AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Oppdaget nettopp at jeg har blod i urin når jeg tisser. Det kommer ikke fra skjeden Oppdaget det tilfeldig fordi det var papir i do. Det er veldig svakt rosa Var faktisk på kontroll i morges og urinen var fin. Kunne heller ikke se at urinen var noe rød/rosa i morges. Jeg klaget til helsesøster om mye press på blæren selv rett etter jeg hadde vært på do men det var ikke noe unormalt sa hun. Ingen svie eller andre plager eller smerter, bare mye press på blæren. Noen andre som har opplevd dette? jeg har også nylig gått på antibiotikakur pga bihulebetennelse. Var ferdig med kuren cirka 4-5 dager siden. Anonymkode: ebf3b...8fa
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Ved blod i urinen, gravid eller ikke, kontakter man lege. Trenger ikke være noe farlig, men det skal utredes. Anonymkode: 44282...6d4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #4 Skrevet 22. desember 2018 Få tatt en urinprøve til for sikkerhets skyld. Jeg hadde blod i urinen gjennom hele svangerskapet (har det ikke til vanlig). Stor sett var det bare synlig på urinprøven, og ikke med det blotte øye, men et par ganger så jeg det slik du beskriver. For meg var det tydeligvis normalt. Jeg skulle utredes etter graviditeten hvis det ikke gikk over. Men første urinprøve etter fødselen var fri for blod igjen. Det er uansett lurt å være obs. Det kan være UVI. Og hos meg mistenkte de nyrestein, eller at det rett og slett kom av at det var for trangt der inne (og i værste fall kan livmoren presse så på urinlederne at det blir helt tett og man ikke får tisset). Anonymkode: 73cc3...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #5 Skrevet 22. desember 2018 På 21.12.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev: Oppdaget nettopp at jeg har blod i urin når jeg tisser. Det kommer ikke fra skjeden Oppdaget det tilfeldig fordi det var papir i do. Det er veldig svakt rosa Var faktisk på kontroll i morges og urinen var fin. Kunne heller ikke se at urinen var noe rød/rosa i morges. Jeg klaget til helsesøster om mye press på blæren selv rett etter jeg hadde vært på do men det var ikke noe unormalt sa hun. Ingen svie eller andre plager eller smerter, bare mye press på blæren. Noen andre som har opplevd dette? jeg har også nylig gått på antibiotikakur pga bihulebetennelse. Var ferdig med kuren cirka 4-5 dager siden. Anonymkode: ebf3b...8fa Jeg hadde selv litt rosa farge på urinen, + jeg hadde symptomer på UVI. Husk å tisse første stråle ned i do for så tisse i glasset Jeg hadde ihvertfall ringt lege igjen. Skal ikke tulle med blod i urinen. Og som gravid trenger man heller ikke å ha symptomer. Anonymkode: 81f18...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå