AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Jeg er ikke så veldig intellektuell, og er ikke flink i matte. Er det noen som vil anbefale et studie for oss litt enklere sjeler? Jeg er sykepleier fra før (vært i 7 år), men vil nå omskolere meg. Har to barn i barnehagealder. Jeg leser dessverre ikke fort, bruker tid på å lese pensum og forstå det jeg har lest. Tanken på å begynne på ny bachelor er tung, men det må til før eller siden. Noen tips til et studie jeg kan komme meg igjennom? Hilsen tidligere sykepleier med litt lav selvtillit Anonymkode: df601...869 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Fysioterapi, barnehagelærer, eiendomsmegling eller vernepleie Anonymkode: 6b14a...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fysioterapi, barnehagelærer, eiendomsmegling eller vernepleie Anonymkode: 6b14a...6b2 Eiendomsmegler med lav selvtillit? Lykke til. Anonymkode: 0cfb2...c28 10
abc123detvardet Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tanken på å begynne på ny bachelor er tung, men det må til før eller siden. Noen tips til et studie jeg kan komme meg igjennom? Burde vel strengt tatt ta en bachelor du kan ha interessere for enn å ta en bachelor som er lett å komme seg i gjennom, så finne ut at etter 7 nye år vil du ha nytt yrke. 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #5 Skrevet 21. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke så veldig intellektuell, og er ikke flink i matte. Er det noen som vil anbefale et studie for oss litt enklere sjeler? Jeg er sykepleier fra før (vært i 7 år), men vil nå omskolere meg. Har to barn i barnehagealder. Jeg leser dessverre ikke fort, bruker tid på å lese pensum og forstå det jeg har lest. Tanken på å begynne på ny bachelor er tung, men det må til før eller siden. Noen tips til et studie jeg kan komme meg igjennom? Hilsen tidligere sykepleier med litt lav selvtillit Anonymkode: df601...869 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke heller tenker på videreutdanning, eller søker andre jobber som du likevel er kvalifisert for som ikke handle rom direkte pleie Anonymkode: 159ff...416 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #6 Skrevet 21. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eiendomsmegler med lav selvtillit? Lykke til. Anonymkode: 0cfb2...c28 Nei, det er nok ikke meg Har lav selvtillit når det gjelder å studere igjen. Var trygg på rollen min som sykepleier, men jobben ble alt for stressende. Spesielt med 3-delt turnus i 100% og to små barn som krever mye av meg på hjemmebane. Anonymkode: df601...869 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 *Eiendomsmegler er ikke meg, mente jeg. Anonymkode: df601...869
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 Jeg går på barnehagelærerstudiet nå. Ganske overkommelig, selv om det kan være en del arbeidskrav til tider. Anonymkode: 46e9d...e29
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #9 Skrevet 21. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke heller tenker på videreutdanning, eller søker andre jobber som du likevel er kvalifisert for som ikke handle rom direkte pleie Anonymkode: 159ff...416 Skal absolutt vurdere dette nøye også. Må gjøre en del research framover. TS Anonymkode: df601...869 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #10 Skrevet 21. desember 2018 Du må finne noe du brenner for og interesserer deg for, da blir alt litt enklere. Anonymkode: 36fe3...693 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #11 Skrevet 21. desember 2018 Jeg ville heller ha videreutdannet meg, enn å starte på en by bachelor. Skal være ærlig å si at jeg er sjalu på deg som er sykepleier, da jeg skulle ønske jeg hadde denne bacheloren i bunn. Anonymkode: 53275...c93 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #12 Skrevet 21. desember 2018 Ville helt klart videreutdanne meg! Men finnes nok jobber du kan få som sykepleier, som ikke krever tredelt turnus. Hva med dagsenter for utviklingshemmede? Barnehage for barn med spesielle behov (kjenner sykepleier som jobber med det). Hva er interessene dine da? Anonymkode: 12456...3ae
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #13 Skrevet 21. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller ha videreutdannet meg, enn å starte på en by bachelor. Skal være ærlig å si at jeg er sjalu på deg som er sykepleier, da jeg skulle ønske jeg hadde denne bacheloren i bunn. Anonymkode: 53275...c93 Helt enig med deg! Jeg kunne tenke meg å bli jordmor, men er allerede i gang med å studere økonomi. Anonymkode: ce06b...82a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #14 Skrevet 21. desember 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville helt klart videreutdanne meg! Men finnes nok jobber du kan få som sykepleier, som ikke krever tredelt turnus. Hva med dagsenter for utviklingshemmede? Barnehage for barn med spesielle behov (kjenner sykepleier som jobber med det). Hva er interessene dine da? Anonymkode: 12456...3ae Takker for svar alle! Ja, jeg vurderer videreutdanning også. Har tenkt på psykisk helsearbeid eller helsesøster. Tror ikke jeg kunne jobbet på psykiatrisk akuttavdelingen da, men kanskje DPS eller annen institusjon. Helsesøsterutdanning synes jeg også virker interessant. TS Anonymkode: df601...869
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #15 Skrevet 21. desember 2018 Jeg ville ha videreutdannet meg til helsesøster. Da slipper du også turnus. Anonymkode: 85e05...575 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #16 Skrevet 21. desember 2018 Ville satset på helsesøster eller annen videreutdanning enn å skulle ta ny bachelor. Anonymkode: 7cb9f...30a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #17 Skrevet 21. desember 2018 Du kan videreutdanne deg innen maaaange områder, TS! Du burde virkelig bygge på den bacheloren du har i stedet for å begynne med en helt ny en. Videreutdanning/master er virkelig gull i disse dager, hvor man nesten trenger det for å få en ordentlig jobb. Helsesøster er nok veldig spennende ja Et veldig fint yrke, spør du meg. Anonymkode: 2d262...8c1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #18 Skrevet 22. desember 2018 Enig med alle som sier du bør bygge på det du har! 👍🏼 Anonymkode: 0326d...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #19 Skrevet 22. desember 2018 Hjelper ikke å skrive «bare bli helsesøster» når det ikke finnes jobber som det 😛 Dette må TS undersøke på sitt hjemsted før hun søker. Mange steder er det svært få eller ingen helsesøsterstillinger ledig, yrke har svært lav turnover. Noen steder er det prosjektstillinger osv men det er ofte bare vikariat. Undersøk dette nøye først, TS. Er ikke alle steder det «bare» er å bli helsesøster.. Anonymkode: c3d3b...dcd 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #20 Skrevet 22. desember 2018 Støtter forslaget om bhg-lærer. Mange jobber du kan få da, på dagtid, og det er et helt overkommelig studie for de allt fleste. Men det kan sikkert være et travelt studie, med tanke på praksis og innleveringer. Anonymkode: ed13e...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå