember 2018 #6 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Hvis hun skal bestemme hvordan kjolen skal se ut: hun betaler. Hvis du kan bestemme selv: du betaler. Hvorfor kan du ikke bruke den flere ganger? Endret 3. januar 2019 av La Luna 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. desember 2018 #7 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg har vært forlover flere ganger, og har selvsagt kjøpt kjole selv. Når jeg tenker meg om tror jeg jeg brukte den samme kjolen i to bryllup. Hvis bruden legger føringer betaler bruden. Ellers skal du da betale din egen kjole, du kan velge en kjole du liker og bruke den igjen senere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Del Skrevet 22. desember 2018 Så lenge hun ikke legger store føringer er det vanlig at du betaler ja. Anonymkode: 4d00a...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #9 Del Skrevet 22. desember 2018 Det er vanlig at du betaler den selv, så lenge hun ikke har lagt føringer på hva du skal ha på deg. men altså, siden du er forlover, så regner jeg med at bruden er en god venninne, og da syns jeg du kan snakke med henne! Si at du ikke har så god råd, og spør hva du skal gjøre. Kanskje hun vil spleise på den? Det er snart januarsalg, sjekk finn etter kjoler. Mange selger kjoler nå etter juleball og julebord. Kan du låne en kjole av bruden? Vis du var min venninne, og kom til meg med den problemstillingen, så hadde jeg hjulpet deg på en eller annen måte. Enten kjøpt kjole eller lånt deg en kjole. Du er jo tross alt forlover, og man vil ikke blakke gode venner. Anonymkode: 66428...f14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #10 Del Skrevet 22. desember 2018 Min forlover kjøpte kjolen sin selv, men hun fikk ingen andre føringer enn at den skulle være fin. Hun kom i en fantastisk vakker kjole, som hun kan bruke ved flere anledninger. Hvis du har fått føringer om farge, snitt, lengde, type stoff osv bør bruden betale hele eller deler av kjolen, syns jeg. Anonymkode: 454cd...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #11 Del Skrevet 22. desember 2018 Som alle over sier; bruden legger føring - hun betaler. Hvis ikke, du betaler selv. Jeg la føringer til eget bryllup for mine 3 forlovere. Jeg betalte kjolene deres. Vi hadde en fin vinkveld og valgte kjoler sammen. Jeg ville ha lignende kjoler til de i ønsket farge og det fant vi på Asos. Ble dyrt, men verdt det. De tilbød å gi meg kjolene etter bryllupet, men det var min gave til dem Hun ene giftet seg nå i sommer. Hun hadde ingen føringer til oss, annet enn at vi alle skulle ha samme lengde, så ikke en kommer i kort og en lang og en i knelangt. Vi betalte selv, selv om vi koordinerte med hverandre. Vi er 4 stk som er som knoll og tott. Ettersom du er forlover, er du vel en ganske når venninne? Snakk med bruden Anonymkode: c7b10...cf6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 22. desember 2018 #12 Del Skrevet 22. desember 2018 Har aldri hørt om forlovere som får kjole betalt av bruden. Husker dog en gang en venninne som skulle være «bridesmaid» i amerikansk bryllup (altså en av mange brudepiker), og ble bedt om å sende målene sine, for kjoler skulle sys. Kjolene var noe store rosa tyllgreier, og stor var overraskelsen da hun var forventet å betale den! Det skjønner jeg godt. Som norsk forlover, som kan gå i nær sagt hva du vil, du trenger ikke engang kjøpe ny kjole, får du det selvfølgelig ikke dekket. Unntak altså om kjolen er et slags kostyme, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #13 Del Skrevet 22. desember 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal være forlover i min venninnes bryllup - men hun har nevnt at vi må kjøpe kjoler selv.. er det vanlig? Altså, jeg har ikke råd til å kjøpe en kjole som skal brukes en gang - jeg kan ikke engang ta meg råd vanligvis til å kjøpe ting jeg vil... 😳 Hva tenker dere? Anonymkode: 6f68e...891 Kan du ikke betale kjolen din selv, så får du melde avbud til hele bryllupet. Du har ikke økonomi til å være tilstede, sier du jo selv. Gave kommer jo også i tillegg. Anonymkode: 82655...56d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 22. desember 2018 #14 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg betalte selv😊 Hadde vært veldig rart hvis bruden skal betale for min kjole🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 22. desember 2018 #15 Del Skrevet 22. desember 2018 Man ordner kjole selv, bortsett fra hvis bruden bestemmer hva slags kjole det skal være (farge f eks) og man ikke har det fra før av. Da må hun betale. Slik er det i min verden ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 22. desember 2018 #16 Del Skrevet 22. desember 2018 Må du kjøpe ny kjole da? Du kan kjøpe brukt, det sleges masse fint som er brukt bare én gang og er god som ny. Du kan kanskje også låne fra en venn eller kusine/søster ol? Og du kan vel helt klart bruke kjolen mer nen en gang! 😃 kjøp en kjole som kan passe til andre bryllup, til julebord, til konfirmasjon o. L Da blir ikke pengene like "bortkasta" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 22. desember 2018 #17 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg har hørt/sett like mye av begge alternativene. Men bruden legger veldig tydelige føringer bør hun betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. desember 2018 #18 Del Skrevet 23. desember 2018 Forresten er det ingen regel som sier at kjolen må være ny... Har du en passende kjole fra før, så kan du bruke den... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vifsla Skrevet 23. desember 2018 #19 Del Skrevet 23. desember 2018 Må du kjøpe kjole da? Har du ikke en du kan bruke fra før? Eller låne av noen du kjenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #20 Del Skrevet 23. desember 2018 I Norge er det vel relativt vanlig å betale for kjolen selv. Har aldri hørt om noen som har fått dette sponset av bruden Anonymkode: 6c273...25e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå