Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må skrive oppgave som skal leveres på nyåret.

Fler som ikke får tatt helt fri?

Anonymkode: fbce5...8be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal studere akevitt, mørning av harde og tørkete erter, og litt forskjellig. Det er et slit.

• Liker 3
Skrevet

Skulle egentlig lese romaner til en litteratureksamen jeg skal ha til våren, men jeg har ikke tid. Jobber nesten hver dag.

Skrevet

Må lese. Vi har sinnsykt mye penssum.

Anonymkode: 62822...b64

• Liker 1
Skrevet

Jeg må lese til anatomi og biofysikk og har ikke engang giddet å åpne boka. 

Anonymkode: 2c19c...c3b

• Liker 2
Skrevet

Jeg både leste og jobba hver jul da jeg var student. Alltid eksamen på nyåret. 

Anonymkode: 66e2b...fec

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal lese til eksamen (som er 14/1/19) i ro og fred fordi jeg føler at jeg henger etter i faget, og så skal jeg jobbe med bacheloroppgaven. Har et spireforsøk som krever jevnlig tilsyn og registreringer.

Anonymkode: b3cfc...b96

• Liker 1
Skrevet

Her blir det eksamenslesing, da vi har mikrobiologi 7 januar. 

• Liker 1
Skrevet

Vi avslutter alltid et semester til jul, og begynner på nye fag i januar.  I år henger jeg dessverre litt bakpå med fag fra et tidligere semester, så jeg skal lese i ferien, ja.

Anonymkode: 0b37c...033

• Liker 2
Skrevet

Har jobbet julaften mange år på rad, denne julen var jeg ferdig med skiftet på julaften :)  Har også tilbrakt jul alene på utpost like under Hermon fjellet, og det var en av de beste julaftene jeg har hatt noengang. Alle som jobber i etater som har med sikkerhet og akutt hjelp gjør jo dette nesten hvert eneste år.

• Liker 1
Skrevet

Vi har årseksamen, dvs. vi har eksamen i et års pensum i mai. Dermed må jeg lese i julen..

Anonymkode: 07c71...31c

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har årseksamen, dvs. vi har eksamen i et års pensum i mai. Dermed må jeg lese i julen..

Da gjør du noe feil. Lær deg studieteknikk.

Anonymkode: 02e5e...a6d

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da gjør du noe feil. Lær deg studieteknikk.

Anonymkode: 02e5e...a6d

Kan du kort gjengi det viktigste her? Som en liten julegave oss studenter imellom🎅🎁🎄

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips fra tidligere student med årseksamener:

Ta deg noen gode dager fri med god samvittighet! Hvis ånden kommer over deg så les litt på noe som tilfeldigvis faller deg inn som du har lurt på ei stund, se på en case, se litt på YouTube, gruble litt på sammenhenger, sett ting litt i system. 

Det er ikke disse dagene som gjør den største forskjellen uansett, og et par dager fri fra pugging gjør godt :)

Anonymkode: 22c8a...0d9

• Liker 1
Gjest tooquiet
Skrevet

Jeg savner ikke studietiden. Savner ikke noe med det. :)

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det må du ikke... ta deg fri og stress ned! Om du leser 4-6 dager i jula eller ikke har INGEN betydning for en eksamen du har i mai. 

Anonymkode: f7566...487

• Liker 2
Skrevet

Litt trøst i at vi er fler. Jeg får vel sette igang snart. God jobbing til dere🤓🎄🎀❄❤🎁

• Liker 2
Skrevet
På 25.12.2018 den 2.02, AnonymBruker skrev:

Med årseksamener er det lurt å ikke brenne lyset i begge ender. Jobbe jevnt og trutt, men samtidig tillate seg fri i helg og på kveld. Planlegg for hele perioden frem til eksamen hva du skal lese og når du skal lese det, så vet du at du kommer gjennom alt hvis du bare følger planen. 

Skrevet

Jeg skal jobbe med forskningsstudien min i julen, men ikke på helligdager eller helg. 

• Liker 2
Skrevet
På 25.12.2018 den 2.02, AnonymBruker skrev:

Det her er jo ikke logisk. Jeg har hatt årseksamen i januar og har av åpenbare grunner lest i juleferien, helligdag eller ei. Når jeg derimot har hatt årseksamen i mai har jeg tatt helt fri i jula (som "alle" andre). Det er ingen grunn til at man skal lese døgnet rundt 365 dager i året bare fordi man har en årseksamen. Hvis man føler et sånt behov har man misforstått noe vesentlig. Håper du bare er på 1. året og kvitter deg med denne uvanen i løpet av studietiden. 

Anonymkode: 350c6...567

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...