AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #1 Skrevet 22. desember 2018 Beklager om jeg staver feil! Som overskriften lyder, lurer jeg på om andre her er redd for terror og da spesielt av nevnte gruppe. Joda, all terror er terror og kan begås av mange grupper. Men akkurat disse er det noe spesielt med, jeg husker godt da jeg så på nyhetene da IS kom som lyn fra klar himmel inn i landsbyene til yezdiene(?) og da de stormet en flybase med kun 300 mann og jaget bort 3000 irakiske soldater (hvorav de fleste ble henrettet senere). Media var fylt av grusomme og groteske historier over henrettelsesmetodene dere som bl annet levende brenning, sprenging men aller mest grotesk disse halshuggingene som er mer rett å beskrive som avskjæring av hode, ikke hugg. Man kan ikke engang forestille seg den panikken, frykten og ubeskrivelig smerte man må kjenne når bladet begynner å skjære gjennom kjøtt,sener,muskler og luftrør,FYSJ! Dette er groteske detaljer men noe av det jeg faktisk frykter mest av alt. Når jeg ser på media at en mann stikker løs på fremmede på gata eller meier ned folk med bil blir man også skremt, men den største frykten er at ekstremister skal oppsøke vanlige familier, bryte seg inn om natta og ta hele familien foran kamera og skjære hoder. Denne tanken skremmer meg faktisk såpss mye at jeg er redd for å sovne, og vurderer litt å flytte fra min kjære leilighet kun pga den er i 1 etasje og har en veranda som har en trapp som fører ned på gata slik at hvem som helst kan komme opp på min veranda på natta. Er jeg kun ekstremt overdrevet engstelig?? Leser jo at terrorfaren i Norge er der, og at 4 av fremmedkrigere er ferdig med å sone sin dom og er ute blant oss. Og man kan vel bare tenke seg til at da den store bølgen med flyktninger kom på mange tusen stykker, var det da også mangle blant dem som enten hadde vært fremmedkrigere, krigere, eller "under cover" soldater som ser sitt snitt til å spre terror andre stedet. Det er anslått at det bor minst 2000 stk av disse i Europa nå. Hva med i Norge? Har dere stor frykt for at noe kan skje? Jeg pleier ikke være så engstelig men om det dukker opp saker i media blir man jo skremt. Og nå var det nylig denne saken i Marokko. Anonymkode: b91f0...b09 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #2 Skrevet 22. desember 2018 På 11 mnd har det vært fler enn 20 tilfeller av terror fra hvite så nei er ikke redd for terror fra muslimer hvertfall Anonymkode: c848f...93e 5
BiancaWhite Skrevet 22. desember 2018 #3 Skrevet 22. desember 2018 nei slik gidder jeg ikke å gå rundt å være redd for. Jordskjelv er heller ikke umulig 😛 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #4 Skrevet 22. desember 2018 Terrorangrep kommer bare til å gå ut over byfolk, så det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Anonymkode: 2b6b4...214 1
Brutex Skrevet 22. desember 2018 #5 Skrevet 22. desember 2018 Nei, jeg forholder med til statistikk. Sjansen for å dø i et terrorangrep er forsvinnende liten. Det er større sjanse for å dø av kreft eller i trafikken. Hvis en skal gjøre noe for å redusere egen dødsrisiko så er det mye mer effektivt å holde fartsgrensene, ikke kjøre i beruset tilstand, trene og unngå fet mat. Noe som bekymrer meg langt mer er de som forsøker å gi hele folkegrupper, religioner og andre grupper skylden for groteske handlinger fra en bitte liten minoritet. Det minner meg om propagadaen mot jødene før nasistene startet jødeforfølgelsene. 5
Gjest Mammalivet Skrevet 22. desember 2018 #6 Skrevet 22. desember 2018 Nei. Hverken fra muslimske eller andre. Å gå rundt å være redd for terror er jo det som er ønskelig av terrorister. Mye annet en kan bekymre seg litt for.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 Vel, jeg må dessverre innrømme at jeg er engstelig. Er ikke så redd for å bli utsatt for noe fra andre religioner eller andre grupper selv om det er like store muligheter for det. Det er bare noe med drapsmetoden disse ekstremistene bruker, den er min største frykt, å bli vekket på natta av ekstremister som har brutt seg inn via veranda til at jeg og min fam skal få hodet skåret av ekstremister. Bor i en liten by hvor det kom ca 900 flyktninger for et par år siden, siden ca 50 PR år. Ingen vet om noen av disse er ekstremister. Dette tærer meg å være slik, å ønske meg opp i etasjer for å føle jeg bor tryggere. Anonymkode: b91f0...b09 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #9 Skrevet 22. desember 2018 Innser at terror kan skje her også, men det er ikke noe jeg går rundt og er redd for. Men jeg mener det ikke er større sjanse for å bli utsatt for terror fra muslimer enn andre trosretninger, ekstremister finnes overalt. Anonymkode: dc75f...dc9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #10 Skrevet 22. desember 2018 Ja, her i ytterste gokk ble jo ei kjerring nå tiltalt for å hjelpe IS. Før følte vi oss trygge her, ikke så mye nå. Mye rare folk inn og ut hos henne. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/gPm4Ea/Kvinne-bosatt-i-Nordfjord-tiltalt-for-IS-deltakelse Anonymkode: e3a24...598 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #11 Skrevet 22. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: På 11 mnd har det vært fler enn 20 tilfeller av terror fra hvite så nei er ikke redd for terror fra muslimer hvertfall Anonymkode: c848f...93e Jøss, så mange? Har du kilder på dette? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Terrorangrep kommer bare til å gå ut over byfolk, så det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Anonymkode: 2b6b4...214 Enig. Bor heldigvis en plass uten muslimer. Anonymkode: 1d8d1...3b8 3
kvinneguide Skrevet 22. desember 2018 #12 Skrevet 22. desember 2018 For din egen og andres del bør du unngå og se slike filmer og beskrive alt dette i detalj. Jeg mener ikke at verden ikke skal opplyses, vi er klar over hva som foregår av grusomheter, men hva skal vi gjøre med detaljert informasjon og bilder? Og hva gjør det med oss? Bilder, filmer og detaljerte beskrivelser er som et angrep på psyken din. Nå har IS et slags tak på deg mentalt fordi du innretter livet ditt etter deres handlinger og er blitt fryktende og nervøs. Hva ønsker du å oppnå med disse detaljerte beskrivelsene? At flere skal sitte hjemme, nervøse, søvnløse og engstelige? Vi må ikke miste grepet helt her, risikoen for at du skal bli utsatt for noe slikt er ekstremt liten, men når fokuset på dette blir for stort får vi et forvaklet syn på risikovurdering. 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #13 Skrevet 22. desember 2018 Nei det er jeg ikke bekymret for. Man kan få kreft, dette i dusjen og slå seg i hjel, bli påkjørt og dø. Det er mye fælt som kan skje, man kan ikke gå og tenke på alt det. Anonymkode: 39d34...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #14 Skrevet 22. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei det er jeg ikke bekymret for. Man kan få kreft, dette i dusjen og slå seg i hjel, bli påkjørt og dø. Det er mye fælt som kan skje, man kan ikke gå og tenke på alt det. Anonymkode: 39d34...5f8 Men når en nær nabo blir tiltalt for å aktivt støtte IS, da er jeg ikke mer bekymret for kreft, akkurat. Anonymkode: e3a24...598 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #15 Skrevet 22. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når en nær nabo blir tiltalt for å aktivt støtte IS, da er jeg ikke mer bekymret for kreft, akkurat. Anonymkode: e3a24...598 Og jeg har vært nabo med en som drepte, voldtok og drev på med alt mulig kriminelt. Var faktisk ikke redd for han. Gærne mennesker finnes overalt. Anonymkode: 39d34...5f8 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #16 Skrevet 22. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har vært nabo med en som drepte, voldtok og drev på med alt mulig kriminelt. Var faktisk ikke redd for han. Gærne mennesker finnes overalt. Anonymkode: 39d34...5f8 Vet ikke om du er mer åpen, tolerant, eller bare jævlig naiv i såfall.. Anonymkode: e3a24...598 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #18 Skrevet 22. desember 2018 Kan ikke si jeg bekymrer meg for det til daglig, men jeg tror nok det kommer til å skje. Det har skjedd i de fleste andre land med høy innvandring fra slike områder, så vi må nok regne med litt svinn her også. Anonymkode: 86693...938 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #19 Skrevet 22. desember 2018 Jeg liker ikke å feks sitte foran folk som ser ut som islamister på buss o.l. Jeg tar mine forholdsregler overalt. Holder meg unna Grønland osv. Går ikke rundt å er redd men tar som sagt forhåndsregler. Har ofte mareritt om islamistiske terrorister. Har mange muslimske bekjente som slenger mye dritt om homofile og ikke-muslimer, og som bruker norske jenter mens de venter på at kusinen fra hjemlandet skal få oppholdstillatelse så de kan gifte seg. Forferdelige mennesker. Anonymkode: 0441c...efc 7
Svigermor Skrevet 22. desember 2018 #20 Skrevet 22. desember 2018 (endret) Ja, det er jeg. Grunnen er nok at det er mye fokus på det på jobben. Endret 22. desember 2018 av Svigermor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå