Gå til innhold

Gi datter 'sengelappen'

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan snakke med henne om sex hvis hun kommer til deg for å få råd, ikke prakke på henne dildoer og kondomer. 

Anonymkode: d3dee...65c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Blondie65 said:

I søskenbarns påsyn og til jul?

Til jul ja. Usikker på om det var søskenbarn der,men iallfall onkler og besteforeldre.

Anonymkode: 0d9c1...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

😯 seriøst?? Det der hadde vært driiitflaut!! 

Anonymkode: 68eda...0d8

Seriøs ja. 

Anonymkode: 0d9c1...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare NEI! Det er helt upassende som mor til en 16-åring!

Vær tilgjengelig om hun ønsker å snakke fortrolig om sex og prevensjon, men å fleipe (oppfordre?) til sex med leketøy og kondomer er svært drøyt!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i så fall du er sikker på at hun er hetero. For tenk om hun er i skapet og så gir du henne en kurv full av kondomer og penisting. 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke med 16-åringen om sex og prevensjon og sørge for at hun har tilgang til kondom om (du mistenker at) hun trenger det er viktig. Ved å gjøre det til morsom greie og en humoristisk gave risikerer du både å fleipe bort viktigheten av det og å gjøre henne så flau at hun aldri tør å snakke seriøst med deg om det. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare creepy. Og det er ikke greit å ha sex med hvem som helst bare fordi du er over 16 år. Det betyr bare at du ikke er beskyttet av lovverket hvis noen eldre presser deg til å ha sex. Hurra, det må vi feire

Anonymkode: 649f0...719

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en datter som blir 16 rett over jul. Hun har dessverre ikke så mange venninner, men jeg vil likevel gjøre bursdagen stas. Vi har ett nært og godt forhold, der vi kan tulle mye. Jeg tenkte derfor på å gi henne 'sengelappen' (altså en lapp med noe stæsj om at hun kan ha lovlig sex) kondomer, og noe penis tøys, da dette var vanlig å gi blant mine venninner litt for mange år tilbake. Blir det teit å få dette fra mamma? Hun skal selvsagt få en skikkelig gave også, men tenkte dette kunne bli morsomt.

Anonymkode: 34410...077

Du må ikke gjøre det 😳

Anonymkode: 1c9d0...8b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blondie65 skrev:

En av mine foreldre fant ut at det å gi blondeundertøy TIL JUL som ble pakket opp i alles påsyn med yngre fettere og kusiner til stede var tingen å gi til sine tenåringsdøtre!

"Skal vi se, her er til Blondie - god jul vennen, fnis. Og her er til <Søster til blondie> - jeg håper dere liker fargene - jeg har kjøpt det jeg vet dere liker". 

Jeg trodde jeg skulle dø ...!

Bare for å demonstrere at ikke alle foreldre er like ... på nett ... kan du si ... med sine tenåringsbarns følelser.

Jeg fikk mine første tangatruser av min tante. Syns det var gøy for jeg turde ikke å kjøpe selv 😅

Anonymkode: ff498...454

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde moren min gitt meg sengelappen da jeg har 16 hadde jeg dødd av skam. Jeg var ekstremt sjenert og mislykket blant gutter. Var jomfru til jeg var 20. Dette hadde bare forsterket skammen. Når man er på den alderen er det flaut å være den eneste som er jomfru, trenger ikke at mor gnir det inn. Det kan jo være dere har den type humor men dette er noe venninner kan gjøre, ikke en mor. 

Anonymkode: 24baa...f51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde moren min gitt meg sengelappen da jeg har 16 hadde jeg dødd av skam. Jeg var ekstremt sjenert og mislykket blant gutter. Var jomfru til jeg var 20. Dette hadde bare forsterket skammen. Når man er på den alderen er det flaut å være den eneste som er jomfru, trenger ikke at mor gnir det inn. Det kan jo være dere har den type humor men dette er noe venninner kan gjøre, ikke en mor. 

Anonymkode: 24baa...f51

Jeg er selv 20 år og jomfru. Ikke flau av det

Anonymkode: 9fbb5...901

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at dette tydeligvis er en dårlig ide. Det jeg derimot er svært uenig i er at jeg oppfordrer til sex, da hun fint kan ha sex om hun vil det. Jeg har da heller aldri skrevet at jeg skal gi henne en dildo? Tenkte mer på slikkepinne formet som penis o.l, men jeg tror jeg skal droppe hele ideen. Takk for alle (konstruktive) tilbakemeldinger. Nå skal jeg kose meg med datteren min og en flaske vin, god jul!

ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vis henne heller kreftavdelingen på sykehuset. Der kvinner kjemper mot livmorhalskreft. Der kvinner som gjerne bare har hatt 1-3 partnere kan få det like mye som de med over 25 partnere. Hpv virus smitter sexuelt. Bare kroppskontakt smitter også. Har en mann kjønnsvorter så får dattera di det og. Kreft i munn, svelg og anal har økt de siste årene pga folk ligger mer rundt. Kondom er bra, men smitter for det. Så er du virkelig for at datteren din skal begynne å ligge rundt fra hun er 16 så er hun i stor fare for sykdommer. Pluss stempel som løs, lett og billig. 

Anonymkode: ff7ee...7f3

Dette blir jo bare helt ekstremt. Hun er vaksinert mot hpv virus, og er godt innforstått med mamma sine preker om trygg sex😉

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så ekkelt å få sånt av foreldre. Kjærlighet på pinne? Du hadde syntes det var hyggelig om hun pakket den ut og sugde på den også da eller? Det er vel kanskje det siste normale foreldre vil se, sin datter suge pikk (om så bare av sukkertøy).  

Anonymkode: fa857...926

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at dette tydeligvis blir for sært for mange, og det er helt greit. Tenkte mer i forhold til at vi har den type forhold hvor det kunne vært OK å spøke om slikt, men jeg får gå inn i tenkeboksen...

TS

La meg gjette: Du er en veldig ung mor selv, og skifter kanskje menn litt oftere enn snittet?

Anonymkode: b9d47...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette: Du er en veldig ung mor selv, og skifter kanskje menn litt oftere enn snittet?

Anonymkode: b9d47...3b7

Dette var en ufordragelig kommentar. Jeg er ingen ung mor, og har vært gift siden 1996😉

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at dette tydeligvis er en dårlig ide. Det jeg derimot er svært uenig i er at jeg oppfordrer til sex, da hun fint kan ha sex om hun vil det. Jeg har da heller aldri skrevet at jeg skal gi henne en dildo? Tenkte mer på slikkepinne formet som penis o.l, men jeg tror jeg skal droppe hele ideen. Takk for alle (konstruktive) tilbakemeldinger. Nå skal jeg kose meg med datteren min og en flaske vin, god jul!

ts 

Du setter iallefall en forventning om sex. Som mor har du også ansvar for å si at det er helt greit om man ikke føler seg klar enda når man er 16. Hun er nok allerede veldig klar over at hun kan hvis hun vil. Vær mor, ikke venninne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...