Gå til innhold

Hvordan kan en norsk mann ha disse holdningene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32 år nå, men det føles ikke lenge siden jeg var ung. Når jeg var 17, så møtte mamma en mann. Har vært slutt mellom henne og min far i mange år, og jeg har ingen kontakt med pappa. 
Men det skulle vise seg at han var farlig. Hun kjente han ikke fra før. Han fremstod selvfølgelig som snill, men var ikke sånn overhyggelig faktisk. Han insisterte ofte på å betale for oss, og så ble det til at de flyttet sammen da. Det gikk nesten 1 år før ting begynte å skje. 
Han begynte å forandre seg. Hvis jeg ikke gjorde helt som han sa, la meg til den og den tiden, stod opp den tiden, gav informasjon så ga han meg dårlig samvittighet og sa det fikk konsekvenser. Han truet meg ikke med at han skulle gjøre ting, men han sa f.eks at det er mer viktig med nok og riktig søvn enn de fleste tror og at jeg kom til å bli alvorlig syk om jeg ikke la meg innen 11 om kvelden og sov lenger enn 10 om dagen. Han jobbet innen helse, derfor hadde jeg ekstra tillit til han, mamma også. Så jeg ble jo livredd hver gang jeg ikke hadde sovnet før 23! 
Han begynte å skremme med kreft og slik, og etter hvert så begynte han og skulle kjenne på puppene mine for å kjenne om det var kuler der. Ja, jeg vet nå at han skulle kjenne på puppene, men han unnskyldte det med at han var bekymret for kreft, pga mine søvnproblemer.
Han ville også vite en del om seksuallivet mitt. Han var opptatt av at jeg skulle være jomfru, fordi fikk jeg en kjønnssykdom så ble jeg aldri kvitt skammen. Og at det var verre for en kvinne å få det enn en mann. Han misslikte hvis jeg likte noen mann, og han ville gjerne se den jeg likte så han kunne bedømme om jeg burdte fortsette med de eller ikke. Selvfølgelig skulle jeg aldri fortsette med de 😛 
Så ble det prat om Islam. Han mente islam tilhører Satan, og at grunnen til at norske menn blir banket er fordi de er snille med kvinnene i landet. igjen fikk han det til å handle om kvinner. 
Han sa at klassevenninnene mine var mindre pene, feite fordi de hadde så mye sex. Og at det var fælt å tenke på at jeg kunne bli likedan dersom jeg begynte å ha kontakt med gutter. 
Han likte ikke at jeg var ute med venner og drakk alkohol, og syntes jeg burdte drikke under hans oppsyn. Så når jeg var alene med han, kunne han tilby meg alkohol, for å "se hvordan jeg reagerte". 
Dette er flere år siden nå, men jeg går til psykolog. jeg har problemer med å nærme meg menn. og er fremdeles jomfru, men det er også fordi jeg ikke kan ha sex uten følelser. Jeg synes det er ekkelt å tenke på, at en kan bli styrt på denne måten. Jeg så jo i ettertid at jeg ikke lenger hadde noen egen fri vilje. alt ble styrt gjennom han. Det var veldig stort fokus på kvinner hos han, hele tiden snakket han om kvinner. At han var en av få menn som så på kvinner som likestilte, at vi var heldige som hadde han, for vi hadde ikke fått samme respekt av andre menn. 
Han hadde ekstremt skremmende tanker om ting. Han sa også ting som at kvinner med store lepper er mer modne og kåtere enn de med små. 

Jeg føler meg flau og dum i perioder. Mamma blir mer og mer naiv i mine øyne, selv om hun fikk traumer etter dette. Men hun var fremdeles eldre da hun møtte han enn hva jeg enda er. Hva er det med slike folk, som han fyren? 

Anonymkode: bc1cd...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det et poeng at han er norsk? Det er vanligere at utenlandske menn har disse holdningene? Utlandet er alt fra Island til Uganda. 

Anonymkode: cc17e...14e

Skrevet

Han hørtes virkelig kontrollerende og farlig ut! Han er ikke det minste normal ut fra beskrivelsene du gir av ham og har sannsynligvis en eller flere alvorlige personlighetsforstyrrelser. Uansett så er det viktigere å fokusere på deg selv og dine behov, slik at du kan få et bedre frem liv. Jeg er glad du får hjelp til å bearbeide ting som har skjedd, TS. 

Anonymkode: 2d012...a53

Skrevet

Han er jo som de fleste andre norske menn?

De mæler om den "jeg er en bedre mann enn ALLE ANDRE menn fordi jeg er Nice guy!" og liker ikke at kvinner har et seksualliv eller egne meninger. 

Intet nytt m.a.o

Anonymkode: ce9c3...149

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...