Gå til innhold

Skulle hente bestilte hvitevarer, men butikken har julestengt uten å gi oss beskjed. Kan vi handle et annet sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt ny stekeovn og koketopp i julegave til oss selv. Vi bestilte fra en kjøkkienforhandler vi fikk anbefalt av venner som har handlet der og har vært veldig fornøyde, og siden de faktisk var billigere enn Elkjøp og Power valgte vi å bestille der. De ringte oss sist fredag og sa fra at varene hadde ankommet. Vi var da på vei på fjellet og sa fra at vi dessverre ikke har mulighet til å hente før i slutten av denne uken. Det var helt greit fikk vi beskjed om, de skulle notere seg at varene ble stående på lager en ukes tid etter avtale med oss.

Siden vi begge har fri i dag var planen å hente og montere hvitevarene i dag. Jeg forsøkte å ringe butikken for å høre hvor lenge de holder åpent i dag og fikk kun en telefonsvarer som sier at de holder julestengt f.o.m. i dag og åpner igjen 2/1. Da jeg snakket med dem for en uke siden sa de ingenting om at de planla å stenge allerede i dag, jeg fikk beskjed om at de kom til å holde stengt i romjula. Må si jeg er ganske irritert og sint nå. Hadde gledet meg til å lage julemiddag med nye hvitevarer.

Vi har demontert de gamle hvitevarene og har en kamerat av mannen min har lovet å hjelpe oss å montere de nye i ettermiddag. Vi har ikke kvittet oss med de gamle hvitevarene enda, så mannen min mener at vi får sette dem på plass igjen og bruke dem gjennom jula.  Jeg har lyst til å sjekke om Elkjøp/Power butikkene i området her har varene eller tilsvarende på lager og bare kjøpe der, men mannen min mener vi har forpliktet oss til butikken vi har bestilt hos og at vi bare får vente. Vi har ikke forhåndsbetalt noe.

Anonymkode: 3abc5...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lag mere styr og stress enn nødvendig.

Bruk den komfyren du hadde og som du kjenner...da blir sikkert maten bedre også.

Puste rolig, stresse ned....God Jul 😊

Anonymkode: 36457...563

• Liker 4
Skrevet

Hva i huleste slags tullebedrift stenger en helt vanlig arbeidsdag for jul?!? Jeg hadde vært meget fristet til å kjøpe hos annen leverandør, med mindre prisforskjellen er svært stor.

Hadde dere ikke gitt beskjed om at dere ikke kunne hente før nå, hadde dere kanskje ikke hatt så mye å si, men når de visste om det, og ikke sa noe om at de skulle stenge, så synes jeg det er for dårlig. 

Anonymkode: 4f6e7...970

• Liker 4
Skrevet

Bare bruk de gamle da, det er ikke SÅ lenge til de åpner igjen. Pust dypt og nyt jula.

Anonymkode: 4182a...73c

• Liker 3
Skrevet

Da finner du bare fram til daglig leder sitt telefon nummer, og ringer han eller henne og sier i fra om avtalen.

Anonymkode: e6236...6ae

• Liker 7
Skrevet

Hvis de bare skulle holde av en uke risikerer dere jo at varene er sendt tilbake etter jul da... 

Utrolig uprofesjonelt hvertfall, jeg hadde insistert på prisavslag hvis jeg ikke hadde handlet en annen plass. 

Skrevet

Elkjøp har vel prisgaranti så man får samme pris? 

Anonymkode: 807f8...9fd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Elkjøp har vel prisgaranti så man får samme pris? 

Anonymkode: 807f8...9fd

Vel, det gjelder vel kun på identiske varer, vil jeg tro... 

Skrevet

Ny stekeovn lukter uansett ekkelt den første tida. Men hvorfor bytte når de gamle virker? 

Anonymkode: c742c...d35

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Dette er ikke greit. De burde ha opplyst at de holdt stengt i julen. Hva om dere hadde kastet de gamle hvitevarene? Ville spurt om prisavslag når dere henter dem pga dette. Men ville gjort som mannen din sier, bare brukt de gamle og ikke kjøpt nye

Skrevet

Takk for svar. Vi har satt på plass de gamle hvitevarene igjen og smører oss med tålmodighet til over nyttår.  Vi bytter hvitevarer fordi de gamle er godt over 10 år gamle, godt brukt og av enkleste/rimeligste sort. Vi er begge glade i å lage mat og har lenge ønsket oss bl.a. større koketopp med induksjon og en stekeovn med dampfunksjon. 

Jeg ble bare så forbannet da jeg oppdaget at de hadde stengt i dag og i morgen, siden de kun opplyste om at de planla å holde stengt i romjula da jeg snakket med dem forrige fredag. Da tok jeg det faktisk som en selvfølge at de kom til å holde oppe som normalt t.o.m. lørdag denne uka. 

Hvor mye prisavslag er rimelig å forlange om vi gjør det? Er snakk om ovn og topp som kommer på drøyt 40.000 kr etter rabatt.

TS

Skrevet

Men gjorde dere som noen foreslo, å ringe sjefen eller noen ansvarlige i firmaet? 

Der jeg jobber hadde noen av oss kommet til å låse opp slik at dere fikk utlevert varene, selv om vi hadde "stengt". 

Anonymkode: 27ab0...685

• Liker 3
Skrevet

Finner ikke noe nummer til daglig leder, så nei, har ikke ringt vedkommende.

TS

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finner ikke noe nummer til daglig leder, så nei, har ikke ringt vedkommende.

TS

Dette går det an og finne ut hvis du virkelig vil! 

Anonymkode: 0852e...55f

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette går det an og finne ut hvis du virkelig vil! 

Anonymkode: 0852e...55f

Det er ikke kundens ansvar å lete opp privatnummeret til leder, så det er "helt innafor" å la være. Er butikken stengt så må man jo anta at den er stengt for alle. Å ringe folk som har fri er ufint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...