AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Hvordan er dette med SSRI-preparater i forhold til IVF? Jeg vurderer å bytte til dette, da jeg måtte slutte med de vanlige medisinene jeg tok mot angst. Lurer egentlig på endel ting: Er det utelukket å ta medisiner for psyken når man går igjennom IVF? Det hadde jo i såfall egentlig vært ganske forståelig, det er jo en liten risiko man tar, eller er det slik at fordeler og ulemper veies opp her også? Hvis det går greit; hvilke medisiner er det som anbefales? Også er det dette med innkjøringen av medisinene jeg lurer på, spiller det noen rolle? Ble jo godtkjent nylig, så man har jo et visst antall måneder på seg. Skal til samtale om et par uker hvor jeg har tenkt å ta opp dette med legen, men hadde vært greit å vite litt mer sånn at jeg vet hva jeg kan stille med Anonymkode: 6e681...cbb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Oi. Ville vært meget forsiktig her, så du ikke risikerer miste IVF tilbudet..egentlig litt overrasket over at du har fått det innvilget om det er kjent for dem at du går på medsiner for psykisk sykdom. På generelt grunnlag er de fleste medisiner som brukes mot angst lite forenelig med graviditet. Det er abosolutt mennesker som går, og må gå den typen medisiner gjennom svangerskap, der man veier det som at risikoen man tar med å la kvinnen ta disse medisinene, er mindre enn risikoen med at kvinnen ikke tar medisiner. Men du bør heller gå av medisiner, enn vurdere å gå på medisiner om du planlegger graviditet. Anonymkode: 3ff9c...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå