Gå til innhold

Ribbe og ribbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på alle ribbetypene. Hva er f.eks forskjellen på Gilde Ribbe og Gilde Juleribbe? Jeg har kjøpt juleribbe, den ser ut til å ha mye mer kjøtt enn tynnribba....men hva er best??

Anonymkode: 87942...dab

Skrevet

For meg er det kun tynnribbe som brukes til jul.  (Ellers så er det ikke et sted på grisen som heter juleribbe, ha,ha ;) )

Det finnes tynnribbe, midtribbe ( tror den ofte kalles familieribbe?), og så har du ribbe hvor kotelettkammen også er med.

Hva som er best er vel en smakssak for den enkelte :) 

Anonymkode: 43036...03a

Skrevet

Tynnribbe er lettere å steke, kotelettraden på midtribbe/familieribbe har lett for å bli tørr. Man kan eventuelt skjære av kotelettraden og steke den for seg.

Anonymkode: 7dd6e...e37

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det kun tynnribbe som brukes til jul.  (Ellers så er det ikke et sted på grisen som heter juleribbe, ha,ha ;) )

Det finnes tynnribbe, midtribbe ( tror den ofte kalles familieribbe?), og så har du ribbe hvor kotelettkammen også er med.

Hva som er best er vel en smakssak for den enkelte :) 

Anonymkode: 43036...03a

Tynnribbe er ribbe uten kotelettkam. Både midtribbe og famileribbe er med kotelettkam. Forskjellen er at på familieribba er benet på kotelettkammen fjernet. :) (I alle fall i følge Jacobs.)

Anonymkode: 12f00...90d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...