AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Hva er egentlig forskjellen på alle ribbetypene. Hva er f.eks forskjellen på Gilde Ribbe og Gilde Juleribbe? Jeg har kjøpt juleribbe, den ser ut til å ha mye mer kjøtt enn tynnribba....men hva er best?? Anonymkode: 87942...dab
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 For meg er det kun tynnribbe som brukes til jul. (Ellers så er det ikke et sted på grisen som heter juleribbe, ha,ha ) Det finnes tynnribbe, midtribbe ( tror den ofte kalles familieribbe?), og så har du ribbe hvor kotelettkammen også er med. Hva som er best er vel en smakssak for den enkelte Anonymkode: 43036...03a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 Tynnribbe er lettere å steke, kotelettraden på midtribbe/familieribbe har lett for å bli tørr. Man kan eventuelt skjære av kotelettraden og steke den for seg. Anonymkode: 7dd6e...e37 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det kun tynnribbe som brukes til jul. (Ellers så er det ikke et sted på grisen som heter juleribbe, ha,ha ) Det finnes tynnribbe, midtribbe ( tror den ofte kalles familieribbe?), og så har du ribbe hvor kotelettkammen også er med. Hva som er best er vel en smakssak for den enkelte Anonymkode: 43036...03a Tynnribbe er ribbe uten kotelettkam. Både midtribbe og famileribbe er med kotelettkam. Forskjellen er at på familieribba er benet på kotelettkammen fjernet. (I alle fall i følge Jacobs.) Anonymkode: 12f00...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå