Gå til innhold

Armenia-Europa eller Asia?

Armenia-Europa eller Asia?  

18 stemmer

1. 1. Hva assosierer du Armenia med-Europa eller Asia?

• Europa
      7
    • Asia
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

:roll:

Anonymkode: 2c93c...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger jo øst for Tyrkia, så da må det være asiatisk.

Skrevet
2 minutter siden, Fvonk said:

Assosierer det mer med Europa enn Asia.

Hvorfor det?

Skrevet

79 har lest tråden, hvorfor bare 3 stemmer? Er det sååå vanskelig?Det tar et sekund

Skrevet

Hvorfor lurer du? Er du derfra, eller planlegger du å reise dit?

Skrevet

Det ligger riktignok i Asia, men er nok mer europeisk enn asiatisk. Dette kanskje på grunn av at det var det første landet som ble kristent, de fleste land rundt er ikke det. Og mange armenere føler mer til felles med europeer enn med asiatere.

Anonymkode: 517d8...bd0

Skrevet

Jeg annser det som Europa av to ganske klare årsaker. Dette er en ex sovjetrepublikk og der bruker jeg det gamle skillet fra sovjettiden. Altså Ural/Kaspiske hav. Det som ligger øst for Ural/Kaspihavet er Asia og det som ligger vest for er Europa. Armenia ligger klart vest for Ural og Kaspiske hav.

Og i tillegg så er armenere et europeisk folkeslag, ihvertfall hva jeg sitter med inntrykk av.

• Liker 1
Skrevet

I tyrkiske skoler lærer barna at balkan ikke er en del av europa. Sett det i perspektiv i forhold til spørsmålet..

Anonymkode: cace9...f7d

Skrevet (endret)

Armenia er i Asia.

Endret av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker
Skrevet
On 12/26/2018 at 8:46 PM, Kjetil E said:

Jeg annser det som Europa av to ganske klare årsaker. Dette er en ex sovjetrepublikk og der bruker jeg det gamle skillet fra sovjettiden. Altså Ural/Kaspiske hav. Det som ligger øst for Ural/Kaspihavet er Asia og det som ligger vest for er Europa. Armenia ligger klart vest for Ural og Kaspiske hav.

Og i tillegg så er armenere et europeisk folkeslag, ihvertfall hva jeg sitter med inntrykk av.

samme tenkte jeg, den er vest fra Ural er dermed Europa. Tenker jeg feil? 

Anonymkode: 4ff71...6be

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

samme tenkte jeg, den er vest fra Ural er dermed Europa. Tenker jeg feil? 

Anonymkode: 4ff71...6be

Nei det er jo det jeg tenker og, siden de ligger vest for Ural og kaspiske hav så er det Europa. Pluss at armenere vel i høyeste grad er et europeisk folkeslag. Så ja jeg ser på Armenia som en del av Europa.

AnonymBruker
Skrevet

Geografisk er det asiatisk, men kulturelt ligger det nærmere Europa enn det Tyrkia og Aserbajdsjan gjør. 

Anonymkode: 7c069...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...