Gå til innhold

Skal jeg starte på Provera eller ikke? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker nå. 

Vi prøver å bli gravide.

Hadde tidligere en proverakur for å få ut en slimhinne etter noe som ha vært en kjemisk graviditet. Kuren fungerte og alt kom ut. Jeg var hos Gyn og han konstaterte at slimhinnen bygde seg opp slik den skulle ifølge dag i syklusen (9), men han så ingen modne egg. 

Jeg har vanligvis stabil syklus på 32 dager, og kjenner EL ganske godt. I dagene rundt forventet EL kjente jeg ingenting. 

IKM kom og gikk, men med kun negative tester. Nå er jeg 14 dager over IKM. Jeg var i kontakt med Gyn forrige uke og han sa jeg skulle begynne på Provera igjen i dag hvis jeg fortsatt ikke hadde fått mens. 

Men - i går er jeg ganske sikker på at jeg hadde EL! Lett gjenkjennelige stikk i siden (faktisk på begge sider). Og - vi hadde sex både to dager før og i går. 

Så da blir spørsmålet; hvis jeg faktisk hadde EL i går, bør jeg da la vær å ta provera denne måneden og heller vente og se hva som skjer? Da kan det jo i teorien være et befruktet egg som svever rundt oppi der akkurat nå.

det hører med til historien at dette evt bli min fjerde graviditet, og vi har aldri hatt problemer med å bli gravide før.

Setter pris på alle svar! 😊

Anonymkode: ffa4e...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 😊

Skrevet

Da venter du i 14 dager eller mer, så ser du om mensen dukker opp. Lykke til😊

Skrevet

Jeg hadde nok vurdert å avvente to uker til, uten at jeg er noen ekspert. Det gjør vel ingen annen skade enn mer ventetid? 

Og kanskje du skulle begynt å tempe for å få mer kontroll på eggløsning? Jeg har hatt noen lange sykluser, og det har vært veldig godt å vite at jeg ikke har hatt EL, og å slippe å tro at jeg kanskje er gravid.

Skrevet

Det har jo ingenting å si om du venter? Det er ikke en tablett du MÅ ta liksom.. det er for å fremprovosere blødning. Så bare vent og se an..

Anonymkode: 90b6f...8bd

Skrevet

Takk for svar! Da avventer jeg litt. Temping er også en god idé, takk! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...