AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Kjøpte en pakke med Olivero i går og i stresset med barna så glemte jeg den på benken over natta. La den i kjøleskapet igjen, men er den egentlig spiselig nå? Bør den bare kastes? Uåpnet emballasje. Anonymkode: 4e47c...d36
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Jeg lar ofte smør stå på benken fra en dag til en annen om jeg skal bake ting som krever mykt snør. Ingen fare. Anonymkode: a21f7...042 8
nordlending Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 Ja, den er spiselig. En bruker jo romtemperert smør når en baker f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 Ja, det har råtnet og harsknet og er totalt uspiselig og kommer til å gi deg matforgiftning. Og sånn litt mer seriøst, det eneste du kommer til å merke er at smøret kan være hardere rett ut fra kjøleskapet, siden det har fått bli mykt og så kjølnet igjen. Anonymkode: 45bcc...e7b 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #5 Skrevet 22. desember 2018 Går fint, eneste som skjer er at det kanskje skiller seg litt og ser ujevnt ut med deler som er litt mørkere, gjennomsiktig gult fremfor gulhvitt. Hender en gang i blant at jeg også glemmer smøret fremme. Anonymkode: 99699...2dc
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 Mener jeg har lest at både smør og brunost tåler godt å stå fremme sånn uten å bli dårlig. Men akkurat olivero kan skille seg litt, noen klumper som blir litt harde, men det er ikke farlig da. Anonymkode: d517e...22a
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 På 22.12.2018 den 0.21, AnonymBruker skrev: Kjøpte en pakke med Olivero i går og i stresset med barna så glemte jeg den på benken over natta. La den i kjøleskapet igjen, men er den egentlig spiselig nå? Bør den bare kastes? Uåpnet emballasje. Anonymkode: 4e47c...d36 Null problem
applestories Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Jeg har jobbet en del på kjøkken, og der lot kokkene alltid et par pakker smør og margarin stå i en skuff i romtemperatur. Det samme med et par dusin egg. For å få best resultat bør varene være romtempererte, riktignok gikk det en del av disse varene, men en smørpakke ble nok fort liggende i en uke eller to. Mattilsynet var ofte på besøk; de klagde på at ikke døren til toalettet var låst til enhver tid, men at smøret lå i skuffen fikk aldri noen kommentar.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå