Gå til innhold

Glemte smøret på benken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en pakke med Olivero i går og i stresset med barna så glemte jeg den på benken over natta. La den i kjøleskapet igjen, men er den egentlig spiselig nå? Bør den bare kastes? Uåpnet emballasje. 

Anonymkode: 4e47c...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar ofte smør stå på benken fra en dag til en annen om jeg skal bake ting som krever mykt snør. 

Ingen fare. 

Anonymkode: a21f7...042

• Liker 8
Skrevet

Ja, den er spiselig. En bruker jo romtemperert smør når en baker f.eks. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har råtnet og harsknet og er totalt uspiselig og kommer til å gi deg matforgiftning.

Og sånn litt mer seriøst, det eneste du kommer til å merke er at smøret kan være hardere rett ut fra kjøleskapet, siden det har fått bli mykt og så kjølnet igjen.

Anonymkode: 45bcc...e7b

• Liker 3
Skrevet

Går fint, eneste som skjer er at det kanskje skiller seg litt og ser ujevnt ut med deler som er litt mørkere, gjennomsiktig gult fremfor gulhvitt. Hender en gang i blant at jeg også glemmer smøret fremme.

Anonymkode: 99699...2dc

Skrevet

Mener jeg har lest at både smør og brunost tåler godt å stå fremme sånn uten å bli dårlig. Men akkurat olivero kan skille seg litt, noen klumper som blir litt harde, men det er ikke farlig da. 

Anonymkode: d517e...22a

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 22.12.2018 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Kjøpte en pakke med Olivero i går og i stresset med barna så glemte jeg den på benken over natta. La den i kjøleskapet igjen, men er den egentlig spiselig nå? Bør den bare kastes? Uåpnet emballasje. 

Anonymkode: 4e47c...d36

Null problem :) 

Skrevet

Jeg har jobbet en del på kjøkken, og der lot kokkene alltid et par pakker smør og margarin stå i en skuff i romtemperatur. Det samme med et par dusin egg.

For å få best resultat bør varene være romtempererte, riktignok gikk det en del av disse varene, men en smørpakke ble nok fort liggende i en uke eller to.

Mattilsynet var ofte på besøk; de klagde på at ikke døren til toalettet var låst til enhver tid, men at smøret lå i skuffen fikk aldri noen kommentar.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...