Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var syklusen etterpå?

dere som mistet veldig tidlig (uke 5-7) hvordan var blødningen? Fortsatte dere prøvingen med en gang eller brukte kroppen tid på å komme tilbake i «syklus»? 

Hilsen litt trist og forvirra prøver..

Anonymkode: a8eb6...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt to tidlige SA, normal syklus etterpå. Ene gangen tok det 7 mnd før jeg ble gravid igjen. Andre gangen ble jeg gravid påfølgende syklus

Etter MA, ustabil syklus i 3-4 mnd . Gravid igjen 5 mnd etter MA

Anonymkode: bff10...4f0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt to tidlige SA, normal syklus etterpå. Ene gangen tok det 7 mnd før jeg ble gravid igjen. Andre gangen ble jeg gravid påfølgende syklus

Etter MA, ustabil syklus i 3-4 mnd . Gravid igjen 5 mnd etter MA

Hadde du MA tidlig også?

Legen mente det var en MA, siden HCG nivået var så og si normalisert igjen før blødningen kom, men siden det var såpass tidlig 5-6 uker så er det jo ikke mye som skal ut heller..? Har ikke blødd sånn veldig mye 

Skrevet

Jeg blødde veldig mye da jeg hadde MA. Men jeg fikk cytotec etter jeg fikk konstantert det hos lege. Det føltes litt ut som 4 menstruasjoner på én dag 😅 heldigvis var det lite smerter.

Anonymkode: 1efa4...1d4

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du MA tidlig også?

Legen mente det var en MA, siden HCG nivået var så og si normalisert igjen før blødningen kom, men siden det var såpass tidlig 5-6 uker så er det jo ikke mye som skal ut heller..? Har ikke blødd sånn veldig mye 

Oppdaget i uke 11,men fosteret født siden uke 7. Hadde igangsatt abort med cytotec så forløpet blir vel kanskje litt annerledes enn hvis det setter i gang av seg selv. Blødde kraftig i 3-4 timer  De neste dagene varierte styrken på blødningen.

Skrevet

To SA i uke 6. Blødde kraftig begge gangene. Ene gangen fikk jeg eggløsning til vanlig tid og andre gangen gikk det ca 4 uker  begynte å prøve med en gang :) klem ❤

Anonymkode: 8817c...c21

Skrevet

Hadde kjemisk graviditet, men mistet i uke 4-5. Rakk å få 2-3 knall positive tester (av forskjellige merker) før mensen og senere negative tester. 

Blødningen var relativt normal, hakket sterkere enn vanlig og hakket vondere, men ikke slik at jeg ville bekymret meg nevneverdig for det hvis det ikke hadde vært for de positive testene. Var også veldig følsom. 

Syklusen etterpå ble jeg gravid igjen, så for alt jeg vet så var den «normal». Mistenker at EL kom litt tidligere enn vanlig, for vi hadde kun sex fem dager før EL vanligvis kommer. Pga. jobbreise for mannen nesten hele den fruktbare perioden så gadd jeg ikke å teste for EL en gang. 

Hadde i utgangspunktet to fostre (tvillinger) i magen, men en døde før vi rakk å vite at det var to def. Ifølge legen er det visst ikke uvanlig at man slipper to egg etter A, på grunn av økt hormonnivå i kroppen. 

Anonymkode: b5168...9b6

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kjemisk graviditet, men mistet i uke 4-5. Rakk å få 2-3 knall positive tester (av forskjellige merker) før mensen og senere negative tester. 

Blødningen var relativt normal, hakket sterkere enn vanlig og hakket vondere, men ikke slik at jeg ville bekymret meg nevneverdig for det hvis det ikke hadde vært for de positive testene. Var også veldig følsom. 

Syklusen etterpå ble jeg gravid igjen, så for alt jeg vet så var den «normal». Mistenker at EL kom litt tidligere enn vanlig, for vi hadde kun sex fem dager før EL vanligvis kommer. Pga. jobbreise for mannen nesten hele den fruktbare perioden så gadd jeg ikke å teste for EL en gang. 

Hadde i utgangspunktet to fostre (tvillinger) i magen, men en døde før vi rakk å vite at det var to def. Ifølge legen er det visst ikke uvanlig at man slipper to egg etter A, på grunn av økt hormonnivå i kroppen. 

Takk for svar. Min blødning har vært hakket svakere enn mens syns jeg men er ferdig nå.

så gøy at det gikk så fort etterpå da😊

betyr det at det er økt sjanse for tvillinger om man kjører på med en gang?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Min blødning har vært hakket svakere enn mens syns jeg men er ferdig nå.

så gøy at det gikk så fort etterpå da😊

betyr det at det er økt sjanse for tvillinger om man kjører på med en gang?

Ifølge legen min så kan det ha vært årsaken til at jeg slapp to egg i akkurat den syklusen i alle fall. Om det er noen stor risiko for tvillinger vet jeg ikke, men hun mente at man ofte blir ekstra fruktbar etter abort og at man ikke bør utsette å prøve igjen rett etterpå med mindre det er snakk om større komplikasjoner.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge legen min så kan det ha vært årsaken til at jeg slapp to egg i akkurat den syklusen i alle fall. Om det er noen stor risiko for tvillinger vet jeg ikke, men hun mente at man ofte blir ekstra fruktbar etter abort og at man ikke bør utsette å prøve igjen rett etterpå med mindre det er snakk om større komplikasjoner.

Ja jeg har lest flere steder at mange er ekstra fruktbare etter en abort. Blir spennende å se😁

vi føler oss hvertfall veldig klare for å prøve igjen med en gang så jeg håper på baby innen neste jul❤️

Skrevet

Jeg opplevde en MA i uke 10, men fosteret hadde bare kommet til uke 8. Sykluseren min var dessverre veldig ustabil etter MA-en, med småblødninger omtrent hver dag til jeg fikk eggløsning igjen ca 5 måneder senere. Jeg var på ultralyd to ganger uten at de klarte å finne rester, så blødningene skyldtes trolig en hormonell ubalanse. Jeg ble gravid igjen på 3 forsøket etter MA-en, som da ble ca 7 måneder etter.

Denne graviditeten har så langt gått fint, og jeg er nå over halvveis. Jeg har vært livredd denne gangen, men klarer heldigvis å slappe mer og mer av😊

Lykke til! Jeg håper at du og andre som kanskje er i samme situasjon kan finne trøst i at selv om syklusen er helt på bærtur, og at en ny graviditet virker umulig, så går det som regel bra til slutt. (Husker selv hvor mye jeg satt å googlet og leste på forum etter min egen MA og påfølgene måneder med ustabil syklus)❤️.

Anonymkode: ce2e1...3f9

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 12 (mest sannsynlig hadde fosteret dødd tidligere ut i fra forløp og størrelse på livmor, men vet ikke når. Alt var normalt på TUL i uke 8). Blødde i 8-10 dager (mest spotting på slutten), og fikk eggløsning igjen ca to uker senere, så tilbake i normal syklus nesten med en gang. 

Vi valgte å vente en syklus med å prøve igjen, for å føle at jeg var "ferdig" med aborten både fysisk og mentalt - det var et sjokk og trengte litt tid på å bearbeide det før vi tenkte på å prøve igjen. Ble gravide igjen neste syklus allerede, så godt mulig det er noe i at man er ekstra fruktbare etter en abort. Lykke til! ❤

Anonymkode: 8b297...65e

Skrevet

Hva er ma?

Anonymkode: 9641c...54b

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ma?

Anonymkode: 9641c...54b

MA er missed abortion. Dvs at fosteret dør i magen uten av man får blødning og at det blir støtt ut av kroppen som ved spontan abort. Det kan gå en stund før man merker at noe er galt. 

Anonymkode: bf58a...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Blør enda, snart to uker etter aborten.. Blir så redd for å gå glipp av en eggløsning 😳 det blør ikke mye da, kun et par tørk når jeg går på do. Men blir altså så utålmodig 😅

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blør enda, snart to uker etter aborten.. Blir så redd for å gå glipp av en eggløsning 😳 det blør ikke mye da, kun et par tørk når jeg går på do. Men blir altså så utålmodig 😅

Hm, hvor langt var du da du mistet?

jeg blødde ca 5 dager, men ikke like mye som vanlig mens. 

Ikke merket noe mer siden, men lurer på om eggløsning er i disse dager😊

Tror det er veldig individuelt hvor lenge man blør, men krysser fingrene for deg og håper spiren sitter neste gang☺️

TS

AnonymBruker
Skrevet

Fosterstørrelsen ble målt til 7 uker🤔 

Håper det klaffer nå, om dere bestemmer dere for å prøve på første forsøk! ☺️🤞🏼

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en MA i uke 11 ( fosteret hadde dødd i uke 6/7) Jeg blødde i 5 uker etterpå. Første menstruasjon kom 2 uker etter siste blødning, dvs 7 uker etter MA. Men jeg ble gravid igjen etter 2 syklus. Og nå er jeg 18 uker på vei :)

Anonymkode: 5a49f...8df

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2019 den 21.41, AnonymBruker skrev:

Fosterstørrelsen ble målt til 7 uker🤔 

Håper det klaffer nå, om dere bestemmer dere for å prøve på første forsøk! ☺️🤞🏼

Åja. Lest at folk opplever så mye forskjellig med blødningene ved abort at det meste er vel normalt, så vidt du ikke blør veldig mye over veldig lang tid! håper kroppen raskt er klar igjen😊 Lykke til!🌟

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en MA i uke 11 ( fosteret hadde dødd i uke 6/7) Jeg blødde i 5 uker etterpå. Første menstruasjon kom 2 uker etter siste blødning, dvs 7 uker etter MA. Men jeg ble gravid igjen etter 2 syklus. Og nå er jeg 18 uker på vei :)

Anonymkode: 5a49f...8df

Trist at du mistet..:/ men gratulerer med ny graviditet❤️ nyt tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...