Møysa Skrevet 22. desember 2018 #1 Skrevet 22. desember 2018 Ånei, midt i julestria har jeg begynt å tenke på søsken til småen🙈 Hva har dere tenkt ift dere selv? Og hva ville dere anbefalt?♥️ Jeg går 1. Året bachelor - barnehagelærer deltid(over 4 år). Som alle vet så blir våre små 2 til våren. Det er nesten 2 år mellom meg og min søster og mannen og broren hans. Og jeg ønsker litt det samme for vår sønn. (Jeg fikk forresten småen under en heldtidsutdanning, fikk fødselsdepresjon, og flyttet hjem til «bygda» hos mor og far og startet på ny utdanning) Men hvis jeg velger å fullføre studiet, få fast jobb, nytt stort hus,(som var planen før nå🙈), så vil jo lille være 5år og 3 mnd når jeg er ferdig utdannet. Og får vi en til da vil det tidligst være 6 år mellom. Eller skal vi prøve på en til sommeren, da blir det tidligst 3 år mellom. Baby i 2. Året 2. semester. Og barn nr 2 vil være ca 1,5-2år når jeg skriver hovedemne og bachelor. Jeg studerer(er på skolen) 9 uker i løpet av året, praksis i 5 uker og jobber som vikar utenom. Sånn at je ville fortsette å studere med baby, og hatt barnefar til å passe på baby i studieukene og praksis. Søren, trodde jeg hadde klart å kvitte meg med å få flere barn tanker, men føler litt på det med at 6 år i mellom blir litt stort sprang nå😩
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #2 Skrevet 22. desember 2018 Ikke vent! Du vet aldri... Vi ventet og plutselig sleit vi med å bli gravide og mista flere ganger slik at det ble 7 år mellom minste og største... Anonymkode: 8c9b8...44f 1
Møysa Skrevet 22. desember 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2018 Godt poeng. Hvordan er søskenforholdet mellom dine?😃
Felidays Skrevet 22. desember 2018 #4 Skrevet 22. desember 2018 Hvordan er det med to tette om fire år? Kunne det være en mulighet?
Møysa Skrevet 22. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2018 (endret) Vårt dilemma er: er det vært det å slite mer i økonomien, utdanningen og i hjemmet(det er jo veldig tøft å ha en liten baby, merket vi) for at våre barn skal få en tettere aldersforskjell. Endret 22. desember 2018 av Møysa
Møysa Skrevet 22. desember 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2018 2 minutter siden, Felidays skrev: Hvordan er det med to tette om fire år? Kunne det være en mulighet? Det er også noe vi har tenkt på, men hva med den elste, vil han føle seg utenfor, at han aldri fikk oppleve det samme?🤔
Ny Bruker Skrevet 22. desember 2018 #7 Skrevet 22. desember 2018 Hvorfor er nordmenn så opphengt i det å ha tette barn? Mange andre land har større mellomrom mellom søsken uten at det påvirker båndene mellom familiemedlemene. Hvor gammel er du? Er du 30 nå, så hadde jeg ikke ventet, men hvis du er rundt 25, så har du masse år foran deg. Det beste du kan gjøre for begge barna er å bli en trygg forelder som ikke er bekymret for bositasjon, økonomi, tidsbruk osv. Jeg hadde ventet. Uten tvil. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 Mange sier jo at man får nyte babytiden mer når det er større aldersforskjell. Anonymkode: ec6e2...da1
blomaden Skrevet 22. desember 2018 #9 Skrevet 22. desember 2018 Jeg har ikke barn selv, men jeg merker at under oppveksten så hadde jeg et mye nærere forhold til mine søsken ( vi er 3 stk, og det er 2 år mellom oss) enn det mine kusiner hadde (de er 2 stk og de er det 5 år mellom). Nå er vi i kusinegjengen mer som en stor søskenflokk, men det ble mest naturlig å ville henge med de som var «mest på sin alder» da de minste ble litt barnslig for de eldste, og de eldste ble litt for «voksne» for de minste. Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men det er vertfall et innspill håper du finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #10 Skrevet 22. desember 2018 Skjønner ikke helt hvorfor det sulle være et problem å få et barn til når du går et lett studie med lite obligatorisk oppmøte, som deltisstudent. Burde være fult ut mulig å fullføre til normert tid, selv med en graviditet og et barn til underveis. Men økonomisk sikring/inntektskilde er VIKTIG for både deg og barna dine. Så du bør jo stille strengere krav til deg selv denne gangen, så ikke graviditeten blir en unnskyldning til å hoppe av nok et studie, og igjen måtte be mor og far om å "redde deg" fordi huffda: du ble så deprimert av å få barn igjen. Anonymkode: 612fb...531 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #12 Skrevet 22. desember 2018 48 minutter siden, Møysa skrev: Ånei, midt i julestria har jeg begynt å tenke på søsken til småen🙈 Hva har dere tenkt ift dere selv? Og hva ville dere anbefalt?♥️ Jeg går 1. Året bachelor - barnehagelærer deltid(over 4 år). Som alle vet så blir våre små 2 til våren. Det er nesten 2 år mellom meg og min søster og mannen og broren hans. Og jeg ønsker litt det samme for vår sønn. (Jeg fikk forresten småen under en heldtidsutdanning, fikk fødselsdepresjon, og flyttet hjem til «bygda» hos mor og far og startet på ny utdanning) Men hvis jeg velger å fullføre studiet, få fast jobb, nytt stort hus,(som var planen før nå🙈), så vil jo lille være 5år og 3 mnd når jeg er ferdig utdannet. Og får vi en til da vil det tidligst være 6 år mellom. Eller skal vi prøve på en til sommeren, da blir det tidligst 3 år mellom. Baby i 2. Året 2. semester. Og barn nr 2 vil være ca 1,5-2år når jeg skriver hovedemne og bachelor. Jeg studerer(er på skolen) 9 uker i løpet av året, praksis i 5 uker og jobber som vikar utenom. Sånn at je ville fortsette å studere med baby, og hatt barnefar til å passe på baby i studieukene og praksis. Søren, trodde jeg hadde klart å kvitte meg med å få flere barn tanker, men føler litt på det med at 6 år i mellom blir litt stort sprang nå😩 Her blir det 4 år i mellom fordi jeg vil ha utdannelse først. Anonymkode: 1e0e7...e49
Møysa Skrevet 22. desember 2018 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her blir det 4 år i mellom fordi jeg vil ha utdannelse først. Anonymkode: 1e0e7...e49 Det er det jeg ville, men så kommer den irriterende tanken om søskenbånd og forvirrer meg helt... Endret 22. desember 2018 av Møysa
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #14 Skrevet 22. desember 2018 Her ble det 12 år mellom nr 1 og 2. Ønsker å få ferdig utdannelse, fast jobb og bolig først. Det tok sin tid 🤣 valgte da å få to tette. Dvs 2 år mellom nr 2 og 3. Men var ung når jeg fikk førstemann. Anonymkode: 0e1c9...032 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå