Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ifjor skulle velge hva jeg skulle studere sto jeg mellom det jeg nå studerer og internasjonale studier. Etter et semester som student kjenner jeg at jeg angrer litt på at jeg valgte slik jeg gjorde. Jeg vurderer derfor å bytte studie neste år til internasjonale studier ved UiO. Er allikevel ikke helt sikker på dette da det studie jeg går nå er en ganske sikker retning med tanke på jobb. Derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper noen som går på eller har gått på internasjonale studier i Oslo kan svare på:

- Hvordan er dette studie med tanke på jobbmuligheter etterpå? Er forresten forberedt på å bygge videre med en master
- Hvor mye arbeid krever studiet per uke?
- Er det er bra sosialt miljø?
- Er det mye obligatorisk arbeid?
- Hvilken alder (sånn cirka) er "vanligst" på dette studiet?

Anonymkode: 3d95c...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror neppe dette er noe som gir sikker jobb, som du ikke kunne fått uten graden altså. 

Anonymkode: cda0e...18a

Skrevet

Det er nok vanskelig å få jobb med denne bacheloren, den har en blanding med masse forskjellige emner fra forskjellige fagretninger. Selv om du feks hadde valgt å studere bachelor i statsvitenskap kunne du tatt en god del av de samme emnene siden største delen av samfunnsvitenskapelige bachelorgrader har frie emner. Men hva ønsker du å jobbe som når du er ferdig? Kan være bedre å ta en "nyttigere" master i så fall. 

Anonymkode: 1d851...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...