Gå til innhold

Hvorfor kjøper du luksus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt oppe en del inntatt og tenkte litt. Hvorfor er jeg personlig glad i luksus merker noen mer en andre? Jeg personlig elsker hermès. Men det er ikke kun Kelly eller Birkin jeg synes er fine. Jeg er oppriktig glad i hele merket og har oppdaget «Home» avdelingen deres nå for ikke så lenge siden. Visste jo i mange år at den eksisterer det er ikke det. Men jeg har liksom modnet til den nå. Synes mye av det er min stil, farger uten å virke Harry. Ikke noe særlig med knæsje logoer, og ikke det typisk trauste nordiske. Jeg er kommet frem til st jeg kun kjøper det for meg selv. Jeg liker å vite at det jeg har kan jeg ha lenge. Jeg liker kvalitet som varer og tåler tidens tann. Dette har jeg utviklet i løpet av de siste årene som en mot vekt mot trender og fast fashion. Så fortell kg hvorfor liker du luksus merker?

Anonymkode: b8d32...35a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff autokorrekt i natt mente jeg selvsagt 

Skrevet

Luksus har med god kvalitet å gjere, men eg har ikkje sansen for merkefetisjisme. Det kunne aldri ramle meg inn å kjøpe ei veske med eiga namn, men eg kunne definitivt koste på meg skreddarsydde klede, eller spesialdesigna smykke. Eg likar ting som er skikkeleg gjort, eg. 

Skrevet

Merke er ikke ensbetydende med kvalitet. Nå er ikke jeg den store merkefetisjisten, men jeg betalte nylig 1500,- for en genser fra det norske "kvalitetsmerket" Ricco Vero, som jeg rett og slett måtte kaste i søpla etter få gangers bruk. Så nuppete og stygg, selv før jeg hadde rukket å vaske den.

Anonymkode: 5a08d...e0e

Skrevet

Jeg kjøper "luksus" om det er god kvalitet, altså ting jeg kan ha lenge og som kan repareres. Det er en måte å få ned forbruket på, et av mine små bidrag i et miljøperspektiv. 

Anonymkode: cf679...21d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper "luksus" om det er god kvalitet, altså ting jeg kan ha lenge og som kan repareres. Det er en måte å få ned forbruket på, et av mine små bidrag i et miljøperspektiv. 

Anonymkode: cf679...21d

Ja litt det samme tenker jeg og. Jeg kjøpte meg svarte støvletter for 8500 kroner for to år siden. Jeg kan bokstavelig talt bruke de til alt! Elsker de og de ser rett og slett nye ut ennå. For 13 år siden kjøpte jeg for meg den gangen helt sykt dyre støvler for 5000 kroner. For meg var det en formue. De støvlene brukte jeg vår , høst og vinter i 7! År. Først etter 7 år med bruk overalt røyk glidelåsen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merke er ikke ensbetydende med kvalitet. Nå er ikke jeg den store merkefetisjisten, men jeg betalte nylig 1500,- for en genser fra det norske "kvalitetsmerket" Ricco Vero, som jeg rett og slett måtte kaste i søpla etter få gangers bruk. Så nuppete og stygg, selv før jeg hadde rukket å vaske den.

Ricco vero bruker jo ufattelig kjipe materialer også da. Tror virkelig ikke det blir oppfattet som et kvalitetsmerke altså, heller overprisa ræl. Aldri kjøpt noe derfra, men har slått meg hver gang jeg har vært innom der at klærne føles billige. Sjeldent jeg ser noe bomull, ull og lin der. Mye polyester og annet billig, da er det ikke rart kvaliteten er dårlig. 

Endret av Unika
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke problemet så fremt du har pengene.

Skrevet

Fordi jeg liker det

Skrevet
På 21.12.2018 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Ja litt det samme tenker jeg og. Jeg kjøpte meg svarte støvletter for 8500 kroner for to år siden. Jeg kan bokstavelig talt bruke de til alt! Elsker de og de ser rett og slett nye ut ennå. For 13 år siden kjøpte jeg for meg den gangen helt sykt dyre støvler for 5000 kroner. For meg var det en formue. De støvlene brukte jeg vår , høst og vinter i 7! År. Først etter 7 år med bruk overalt røyk glidelåsen. 

Jeg kjøpte meg støvler for 350 kr for 7 år siden og bruker dem fortsatt...

Anonymkode: ed81e...5c8

• Liker 3
Skrevet
På 21.12.2018 den 21.42, Unika skrev:

Ricco vero bruker jo ufattelig kjipe materialer også da. Tror virkelig ikke det blir oppfattet som et kvalitetsmerke altså, heller overprisa ræl. Aldri kjøpt noe derfra, men har slått meg hver gang jeg har vært innom der at klærne føles billige. Sjeldent jeg ser noe bomull, ull og lin der. Mye polyester og annet billig, da er det ikke rart kvaliteten er dårlig. 

Jeg måtte betale sure penger for å lære det... Drittgenseren var forøvrig i 100% ull. La merke til at noen av de andre plaggene de solgte var i "non-pilling acrylic". Lol.

Skrevet

Jeg bryr meg lite om merker. Men jeg liker god kvalitet. Og ønsker gode materialer, hater klær i syntetiske materialer. 

Har en vår/høstkåpe til 600 kr, som er i utrolig god kvalitet, hatt den i mange år. Så noen ganger må man ikke betale veldig høy pris for god kvalitet. 

Anonymkode: 60d01...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...