AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg har innboforsikring, og holder på å tegne uføreforsikring. Er 25 år gammel, og egentlig ganske frisk, så det er ingenting som tilsier at jeg kommer til å bli ufør i nærmeste fremtid. Men ved en feil så tegnet jeg først en forsikring som gir utbetalinger ved kritisk sykdom. Jeg tenkte å kansellere den, men så ble jeg litt usikker - er det en forsikring som det kan være greit å ha? Jeg har to søsken som begge to har fått slike mer alvorlige sykdommer (den ene en kronisk sykdom, den andre hjerneslag i ung alder). Anonymkode: 6a16e...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Del Skrevet 21. desember 2018 Ja, det vil jeg si, det er ganske mye som omfattes av denne forsikringen. Jeg ville beholdt den, man vet aldri hvem som blir rammet av hva. Anonymkode: 6bbcd...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #3 Del Skrevet 21. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innboforsikring, og holder på å tegne uføreforsikring. Er 25 år gammel, og egentlig ganske frisk, så det er ingenting som tilsier at jeg kommer til å bli ufør i nærmeste fremtid. Men ved en feil så tegnet jeg først en forsikring som gir utbetalinger ved kritisk sykdom. Jeg tenkte å kansellere den, men så ble jeg litt usikker - er det en forsikring som det kan være greit å ha? Jeg har to søsken som begge to har fått slike mer alvorlige sykdommer (den ene en kronisk sykdom, den andre hjerneslag i ung alder). Anonymkode: 6a16e...361 Jeg var 20 da jeg plutselig ble alvorlig kronisk frisk og er i dag ung ufør. Behold den! Anonymkode: f31fc...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg vil si det. Uføreforsikring f.eks. slår stort sett ikke inn før du blir erklært permanent ufør, og før du kommer så langt kan du ha hatt mange, lange måneder eller år med først sykemeldinger og deretter AAP. Og AAP betyr en veldig redusert inntekt. Mannen min fikk ikke permanent ufør og bidrag fra uføreforsikringen før den måneden han døde. Heldigvis startet vi den vonde perioden med en romslig og ordnet økonomi, ellers kunne det blitt skikkelig smalhans. Og økonomiske bekymringer er det siste du trenger på toppen av kritisk sykdom. Anonymkode: 5aa93...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #5 Del Skrevet 21. desember 2018 Behold den. Særlig når du har alvorlig sykdom i nærmeste familie. Kan love deg at det er ekstra jævlig å være syk og fattig, og man får ikke hjelp til alt i Norge lengre, kun de som kan betale privat får. Those good old days are over. Anonymkode: b0932...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #6 Del Skrevet 22. desember 2018 Okei, kanskje jeg beholder den da... ser at jeg må betale 65,- kroner i måneden, og det er jo ikke mer enn 780,- i året. Anonymkode: 6a16e...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 22. desember 2018 #7 Del Skrevet 22. desember 2018 Behold. DU vet aldri hva framtiden bringer, uflaks kan skje alle. Gjerne behold en kopi i en mappe.(fysisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 22. desember 2018 #8 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Jeg takket nei til den da jeg snakket med forsikringsselskapet. Ca seks måneder senere fikk jeg kreft i en alder av 30 år... Hadde jeg sagt ja til den forsikringen, så hadde jeg fått utbetalt 800 000 kr. Føles som å glemme å sende en lottokupong der de tallene trekkes. Du forsikrer først og fremst inntektstapet gjennom en uføreforsikring. Så lenge det er "gratis" behandling i Norge, er det sjelden behov for en forsikring for å dekke utgifter tilknyttet en kritisk sykdom. Så nei, dette er ikke nødvendig forsikring. PS: nå er jeg utenfor karatenetiden og har mulighet til å tegne forsikring mot kritisk sykdom, men har valgt å ikke gjøre det da jeg anser det unødvendig. Endret 22. desember 2018 av dyptvann La til alder for sykdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #9 Del Skrevet 23. desember 2018 Det kommer an på om du tåler inntektstap eller ikke, hvilke økonomiske forpliktelser du har, osv. Jeg tegnet slik forsikring for få år siden fordi jeg er avhengig av å tjene lønna mi. Er alene med tenåringsdatter, har digert boliglån og ganske høye felleskostnader her jeg bor. Har hørt at det kan gå lang tid (flere år?) før man evt blir erklært ufør, og i mellomtiden går nivået på sykepenger ned. Derfor har jeg forsikring. Anonymkode: f8fc6...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Del Skrevet 23. desember 2018 Ja, det er lurt. Men jeg tviler litt på om du faktisk har den forsikringen. Kritisk sykdom, uføreforsikring, behandlingsforsikring (og andre helserelaterte forsikringer) må man som regel fylle ut et skema/egeneklæring for, der man fyller ut info om egen helse, som forsikringsselskapet sender deg lenken til. Har du ikke gjort dette, så har du muligens ikke en gyldig forsikring, så sjekk om det med forsikringsselskapet. Anonymkode: 6de20...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #11 Del Skrevet 23. desember 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det er lurt. Men jeg tviler litt på om du faktisk har den forsikringen. Kritisk sykdom, uføreforsikring, behandlingsforsikring (og andre helserelaterte forsikringer) må man som regel fylle ut et skema/egeneklæring for, der man fyller ut info om egen helse, som forsikringsselskapet sender deg lenken til. Har du ikke gjort dette, så har du muligens ikke en gyldig forsikring, så sjekk om det med forsikringsselskapet. Anonymkode: 6de20...c13 TS her. Jeg har en gyldig forsikring for kritisk sykdom. Jeg skulle ordne med en uføreforsikring, men blandet ved en feil de to forsikringene sammen. Så jeg måtte fylle ut et helseskjema/helseerklæring, men jeg trodde jo at det var for en annen forsikring enn det egentlig var. Nå når jeg også har bestilt uføreforsikring måtte jeg på nytt fylle ut et litt annerledes helseskjema. Anonymkode: 6a16e...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå