Gå til innhold

Bror stikker kjepper i hjulene.

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har møtt en gutt nå. Han er utolig snill og søt og absolutt en jeg kunne tenkt meg å satse på. Han har litt problemer, han drikker en del. Han vil ut av det men har ingen streite venner og det gjør det vanskelig for han. Han sliter mye med angst og har mange av de samme problemene som jeg hadde for en stund tilbake.

Jeg føler jeg har kommet meg såppas langt nå at det ikke er noe risiko for tilbakefall for min del og gøler meg sterk nok til å hjelpe han ut av det i og med at han vil det selv. Men broren min stikker kjepper i hjulene. Jeg blir så utrolig forbannet. Han hindrer oss fra åmøtes fordi han mener han ikke er bra nok for meg.

Jeg kan skjønne tanke gangen hans, han er bekymret for meg og mener jeg bør finne meg en som er litt mer stabil.

Men det er ikke denne det at jeg ikke får møte akurat denne gutten som gjør meg så sint, men det at broren min prøver å styre livet mitt np som jeg er 22år. Han sa det med egene ord at han ikke ville tilate det og kom til å gjøre alt for å stikke kjepper i hjula for oss. Denne gutten har utrolig stor respekt for broren min, han tørr ikke gå i mot det han sier. Jeg blir så sint. Føler at broren min tar fra meg en sjanse til å være lykkelig.

Måtte bare få ut litt frustrasjon :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det ser ut som du har uhell i hellet.

:trøste:

Skrevet

Så flott at du har det bra nå! Gratulerer til deg :)

Ellers må jeg si at jeg forstår din bror utrolig godt, og jeg hadde også vært fryktelig bekymret for deg om du hadde vært søsteren min. Du må nå allikevel finne ut av dette selv, din bror kan ikke (og skal ikke) velge for deg.

Flere kvinner faller for menn som de må ta seg av, være mødre for, eller skal redde. Dette kan mange ganger koste dyrt følelsesmessig og bli veldig slitsomt psykisk. Jeg håper inderlig du ikke sliter deg ut nå, men har en person nærmest deg som tar vare på deg like mye som du på h*n. For meg er det det en partner gjør.

Gjest Anonymous
Skrevet
Måtte bare få ut litt frustrasjon :evil:

Noen ganger er det deilig å bare bli skikkelig fjortiss, falle ned på et primitivt nivå - og bare KLINE TIL noe!!

:o

- som en pute eller noe altså :P

:ler:

Eller bare klemme skikkelig hardt på noe!

(oj)

:ler:

Bare man passer på å la det gå utover en pute eller en liten ball å knuse eller noe da selvsagt :-)

- dette går fint skal du se :)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg vet dette kan bli vanskelig. Derfor har jeg også tenkt nøe igjenom det og snakket med psykologen min om det. Jeg er sikker på at jeg klarer det som kommer nå.

Men uansett om det hadde vært denne gutten eller noen andre, så kan ikke broren min styre meg sånn som han gjør. Jeg sa til og med til han at om han ikke slutta å legge seg i og lot meg ta mine egene valg, så ville jeg ikke ha noe mer med han å gjøre. Da svarte han bare at det var nå trist, men han kom til å gjøre alt han kunne for å stoppe det.

Jeg skjønner han er bekymret, men han må la meg velge selv, han kan ikke ta valgene for meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner broren din MEGET godt. Mange kvinner skal "redde" sin partner men som oftest blir de selv dratt ned i søla. Broren din er garantert livredd for at du selv skal havne utpå igjen.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg skjønner broren din MEGET godt. Mange kvinner skal "redde" sin partner men som oftest blir de selv dratt ned i søla. Broren din er garantert livredd for at du selv skal havne utpå igjen.

Det er han sikkert, men uansett så har han ingen rett til å velge for meg. Han kan bare ikke styre livet sånn. Jeg merker jeg blir trassig når han begynner sånn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes du det er lurt å involvere deg med en person som har de samme problemene som du har slitt med? Du kan ikke ha hatt så mange "gode" år når du bare er 22.

Du bør heller skaffe ham profesjonell hjelp. Ikke leke redningshjelp selv.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg vil hjelpe han til å ta skrittet for å be om hjelp. Om han ikke er villig til det så går jeg.

Men jeg vet selv det er lettere å ta det skrittet om man har folk i ryggen og noen som vil stå i det sammen med deg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er han sikkert, men uansett så har han ingen rett til å velge for meg. Han kan bare ikke styre livet sånn. Jeg merker jeg blir trassig når han begynner sånn.

Sant Slim. Men du må passe på å ikke bli 'trassig' selv om det sikkert kan være deilig noen ganger det også.

For blir vi 'trassige' så unnlater vi ofte å gjøre hva vi innerst inne vet er 'riktig' og det er ikke alltid det beste tror jeg?

Jeg vet det kan være lett å være 'trassig' og si, JO! eller NEI! men det fører en liksom ikke videre som dumt er..

Det kommer nok til å gå bra uansett tror jeg :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vil hjelpe han til å ta skrittet for å be om hjelp. Om han ikke er villig til det så går jeg.

Men jeg vet selv det er lettere å ta det skrittet om man har folk i ryggen og noen som vil stå i det sammen med deg.

Det er jeg enig i. Men i hovedinnlegget ditt gav du inntrykk at at det var du som skulle stå for hjelpen.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det er jeg enig i. Men i hovedinnlegget ditt gav du inntrykk at at det var du som skulle stå for hjelpen.

Den eneste hjelpen jeg kan bidra med er å få nok guts til å oppsøke hjelp og være der når ting blir vanskelig.

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner broren din Slim.

Selv om det føles som han stikker kjepper i hjulene, og bare blander seg, så er det jo fordi han er glad i deg. Han vil ditt beste.

Du har slitt med tunge ting, og akkurat gått gjennom noe ganske tøft. Kanskje han mener du har mer enn nok med deg selv om dagene? Kanskje han mener at du nå bør bruke energien din på å passe på at du har det bra, og at du er fornøyd med livet?

Man skal være tøff, oppegående, og ha masse ekstra energi og krutt, for å hjelpe andre med de tingene du beskriver.

Han er vel redd at du ikke er sterk nok, ennå.

:klem:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg skjønner han på en måte. Men bare jeg kan avgjøre om jeg er sterk nok. Dette er noe jeg har tenkt nøye igjenom om snakket med psykologen min med. Hadde ikke tatt sjansen om jeg var i tvil om at jeg klarer det.

Gjest Xavia
Skrevet

Jo, det er klart at bare du vet om du er sterk nok. Det er utrolig hvor sterk man føler seg hvis man er forelska! :wink: (For det er det du er, er det ikke?)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg er faktisk ikke forelska. Kan kanskje bli det etterhvert men ikke enda. Han er bare en utrolig snill og god person og jeg vet så utrolig godt hvordan han har det.

Gjest nattgjesten
Skrevet

Kjære Slim, broren din er veldig glad i deg...veldig. Det må han nemlig være for å være villig til å gjøre som han gjør.

Jeg vet ikke hvordan han hadde det i forhold til deg tidligere, men kanskje har han mange ganger vært veldig redd for å miste deg, og nå når det har gått bra med deg så vil han ikke risikere å miste deg igjen.

Jeg har ingen råd til deg, og jeg kjenner ikke saken...men det er rett og slett kjærlighet til deg som får broren din til å gjøre som han gjør (men det kommer han sikkert aldri til å innrømme :ler: )

Lykke til. :blomst:

Gjest Anonymous
Skrevet
Kjære Slim, broren din er veldig glad i deg...veldig. Det må han nemlig være for å være villig til å gjøre som han gjør.

Jeg vet ikke hvordan han hadde det i forhold til deg tidligere, men kanskje har han mange ganger vært veldig redd for å miste deg, og nå når det har gått bra med deg så vil han ikke risikere å miste deg igjen.

Jeg har ingen råd til deg, og jeg kjenner ikke saken...men det er rett og slett kjærlighet til deg som får broren din til å gjøre som han gjør (men det kommer han sikkert aldri til å innrømme :ler: )

Lykke til. :blomst:

Hei! Det var fint sagt :P Og jeg tror ikke han vil gjøre det jeg heller :ler:

Gjest nattgjest
Skrevet
Og jeg tror ikke han vil gjøre det jeg heller :ler:

Nemlig...mannfolk *rister på hodet* :ler:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg vet det er fordi han er gla i meg og det sier han også. Men uansett så synes ikke det er greit at han skal ta mine valg for meg. Han ødelegger vårt forhold når han gjør som han gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...