AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Hva er forskjellen mellom terrorister og islamhatere på måten dere tolker koranen på? Klarer liksom ikke å se forskjellen. Så dere som ikke hater Islam, hva skiller deres tolkning fra terroristene? Anonymkode: 94712...f34
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Islamhatere tolker ikke koranen. De ser observerer hvordan muslimer tolker koranen, og legger minste felle multiplum til grunn. Derfor får terroristenes tolkning forrang hos islamhatere. Anonymkode: b46e4...b20 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 Sikter du til muslimske religiøse ekstremister som terrorister eller høyreekstreme terrorister? Anonymkode: dc91e...bde
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikter du til muslimske religiøse ekstremister som terrorister eller høyreekstreme terrorister? Anonymkode: dc91e...bde TS: Jeg mener muslimske terrorister og deres tolkning kontra islamhatere og deres tolkning av islamske tekster. Anonymkode: 94712...f34
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #5 Skrevet 21. desember 2018 Jeg er "islamhater" pga jeg ser alt dritet som skjer rundt disse folkene. Alt som står i koranen er tull så den tolker jeg ikke. Anonymkode: 20bbd...65d 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #6 Skrevet 21. desember 2018 Hvis man tar Koranen bokstavelig, så blir man en farlig ekstremist. Det er dette som er så farlig med slike religiøse skrifter. I Bibelen er det tydelig at det ikke er lov å drepe. I Koranen er det lov å gjøre hva man vil mot de vantro. Stor forskjell. Islam er en farlig religion, da den kan bli tatt bokstavlig og på den måten bli brukt til å rettferdigjøre forferdelige drap og terror. Anonymkode: e13f6...a0a 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Bibelen er det tydelig at det ikke er lov å drepe. I Koranen er det lov å gjøre hva man vil mot de vantro. Stor forskjell. Anonymkode: e13f6...a0a Hva får deg til å si dette? Har du lest koranen? Anonymkode: 94712...f34
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får deg til å si dette? Har du lest koranen? Anonymkode: 94712...f34 Et eksempel fra koranen :"Så når de forbudte(hellige) måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro(ikke-muslimer) hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode(krigslist) , men hvis de omvender seg[underlegger seg] og ber regelmessige bønner[til Allah] og betaler skatt[til islam's veldedige formål], så er Allah barmhjertig og tilgivende". Anonymkode: 20bbd...65d
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. desember 2018 #9 Skrevet 21. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I Bibelen er det tydelig at det ikke er lov å drepe. I Koranen er det lov å gjøre hva man vil mot de vantro. Stor forskjell. Anonymkode: e13f6...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #10 Skrevet 21. desember 2018 Ikke alle islamhatere er kristen og lever etter bibelen. De fleste er nok smarte oppegående mennesker. Anonymkode: 20bbd...65d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #11 Skrevet 21. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et eksempel fra koranen :"Så når de forbudte(hellige) måneder er gått bort, så drep og bekjemp de vantro(ikke-muslimer) hvor enn du finner dem, og ta dem til fange og omring dem og ligg i bakhold og lur dem i hver en krigsmetode(krigslist) , men hvis de omvender seg[underlegger seg] og ber regelmessige bønner[til Allah] og betaler skatt[til islam's veldedige formål], så er Allah barmhjertig og tilgivende". Anonymkode: 20bbd...65d Jøsss.... har du lest verstene før og etter og hva er konteksten rundt dette, er det noe kontekst? Anonymkode: 94712...f34 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #12 Skrevet 21. desember 2018 Fra en muslim her. For en en ekte troende muslim er det best med balanse i alt og la tvilen komme til gode. Meningen med livet for en ekte troende er å være god mot andre, respektere andres ulikhet, hjelpe de svake og ikke lage plage på jord. Ekstreme på snur ting og leser den slik de vil. De forkaster barmhjertige imamer og sheikher (de som tolker koranen) som vantro samt andre muslimer som vantro og leser boka slik at det gir rom for deres hat og hevn. Jeg hadde glatt blitt drept av is. Høyreekstreme tror at de som roper høyest og utøver volden er ekte muslimer og da glemmer de milliardene som lever fredelig. Så to onder slår seg sammen og forsterker hverandre. Vi i midten bygger broer og roer ned bråket. Jeg føler det er en deltidsjobb, men det må til. Jeg tror på kjærligheten og toleransen. Anonymkode: 51782...8e5
Gent82 Skrevet 21. desember 2018 #13 Skrevet 21. desember 2018 Jeg er kritisk i det stille. Når islam en gang står og banker på døra vil jeg nok ta på meg turbanen og div..har fobi mot å miste hodet for å si det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #14 Skrevet 21. desember 2018 1 minutt siden, Gent82 skrev: Jeg er kritisk i det stille. Når islam en gang står og banker på døra vil jeg nok ta på meg turbanen og div..har fobi mot å miste hodet for å si det sånn. 😂😂😂😂 Anonymkode: 94712...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå