AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #1 Skrevet 22. desember 2018 Har en venninde eller bekjent kjenner hun ikke veldig godt men vi vorset og festet sammen noen ganger for noen sommere siden og har chattet litt i det siste. Hun sliter med selvbildet sitt og forteller om operasjoner og jeg syntes det er fryktelig trist å se hun sliter sånn og ødelegger seg på operasjoner. Alle kan se det men ingen tør å si det. Har sagt til henne at det er unødvendig, risiko, at hun er kjempepen og at de tankene hun har om kroppen sin bare sitter i hodet og hun er klar over at selvbildet hennes er forvrengt men sier at hun må gjøre det for hun holder ikke ut seg selv som hun er. Men nå syns jeg det har blitt altfor uforsvarlig og føler nesten for å kjefte på hun og be hun søke hjelp men hvor ærlig kan jeg være? Hun har få venninder å være fortrolig med så jeg vil heller ikke gjøre at hun føler seg fremmedgjort eller dømt , vil ikke tråkke hun på tærne heller for jeg er jo egentlig ikke så veldig nær hun. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 71f78...141
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #2 Skrevet 22. desember 2018 Si det du skrev her😊 jeg trengte en slik oppvåkning som ung og det var kun én som sa noe. Selv om jeg kanskje ikke forstod det da setter jeg ekstremt stor pris på det idag. Et menneske med hjerte og integritet. Anonymkode: 9c51a...121 1
SPOCA Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Jeg ville kanskje ikke sagt "du har forvrengt selvbilde", det kan skape både skam og vonde følelser - og gjøre vondt verre. Jeg ville derimot kanskje sagt noe sånt som at jeg "jeg ser at du kanskje ikke har det så godt med deg selv, men jeg vil at du skal vite at jeg er her for deg, og at jeg synes du er flott og fint menneske". En god klem og en klapp på skulderen kan gjøre mye, det vet jeg det gjorde for meg når jeg hadde det som verst. Jeg slet ikke helt på samme måte, men å vite at noen er der for meg er godt i en periode hvor man har det vondt. Lykke til! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå