Noomie Skrevet 22. desember 2018 #1 Skrevet 22. desember 2018 Jeg forstår ikke helt.. hvorfor blir e-sigaretter med nikotin nå lovlig i Norge? Når de konsekvent har angrepet snus med smak og sigaretter med smak i flere år nå. Truet med å gjøre det ulovlig fordi det får barn og unge til å begynne... også gjør de noe så patetisk som e-sigaretter lovlig? Det henger ikke på greip! Når de attpåtil hiver epok utav markedet fordi det er et sunnere alternativ, så henger dette ikke på greip i det hele tatt! Jeg blir så provosert, de skaper jo bare et problem! Nei til e-sigaretter! Det er nok nikotin produkter der ute, vi trenger ikke flere. Og ihvertfall ikke en som er så populært blant unge! Det at innrøykede surpomper klager over at de trenger produktet, det hjelper ikke akkurat på. Da deres selvkontroll til å slutte gjør dem ikke akkurat troverdig! De bytter jo bare nikotinprodukt, de slutter ikke fordi de får damping inn i hus.
Gamle Smukka Skrevet 22. desember 2018 #2 Skrevet 22. desember 2018 Du må forstå at nikotin i seg selv ikke er farlig. Kun vanedannende. Så lenge det selges snus og sigg er esigg et 95% mindre farlig valg. 5
Sirah Skrevet 22. desember 2018 #3 Skrevet 22. desember 2018 Jeg syntes det er bra at E-sigaretter blir lovlig. Kanskje det vil føre til at mange av dem som ikke klarer å slutte heller velger e-sigaretter enn vanlige sigaretter.... 2
Morpheus Skrevet 22. desember 2018 #4 Skrevet 22. desember 2018 Fordi det er langt mindre helseskadelig enn de produntene som allerede er lovlig. Det er et veldig godt alternativ som kan få mange røykere til å velge et sunnere alternativ. Vi kan ikke forby alt som er usundt. Folk må få velge selv. Bare tullete at cannabis også er ulovelig. Før var både skateboard og filmen "life of brian" forbudt i Norge. 2
smalls Skrevet 22. desember 2018 #5 Skrevet 22. desember 2018 Ser ikke helt problemet. Kan ikke gjøre alt som er usunt ulovlig.
Pås Skrevet 22. desember 2018 #6 Skrevet 22. desember 2018 Jeg sluttet å røyke for over et år siden ved hjelp av e-sig. Har hittil vært avhengig av å importere fra utlandet, noe som er tillatt, hurra for bedre tilgjgelighet!! 1
Leo Skrevet 22. desember 2018 #7 Skrevet 22. desember 2018 8 minutter siden, Pås skrev: Jeg sluttet å røyke for over et år siden ved hjelp av e-sig. Har hittil vært avhengig av å importere fra utlandet, noe som er tillatt, hurra for bedre tilgjgelighet!! Helt idiotisk hvis dette blir solgt over disk på samme måte som snus og sigaretter. Kroniske røykere kunne enkelt ha fått produktet på resept og hentet på apoteket.
ops2 Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 Jeg har lest at tenåringer har brukt vaping i andre land. Jeg vet ikke om det blir en trend i Norge. Kanskje i Videregående. Hvorfor skal det ikke selges som snus og sigaretter? Hvis noen vil røyke i dag, så får de en som er gammel nok til å kjøpe sigaretter. Du stopper ikke røyking ved å forby e-sig eller selge de på apoteket, tenåringen røyker vanlige sigaretter hvis han ikke får tak i e-sig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå