AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg skal i bryllup i mars til en venninne. Økonomien er for tiden ganske trang. Jeg hadde håpet å kjøpe noe til dem på januarsalget, men har fått vite at de ikke kommer til å lage ønskelister. De ønsker seg bare penger. Penger er noe jeg helst vil unngå å gi, siden jeg ikke kan gi så mye som jeg egentlig ønsker. Spørsmål 1: Hvor mye penger er det naturlig å gi? (Jeg er invitert uten mannen) Spørsmål 2: Har noen ideer til rimelige gaver jeg kan gi som mest sannsynlig faller i smak? (De har ikke noen fritidsinteresser eller slikt. Hun har generelt sett ganske eksklusiv smak og de flyttet inn i ny bolig sammen i høst) Anonymkode: f4c23...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire24 Skrevet 21. desember 2018 #2 Del Skrevet 21. desember 2018 Vin! Det står høyest på ønskelista vår fra venner og familiemedlemmer som må reise til bryllupet vårt fordi da kan de legge seg akkurat på den prisklassen som passer hver enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 21. desember 2018 #3 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg hadde gitt de penger i nøyaktig det beløpet du ellers ville kjøpt gave for. Jeg forstår fullt ut at folk ønsker seg penger hvis de ellers har alt. Men de kan ikke forvente at de av den grunn får høyere pris på gaven. Dessuten er gaven fra deg - ikke fra deg og mannen som ikke er invitert - også en uting forresten. Hvis budsjettet ditt er kr 250 ja da gir du akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Del Skrevet 21. desember 2018 Kjøp en sausesleiv fra hardangerbestikk. Koster kanskje 300 kroner. Anonymkode: 93caf...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2018 #5 Del Skrevet 25. desember 2018 Du har 2-3 lønninger å spare på. Jeg hadde gitt 1000,- Anonymkode: c015f...70d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 #6 Del Skrevet 26. desember 2018 Hva med en god kjøkkenkniv? Kan jo være mulig å finne noe nå på januarsalget. De fleste med litt interesse for matlaging vil sette pris på det og kræsjer heller ikke med noens interiørstil. Anonymkode: 2d8b9...253 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 28. desember 2018 #7 Del Skrevet 28. desember 2018 Har de mange bilder sammen på facebook ect? Last ned Printic-appen og bestill bilder av dem, enten i gaveboks eller i ramme. Kommer som små polaroidbilder i fin gaveeske feks. Kan lage masse fint og personlig til en billig penge på den appen 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 28. desember 2018 #8 Del Skrevet 28. desember 2018 Hvorfor ikke bare gi den summen penger du ellers ville ha kjøpt gave for, som en nevnte over? De ønsker seg jo ikke noe annet enn penger, og det er jo sånn sett dumt å kjøpe noe de i utgangspunktet ikke ønsker. Penger, et fint kort og noen fine ord holder i massevis! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 28. desember 2018 #9 Del Skrevet 28. desember 2018 På 25.12.2018 den 23.41, AnonymBruker skrev: Du har 2-3 lønninger å spare på. Jeg hadde gitt 1000,- Anonymkode: c015f...70d 500 burde holde lenge om hun har dårlig råd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Del Skrevet 28. desember 2018 Jeg hadde bare kjøpt en gave. Som frilanser kan jeg få uforutsette perioder med strammere budsjett, og to ganger har dette sammenfalt med innkjøp av gave til store anledninger. Folk dømmer deg veldig på hva og hvor mye du gir. Derfor ga jeg heller en gave jeg hadde fått på salg, for å gi inntrykk av at jeg hadde et høyere budsjett til gaven. Jeg hadde virkelig ikke taklet at det stod «Ingrid 250,-» i gavelisten, da føles det bedre at det står «Ingrid, skål fra Cathrineholm». Ingen trenger vite at den ble kjøpt på 70% på Black Friday. Anonymkode: 893d3...e22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Del Skrevet 28. desember 2018 Syns 500kr er nok om du ønsker å gi penger Anonymkode: 909c7...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. desember 2018 #12 Del Skrevet 28. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bare kjøpt en gave. Som frilanser kan jeg få uforutsette perioder med strammere budsjett, og to ganger har dette sammenfalt med innkjøp av gave til store anledninger. Folk dømmer deg veldig på hva og hvor mye du gir. Derfor ga jeg heller en gave jeg hadde fått på salg, for å gi inntrykk av at jeg hadde et høyere budsjett til gaven. Jeg hadde virkelig ikke taklet at det stod «Ingrid 250,-» i gavelisten, da føles det bedre at det står «Ingrid, skål fra Cathrineholm». Ingen trenger vite at den ble kjøpt på 70% på Black Friday. Anonymkode: 893d3...e22 Det står egentlig "Ingrid, kr 250 (hun som har integritet nok til å holde seg både til eget budsjett og ønskelisten og gi f... i hva andre synes!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå