Gå til innhold

Store komplekser på grunn av løs hud i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene fått løsere og mer "dratt" hud i ansiktet, noe som gjør at huden folder seg mye mer rundt munnen enn tidligere, som igjen fører til at jeg ser eldre og surere ut. Leppene peker liksom mer nedover og ser mer "snurpete" ut, og jeg har fått tydelige folder i munnviken, som er spesielt synlige når jeg snakker eller smiler. Var til en hudpleier for noen uker siden, og hun lurte på om jeg hadde slanket meg mye, noe jeg ikke har. Jeg har imidlertid gått gjennom en ganske stressende periode det siste året og også slitt med despresjon, noe som nok har satt sitt preg på huden. Likevel er jeg bare i starten av 30-årene og føler meg ikke klar for å se sur og sliten ut enda. Jeg har forsøkt med filler i kinnbenene for å løfte huden litt, men det hjalp ikke i det hele tatt. Så står jeg igjen med ansiktsløftning som eneste mulighet (noe som er helt uaktuelt)??

Anonymkode: d3bd3...faa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er all kirurgi uaktuelt? Evt hvorfor?

Anonymkode: 7b95a...35a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor mye rynker er det mulig å ha når en bare er i starten av 30årene da? Det må da være grenser.. sikker på at du ikke overdriver litt?

Anonymkode: 0f9cb...0e8

• Liker 2
Skrevet

Filler i nasolabiallinjene og i munnvikene hjelper mye. Samme med  tearthroug.

Anonymkode: 17d25...e77

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er all kirurgi uaktuelt? Evt hvorfor?

Anonymkode: 7b95a...35a

Jeg synes bare riskoen ved kirurgi er alt for høy, både når det gjelder skadelige bivirkninger og det kosmetiske. Ideelt sett ønsker jeg et resultat som ikke gir synlige forandringer utenom å forbedre selve "problemområdet". 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvor mye rynker er det mulig å ha når en bare er i starten av 30årene da? Det må da være grenser.. sikker på at du ikke overdriver litt?

Anonymkode: 0f9cb...0e8

Det er jo nettopp det at jeg føler at jeg har mer rynker enn andre på min alder som er problemet. Jeg ser folk på 40+ med lignende "problemer", men jeg ønsker jo ikke å se 10 år eldre ut enn jeg er. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Filler i nasolabiallinjene og i munnvikene hjelper mye. Samme med  tearthroug.

Injiserer de filler direkte i munnvikene? Jeg ble fortalt at den eneste behandlingen de gjorde mot slike rynker var å fylle kinnbenene for å "løfte" huden. Men selv så jeg absolutt ingen forbedringer etterpå. Hva er tearthrough?

Ts

Skrevet

Rynker og linjer er et tegn på karakter.

Vær deg selv, og vær stolt av det.

Anonymkode: 3650d...fca

• Liker 3
Skrevet

har du røyket mye? Jeg er 27 og har slitt med depresjon store deler av livet, men jobb har løftet meg opp. 
Men nå er jeg så syk at jeg ikke kan jobbe, men skal ut og prøve igjen i januar. går til psykolog.
Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Er du veldig tynn? det er jeg. tynne blir fortere rynkete enn overvektige for de fyller ut alt med fett. 
Jeg har også mer synlige linjer rundt munnen, og rynker under øynene når jeg smiler. og så ser jeg hver dag i speilet etter disse linjene i panna 😛 de er så godt som usynlige, men jeg har lært meg å ikke rynke med panna! har fokus på det området hele tiden. rynker jeg på panna så er linjene der lenger og lenger om gangen. Jeg drikker mye kaffe og snuser da. 
lurer på hvordan jeg skal se ut som 30 liksom. 

Anonymkode: aba7c...432

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare riskoen ved kirurgi er alt for høy, både når det gjelder skadelige bivirkninger og det kosmetiske. Ideelt sett ønsker jeg et resultat som ikke gir synlige forandringer utenom å forbedre selve "problemområdet". 

Det er jo nettopp det at jeg føler at jeg har mer rynker enn andre på min alder som er problemet. Jeg ser folk på 40+ med lignende "problemer", men jeg ønsker jo ikke å se 10 år eldre ut enn jeg er. 

Injiserer de filler direkte i munnvikene? Jeg ble fortalt at den eneste behandlingen de gjorde mot slike rynker var å fylle kinnbenene for å "løfte" huden. Men selv så jeg absolutt ingen forbedringer etterpå. Hva er tearthrough?

Ts

Å fylle nasale linjer hjelper mye. Tearthrough er filler under øyne. Mange har poser eller dype søkk under øyne, og der hjelper. Hvis du ikke ser forandring hos behandleren du går til, så burde du finne en annen. Restylane skinbooster kan også være noe. Ulthera er en ikke kirurgisk behandling som kan hjelpe å stramme opp løs hud. Hør med flere dyktige behandlere. De kan komme med gode tips og råd.

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Ja stemmer. I søkker under munnviken. Man mister mye "fettdepoer" i ansiktet, de sklir ut liksom, når man blir eldre. Å sette filler der underhudsfett forsvinner vil stramme og løfte ansiktet, samt få munnvikene til å leke den veien de skal. 

Mest effekt får man med kinnbena, nasolabiallinjer og munnvikene. Samt tearthroug.

Tearthroug er filler som injiseres under øynene. Man mister mye fett under der og da blir øynene innhulte. Filler retter på det.

• Liker 1
Skrevet

Mesoterapi behandling vil også hjelpe.

• Liker 2
Skrevet

Fraksjonert laser? Kjemisk peeling? PRP behandling?
Det er mye du kan prøve før du må ta kirurgi. :)

• Liker 1
Skrevet

Dermapen, filler, botox, laser! En hel verden å ta av;)

Anonymkode: c300d...39f

Skrevet

Og start med tretinoin og retinol. Gå til en annen hudpleier, evt en med legebakgrunn. På Senzie medispa i Oslo er det kosmetisk lege. Beths medispa har mange flinke. 

Anonymkode: c300d...39f

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja stemmer. I søkker under munnviken. Man mister mye "fettdepoer" i ansiktet, de sklir ut liksom, når man blir eldre. Å sette filler der underhudsfett forsvinner vil stramme og løfte ansiktet, samt få munnvikene til å leke den veien de skal. 

Mest effekt får man med kinnbena, nasolabiallinjer og munnvikene. Samt tearthroug.

Tearthroug er filler som injiseres under øynene. Man mister mye fett under der og da blir øynene innhulte. Filler retter på det.

Så man fyller altså direkte i munnvikene? I så fall har jeg gått til en behandler uten peiling, for hun insisterte på at den eneste behandlingen mot slike rynker var å fylle i kinnbena (noe som overhode ikke hjalp på problemet). 

Takk for alle tips, jeg har sett litt på laser, men er litt red for bivirkningene, og sånn dermapenn virker som ikke er spesielt anerkjent av «eksperter» (hvem nå enn de er)? Jeg føler det er så mye lureri der ute, og aner ikke hvor jeg skulle begynt. De fleste behandlingene koster jo flesk, så er ikke bare å prøve seg frem heller..

Ts

Skrevet

Ts. Rådfør deg med en kosmetisk sykepleier, eller plastisk kirurg. De begge utfører facelift uten kniv. Det kan gjøres med fillers, eller kanskje noe annet. Skjønner at det ikke er bare bare å prøve seg frem, det koster mye penger som du sier. Håper du finner noe som virker. Og oppdater oss når du har funnet det 😊 Lykke til.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...