Gå til innhold

Strikkeoppskrifter

Tamina82

Anbefalte innlegg

Hvem syns du har de enkleste strikkeoppskrifter? Ikke enkle som for nybegynnere, men enkle å lese og forstå. 

Har lyst å kjøpe klompelompeboken, men hører fra flere at oppskriftene er tungt forklart. Har selv god erfaring med Rauma, men syns ikke de har så mange fine oppskrifter. Sandens garn kanskje? Hva er din erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke Klompelompe-oppskriftene er vanskelige, men det kan også ha noe med at jeg lærte å strikke med disse bøkene og ble vant til å tolke dem først.

Ellers synes jeg ikke oppskrifter av noe slag er spesielt vanskelige, noen er litt tungvindt forklart kanskje, men jeg merker at det som regel er logisk hvis man leser hele oppskriften først... Ellers er det alltid videoer å finne på nettet hvis det er teknikker jeg ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalegarn har gode oppskrifter som er greie for både nybegynnere og drevne strikkere. 

Klompelompe er for min del grei å forstå, men forklart på tungvint måte. Særlig strukturstrikk hvor det ikke er brukt diagram, men skrevet forklaring pinne for pinne. En annen ting som jeg synes er negativt med Klompelompe er at det meste av plagg er strikket ovenfra og ned. Mulig jeg er sær, men synes ikke det er pent når lusene blir "feil vei". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes klompelompe har mye feil i oppskriftene sine. Opplevd flere ganger at jeg ender opp med feil masketall, rekker opp igjen bare for å oppdage at jeg lander på feil tall igjen og at feilene ligger i oppskriften. Vet mange slike feil har blitt rettet opp i senere opplag.

Ellers bruker jeg mye oppskrifter jeg finner rundt forbi på nett. Har noen Sandnes hefter jeg bruker mye, drops har også mange fine oppskrifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dale garn, Sandnes og Rauma synes jeg er ryddige å lese. 

Drops går greitt men jeg liker ikke når jeg MÅ lese hele oppskriften før jeg begynner å strikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.12.2018 den 5.07, Tamina82 skrev:

Hvem syns du har de enkleste strikkeoppskrifter? Ikke enkle som for nybegynnere, men enkle å lese og forstå. 

Har lyst å kjøpe klompelompeboken, men hører fra flere at oppskriftene er tungt forklart. Har selv god erfaring med Rauma, men syns ikke de har så mange fine oppskrifter. Sandens garn kanskje? Hva er din erfaring? 

Drops kan være vanskelige å forstå når det er mønsterstrikking. Ellers spørs det hvilket nivå du er på når det gjelder å forstå og å følge en oppskrift fra begynnelse til slutt. Ofte ser en på facebook at folk ikke leser igjennom hele oppskriften før de begynner. De leser heller ikke tegnforklaringene til diagrammer og da kan man ikke forstå fremgangsmåten. 

Anonymkode: cd268...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...