Gå til innhold

Hva er din flystatestikk

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, reiseglad said:

Hvor henter du dette kartet, Gard? Hadde kanskje vært noe og syslet med i juleferien. Sist år har jeg hatt mellom 50 og 60 flyginger, mesteparten i jobbsammenheng, og aller mest innenlands.

Jeg bruker https://my.flightradar24.com/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mitt flykart.

Screenshot_20181223-181558.png

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem i alle dager gidder holde telling på alle flyturen man tar?

Og hva har dette med barn og familie å gjøre?

Anonymkode: 367ae...3ad

Er helt krise om noen poster i feil forum. Da stanser verden og brukerne forstår mindre enn 0. De må ha hjelp for å komme igang igjen, og forstår absolutt ingenting.

Anonymkode: c798d...4cc

• Liker 3
Skrevet

Hver sin lyst sier jeg bare. 

Skrevet

Min statistikk fra FlightMemory.com (det mangler 4 flighter, tur-retur OSL-ARN og OSL-ORY), så ikke 100% korrekt:

1240063180_Skjermbilde2018-12-25kl_01_41_50.thumb.png.bf2cca710e3de2d8c1074025f1b22d90.png425772842_Skjermbilde2018-12-25kl_01_42_09.thumb.png.581b1d46160fb9373521804f12eca3d6.png962021305_Skjermbilde2018-12-25kl_01_42_36.thumb.png.e9991a7b191250bdc3e5e76e74d90429.png

Anonymkode: a6174...900

• Liker 1
Skrevet

Fillern, her har jeg gått glipp av mye gøy nerding. 

Hvordan legger man inn flyvninger som skjedde for flere tiår siden? 

Skrevet
10 timer siden, stan skrev:

Fillern, her har jeg gått glipp av mye gøy nerding. 

Hvordan legger man inn flyvninger som skjedde for flere tiår siden? 

Hvis du går inn på https://my.flightradar24.com/ og registrerer deg der kan du legge inn alle flygninger du husker. Om du ikke husker nøyaktig dato på alle flygninger så bare velger du dato omtrent da du mener det var du fløy. Det som er litt viktig å huske er hvor du fløy, hvilket selskap og hva slags maskin. Jo mere du husker jo bedre blir statistikken.

Skrevet
5 timer siden, Kjetil E skrev:

Hvis du går inn på https://my.flightradar24.com/ og registrerer deg der kan du legge inn alle flygninger du husker. Om du ikke husker nøyaktig dato på alle flygninger så bare velger du dato omtrent da du mener det var du fløy. Det som er litt viktig å huske er hvor du fløy, hvilket selskap og hva slags maskin. Jo mere du husker jo bedre blir statistikken.

Takk. Joda, utfordringen er særlig før jeg ble voksen. Jeg vet jo hvor jeg har reist, men tidspunktet blir veldig omtrentlig. Og flyselskap og flytype. 

Men jeg får prøve. Spent på hvor mange hundre ganger det blir? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har flydd 10 ganger i midt liv tror jeg. Sist var for 12 år siden

Jeg foretrekker å reise med tog eller buss. Jeg er ikke noe glad i å fly

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet (endret)
1 time siden, stan skrev:

Takk. Joda, utfordringen er særlig før jeg ble voksen. Jeg vet jo hvor jeg har reist, men tidspunktet blir veldig omtrentlig. Og flyselskap og flytype. 

Men jeg får prøve. Spent på hvor mange hundre ganger det blir? 

Du må ha lykke til. Begynn med de du er mest sikre på. Hvis du er sånn någenlunde sikker på flytypen for eks at du fløy en 737, men husker ikke hvilken verson så er det vanlig å skrive 73X. Og for min del så gjør jeg det på alle 737 jeg flyr også selv om jeg nå har kontroll på hvilken verson det er.

Endret av Kjetil E
Skrevet
16 timer siden, Kjetil E skrev:

Du må ha lykke til. Begynn med de du er mest sikre på. Hvis du er sånn någenlunde sikker på flytypen for eks at du fløy en 737, men husker ikke hvilken verson så er det vanlig å skrive 73X. Og for min del så gjør jeg det på alle 737 jeg flyr også selv om jeg nå har kontroll på hvilken verson det er.

I gamle dager var det enkelt, Braathens var 737, SAS var DC9 og Widerøe var Twin Otter. 

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

10 ganger? Herlig! Jeg liker heller ikke å fly, men siden jeg bort langt unna familien så blir det en del reising med fly likevel + ferier og venner som bor i utlandet som jeg besøker i blant. Hater å fly egentlig, men det går raskere og det er jo det beste, at reisen blir kortest mulig. 

Hadde ikke ramset opp flyturene mine til noen da jeg bryr meg om miljøet og ikke vil fremstille meg selv som et miljøsvin. Det er så snålt med alle disse menneskene som liksom bryr seg om miljøet men som "alltid" er ute og reiser. Har mer forståelse for at høyrevridde reiser mye i motsetning til venstrevridde som liksom bryr seg så mye om miljøet men som alltid er ute og farter. Dobbelmoralismen lenge leve!

Reagerer for øvrig ikke på at folk syns dette er interessant, folk har forskjellige interesser 😄 

Anonymkode: c6f50...23e

Skrevet

Alt for mye i hvert fall.

Skrevet
45 minutter siden, funginger skrev:

Alt for mye i hvert fall.

Neida og mere skal det bli, da jeg var i London i høst fløy jeg jo via Amsterdam begge veier. For å få med LCY på lista over flyplasser jeg har besøkt.

Skrevet
4 timer siden, Kjetil E skrev:

Neida og mere skal det bli, da jeg var i London i høst fløy jeg jo via Amsterdam begge veier. For å få med LCY på lista over flyplasser jeg har besøkt.

Kult

• 3 måneder senere...
Skrevet
På 28.12.2018 den 17.06, Aragorn ll Elessar skrev:

Det ene trenger ikke utelukke det andre. Er faktisk veldig glad i å ta tog også. Har hatt mange fantastiske togopplevelser, særlig i Sveits. Men og i Norge og Sverige. Innlandsabanan fra Mora via Östersund til Gellivare er jo en fantastisk avslappende tur.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flydd totalt seks ganger tur-retur:

-Kreta to ganger
-Mallorca to ganger
-Gran Canaria
-Riga 

Så det kartet hadde nok sett litt pistrete ut på meg :) 

Anonymkode: a2671...110

Skrevet

Når jeg ser slike tråder tenker jeg at det er noen som tydeligvis har påskeferie og altfor mye tid til overs 😄 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 29.12.2018 den 11.52, AnonymBruker skrev:

10 ganger? Herlig! Jeg liker heller ikke å fly, men siden jeg bort langt unna familien så blir det en del reising med fly likevel + ferier og venner som bor i utlandet som jeg besøker i blant. Hater å fly egentlig, men det går raskere og det er jo det beste, at reisen blir kortest mulig. 

Hadde ikke ramset opp flyturene mine til noen da jeg bryr meg om miljøet og ikke vil fremstille meg selv som et miljøsvin. Det er så snålt med alle disse menneskene som liksom bryr seg om miljøet men som "alltid" er ute og reiser. Har mer forståelse for at høyrevridde reiser mye i motsetning til venstrevridde som liksom bryr seg så mye om miljøet men som alltid er ute og farter. Dobbelmoralismen lenge leve!

Reagerer for øvrig ikke på at folk syns dette er interessant, folk har forskjellige interesser 😄 

Anonymkode: c6f50...23e

Du snakker om selvmotsigelse.

Anonymkode: c798d...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Holder Ikke stål kontroll på ting slik som mange andre gjør, men SAS gjør en såvidt god jobb for meg.

Sørger egentlig bare for at jeg beholder gull kortet slik at jeg har tilgang til lounger rundt om i verden. Neste på listen er den nye i Istanbul om 2 uker på vei til en solfyllt ferie i Midtøsten.

FE893DDD-76EB-47A4-BAC1-16BA6C824BB1.jpeg

Anonymkode: a8971...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...