AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #1 Skrevet 22. desember 2018 nå mener jeg de som treffer dem irl, ikke de naive som reiser til Antalya på ferie eller forelsker seg i en som kontakter dem på nett. Jeg synes de er mye mer selvstendige, tøffere og mer selvsikre. De tør å ta et valg som mange er i mot. Noen opplever å "bli straffet" for at de ikke "hørte på mor" mens andre åpner en ny verden for de dømmende. Det er mye mer pysete å bevisst velge en norsk mann fordi det er det vanlige trygge, og det som forventes i Norge. Ikke at jeg mener at kvinner bør finne seg muslimer altså, og det er normalt at man ender opp med norsk partner når man bor i Norge. men det er vel de som bare vil velge en mann herfra, fordi det er det vanlige trygge. Anonymkode: 18250...141
Djungelvrål Skrevet 22. desember 2018 #2 Skrevet 22. desember 2018 Den muslimske kulturen er noen ganger ikke forenelig med norsk/kristen kultur og derfor går ofte disse forholdene ad undas. Hadde aldri i verden forelsket meg i noen fra en så fremmed kultur og skjønner nesten ikke hvordan noen klarer det.... 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #3 Skrevet 22. desember 2018 Jeg er enig, for det er utrolig mye fordommer i Norge mot å være hvit med en farget, enda mer med en muslim. Og de hvite møter også mye fordommer fra andre muslimer, så de er kjempetøffe som står i ufortjent og urimelig hets og dømming og går all in for kjærligheten. Det er de som seirer til slutt og ikke alle haterne! Anonymkode: a5205...b59 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #4 Skrevet 22. desember 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Den muslimske kulturen er noen ganger ikke forenelig med norsk/kristen kultur og derfor går ofte disse forholdene ad undas. Hadde aldri i verden forelsket meg i noen fra en så fremmed kultur og skjønner nesten ikke hvordan noen klarer det.... Hva mener du ikke er forenlig med hverandre egentlig? Anonymkode: a5205...b59 1
Djungelvrål Skrevet 22. desember 2018 #5 Skrevet 22. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du ikke er forenlig med hverandre egentlig? Anonymkode: a5205...b59 Man kan jo begynne med hvor forskjellig kvinnesynet er..... 14
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #6 Skrevet 22. desember 2018 8 minutter siden, Peonjenta skrev: Den muslimske kulturen er noen ganger ikke forenelig med norsk/kristen kultur og derfor går ofte disse forholdene ad undas. Hadde aldri i verden forelsket meg i noen fra en så fremmed kultur og skjønner nesten ikke hvordan noen klarer det.... Jeg vet ikke hva du tenker når du tenker på "muslimsk kultur". Noen tenker IS, noen tenker omskjæring av kvinner og æresdrap, noen tenker bønn, ikke spise svin og unngå alkohol. det er mange grader av Islam. folk pratiserer det så forskjellig. Noen fra muslimske land kaller seg også muslimer om de drikker. Jeg trodde ikke det gikk, men gjorde dessverre det. Jeg skjønner ikke at noen kan forelske seg i somaliske menn. men er mange som gjør det og. Anonymkode: 18250...141 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #7 Skrevet 22. desember 2018 2 minutter siden, Peonjenta skrev: Man kan jo begynne med hvor forskjellig kvinnesynet er..... ja selvfølgelig er kvinnesynet det første som må ta oppmerksomhet her i Norge. Skal ikke lenger enn til Italia før norske folk begynner å snakke om elendig kvinnesyn. Anonymkode: 18250...141
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, for det er utrolig mye fordommer i Norge mot å være hvit med en farget, enda mer med en muslim. Og de hvite møter også mye fordommer fra andre muslimer, så de er kjempetøffe som står i ufortjent og urimelig hets og dømming og går all in for kjærligheten. Det er de som seirer til slutt og ikke alle haterne! Anonymkode: a5205...b59 Ja, det er nok både realisme og rasisme blandt nordmenn slik sett. Noen forhold går bra, andre går til helvete. Men jeg føler nesten jeg svikter mine egne om jeg skulle gjøre det, de har vel egentlig all grunn til å snu ryggen til meg? jeg tar tross alt ikke hensyn til at de må være redde for meg osv. Anonymkode: 18250...141
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #9 Skrevet 22. desember 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Man kan jo begynne med hvor forskjellig kvinnesynet er..... Hvis du tror at alle muslimer har dårlig kvinnesyn tar du feil. Bibelen viser også dårlig kvinnesyn. Det er fler og fler muslimske menn som tar avstand fra den kvinneundertrykkende æreskulturen Anonymkode: a5205...b59 6
Djungelvrål Skrevet 22. desember 2018 #10 Skrevet 22. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror at alle muslimer har dårlig kvinnesyn tar du feil. Bibelen viser også dårlig kvinnesyn. Det er fler og fler muslimske menn som tar avstand fra den kvinneundertrykkende æreskulturen Anonymkode: a5205...b59 Vi levde etter bibelens kvinnesyn for 100 år siden. Ikke nå. Jeg har ikke skrevet at ALLE muslimer har dårlig kvinnesyn, men du må gjerne finne kilder for meg som trekker fram et likestilt kvinnesyn i muslimske land. 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #11 Skrevet 22. desember 2018 6 minutter siden, Peonjenta skrev: Vi levde etter bibelens kvinnesyn for 100 år siden. Ikke nå. Jeg har ikke skrevet at ALLE muslimer har dårlig kvinnesyn, men du må gjerne finne kilder for meg som trekker fram et likestilt kvinnesyn i muslimske land. Tja det har vært flere demonstrasjoner mot æreskultur og vold mot kvinner i regi av Kvinnefronten , i Oslo og bergen var det flere hundre oppmøtte og minst halvparten var muslimske menn og kvinner. Det var også muslimske menn som holdt apell mot nettopp dette å undertrykke kvinners liv, kropp, sikkerhet og valg både med sosialt/religiøst press, familiært press, og psykisk og fysisk vold, flere av dem ligger ute på nett så det er bare å følge med og ikke kaste fra seg påstander når man ikke har noe innsikt. Så har vi den store andelen som ikke tør å gå i demonstrasjon mot det fordi de er redd for hva for eksempel sin far vil syntes , selvom de tar aktiv avstand fra den kvinneundertrykkende delen av æreskulturen. Lignende demonstrasjoner har vært verden over og man trenger ikke gå i demonstrasjon for å dele synet om at den kvinneundertrykkende æreskulturen er feil og gammeldags, de aller fleste vestlige muslimer syntes det, akuratt som kristne syntes kvinnesynet i bibelen er utgått (og noen ikke) Anonymkode: a5205...b59 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #12 Skrevet 22. desember 2018 Nå er jo muslimer like forskjellige som kristne. Noen er ekstreme, og andre er ikke så veldig troende. Jeg har selv vært sammen med en muslim, han kom til Norge da han var 2 år, og jeg var hjertelig velkommen hos hans familie, og de støttet oss, og vårt forhold. Og i dag, så er både han og hans søster gift med nordmenn. Anonymkode: cb9fd...70f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #13 Skrevet 22. desember 2018 Pfft! Menn som tør bli sammen med muslimske kvinner er de virkelige heltene. Det er de som trosser dødstrusler og må bo på hemmeilig adresse for kjærligheten. Anonymkode: 79da7...0dd 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #14 Skrevet 22. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror at alle muslimer har dårlig kvinnesyn tar du feil. Bibelen viser også dårlig kvinnesyn. Det er fler og fler muslimske menn som tar avstand fra den kvinneundertrykkende æreskulturen Anonymkode: a5205...b59 Bibelen har dårlig kvinnesyn i gamle testamentet, som mer eller mindre jødedommen og Islam deler. Hvis du leser det nye testamentet(med unntak av Paulus..) så finner du knapt noe med dårlig kvinnesyn. Spesielt om du leser hva Jesus har skrevet, han forsvarte kvinner som var utro og skulle til å bli steinet med å spørre hvor mannen var hen, og at den første som aldri har gjort en synd skulle kaste den første steinen! Jesus sa også at man skal legge hovedvekt på det nye testamentet Anonymkode: aa20d...6af 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #15 Skrevet 22. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bibelen har dårlig kvinnesyn i gamle testamentet, som mer eller mindre jødedommen og Islam deler. Hvis du leser det nye testamentet(med unntak av Paulus..) så finner du knapt noe med dårlig kvinnesyn. Spesielt om du leser hva Jesus har skrevet, han forsvarte kvinner som var utro og skulle til å bli steinet med å spørre hvor mannen var hen, og at den første som aldri har gjort en synd skulle kaste den første steinen! Jesus sa også at man skal legge hovedvekt på det nye testamentet Anonymkode: aa20d...6af Beklager, ikke hva Jesus har skrevet men hva han har sagt.... Anonymkode: aa20d...6af 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #16 Skrevet 22. desember 2018 Jeg har ingen god erfaring med menn fra midtøsten eller de som er vokst opp i et muslimsk hjem. De behøver ikke å være muslim selv en gang før de er skadet psykisk. De kommer fra en helt annen kultur, og det å sitte på ræva og ikke gjøre noe hjemme er normalt. Kvinnen er slaven og skal gjøre alt. Etter det jeg har hørt, så er det akkurat dette som er problemet med disse mennene. Norske kvinner ønsker seg og forventer menn som faktisk støvsuger og lager mat. Det er et krav at det er likestilling i hjemmet i dag. Men i muslimske hjem så er det kvinnen som er slave, mannen er konge og skal få alt servert på gullfat. Dette er syn og meninger disse unge mennene har lært hele livet og tar med seg inn i forhold. Psykiske lidelser og alkoholmisbruk er et kapittel i seg selv. Som er forbeholdt de som har opplevd krig eller kommer fra krig og har familie som fortsatt er hjemme. Greit at de sliter, problemet er at det er ingen hjelp å få i Norge, og de lar problemene gå utover kjæreste og barn. De er ustabile, sint og voldelig. Kjenner flere som har vært med muslimer. Jeg komme aldri til å bli sammen med en, aldri i livet!. Må husk at det spiller ingen rolle om de ligger rundt og drikker alkohol. Fordi troen får de inn med morsmelken og det blir en del av dem allikevel. Alle jeg kjenner spiser ikke svin, ikke av religiøse grunner men av tillært vane. Det kan sammenlignes med kristendommen i Norge. Vi er, uavhengig av om du er bevist over det eller ei, oppvokst med kristen tro i mer eller mindre grad. Heldigvis så blir vi mindre og mindre kristne her i landet, takk Gud. Men det er fortsatt ting som tradisjoner, skolehverdagen og dagligdagse ting som er basert på kristen tro. Som f.eks det med søndagsstengte butikker. Ingen som reagerer med avsky når man tenker på at vi har alle vært med på julegudstjeneste på barneskolen, hvert år dro vi i kirken. De som er 40+ vokste kanskje også opp med søndagsskole i kirken, uten at de er troende. Vi vokste opp med kristne bordbønn, kristendommen har vært en stor del av skolegangen på grunnskolen. Det er fordi vi bor i et, eller mer nå forhåpentligvis "kommer fra" et land som er bygd på kristen tro. Slik er det med muslimer og de fra midtøsten også. De har sine tradisjoner og vaner som er basert på tro, uten at de direkte er troende og kan kalles for muslim. Derfor brukes ordet muslim også for de som ikke er direkte troene og praktiserende muslim. Vi kan også kalles for kristen, og er født med barnetroen, fordi det stemmer. Samfunnet er, eller var for ikke så lenge siden, veldig så kristen. Heldigvis så blir vi et mindre kristen land for hvert år som går, men kristendommen vil alltid være en del av vårt lands historie og det er det som har formet landet vårt. Så i praksis så er det ingen som heter muslimsk eller ikke muslimsk mann fra midtøsten, da alle er på en måte veldig så muslime. Forskjellen er troene eller ikke troene. Anonymkode: c32e7...798 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #17 Skrevet 22. desember 2018 Det går ikke i lengden. Skillsmisseraten er dobbelt så høy. Anonymkode: f4b0f...d26
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #18 Skrevet 22. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bibelen har dårlig kvinnesyn i gamle testamentet, som mer eller mindre jødedommen og Islam deler. Hvis du leser det nye testamentet(med unntak av Paulus..) så finner du knapt noe med dårlig kvinnesyn. Spesielt om du leser hva Jesus har skrevet, han forsvarte kvinner som var utro og skulle til å bli steinet med å spørre hvor mannen var hen, og at den første som aldri har gjort en synd skulle kaste den første steinen! Jesus sa også at man skal legge hovedvekt på det nye testamentet Anonymkode: aa20d...6af Men i dagens Europa er det ekstremt få (om noen?) som fremdeles forsøker å leve 100 % etter det gamle eller nye testamentet. Men det fremdeles er temmelig mange muslimer som fremdeles følger koranen, og for eksempel ønsker å steine blant annet homofile / lesbiske eller annerledestroende til døde. Eller som ikke takler at kvinner i familien ønsker å følge kjærligheten, isteden for å gifte seg med en fetter eller onkel fra hjemlandet. Anonymkode: ba0fa...f23 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #19 Skrevet 22. desember 2018 Jeg hører på hva folk sier når de sier noe negativt, jeg er ikke slik at jeg liker å stenge ute ting bare fordi det kan bli ubehagelig. Men jeg er også så dritt lei, av at de negative alltid skal få mest medhold. Føler det er så lite selvstendig å høre på mamma, de i området du voks opp osv ! Jeg hater virkelig meg selv for at jeg gav etter. Folk som tør gå for det, samme hvor stort hinderet kanskje er...er de virkelig tøffe. Så har vi heller de dømmende, som bevisst velger "det vanlige" , vil vente på sin norske mann bare fordi det er det som føles tryggest. Anonymkode: 18250...141
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #20 Skrevet 22. desember 2018 Jeg er sammen med en muslim, og han er veldig respektfull overfor kvinner, dessuten er han veldig huslig og liker godt å lage mat. Røyker ikke, drikker ikke, har høy arbeidsmoral og gode verdier. Han er en flott mann, på utsiden og innsiden. Varm og omsorgsfull. Han er sånn som reiser seg for eldre på bussen, er den første til å hjelpe om du trenger hjelp osv. Han er veldig annerledes norske menn jeg har vært med før, og dessuten er han veldig familieorientert. Han er vant til at familie tar vare på hverandre, der han kommer fra har de ikke gamlehjem f.eks. Han er en mann jeg er stolt av å kunne si er min. Anonymkode: 03c3f...add 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå