AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #1 Skrevet 21. desember 2018 Og det er forståelig på en måte! Jeg ringte bv fordi det var rus i bildet. Jeg var ærlig om at jeg ville gjøre det. Det ble mye drama fordi de ventet et barn. Det var ikke godt å gjøre det. Ble mye oppstandelse, og tiltak fra barnevernet. Så har det gått ett år. Og jeg får melding fra datteren min. "Hei mamma. Jeg vil at barnebarnet skal ha en mormor som deg. Har fått mye hjelp, og vi får oppfølgning. Alt er bra nå, men jeg tenker på alt som var. Så vondt altså!" Jeg dro dit, og alt er så bra nå. Jeg sier at de ikke må tenke på alt som var, for framtiden er alt som betyr noe nå ❤️ Og barnebarnet så på meg. Etter en time lo hun mot meg. Snakk om å smelte. Følte at å melde fra var det vanskeligste jeg har gjort. Vært mye tårer og tankekjør. Unner ingen det, men samtidig : meld fra i tide! Da får de hjelp og oppfølging, og de får beholde barnet om de skjønner at de trenger hjelp. Det kan gå veldig bra! Så ta tak om dere ser at noen trenger hjelp. Anonymkode: 3d76a...4c3 27
Biloba Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Så flott at du prioriterte den ufødte babyens trygghet over familiefreden! Og kjempefint at din datter innser dette når hun nå har fått livet sitt mer i orden igjen. Det er nok mye bra i henne også. Det var en fin historie i dag. God jul til deg og dine! 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det er forståelig på en måte! Jeg ringte bv fordi det var rus i bildet. Jeg var ærlig om at jeg ville gjøre det. Det ble mye drama fordi de ventet et barn. Det var ikke godt å gjøre det. Ble mye oppstandelse, og tiltak fra barnevernet. Så har det gått ett år. Og jeg får melding fra datteren min. "Hei mamma. Jeg vil at barnebarnet skal ha en mormor som deg. Har fått mye hjelp, og vi får oppfølgning. Alt er bra nå, men jeg tenker på alt som var. Så vondt altså!" Jeg dro dit, og alt er så bra nå. Jeg sier at de ikke må tenke på alt som var, for framtiden er alt som betyr noe nå ❤️ Og barnebarnet så på meg. Etter en time lo hun mot meg. Snakk om å smelte. Følte at å melde fra var det vanskeligste jeg har gjort. Vært mye tårer og tankekjør. Unner ingen det, men samtidig : meld fra i tide! Da får de hjelp og oppfølging, og de får beholde barnet om de skjønner at de trenger hjelp. Det kan gå veldig bra! Så ta tak om dere ser at noen trenger hjelp. Anonymkode: 3d76a...4c3 Så bra at du gjorde det! Jeg er lærer på ungdomstrinnet, og har meldt én sak til barnevernet før. Det var blytungt da jeg fikk sinte telefoner fra foreldrene, men jeg vet at jeg gjorde det rette. Barnevarnet gikk inn med tiltak, og ungdommen (og søsken) fikk det bedre. Jeg fikk faktisk et brev fra eleven litt senere, der han takket for at jeg «så ham, og så alle problemene han trengte hjelp til». Anonymkode: 672e5...aed 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 Tror også at når nærmeste familie varsler, så ser BV at nærmeste familie faktisk bryr seg. At de er oppmerksom som det som faktisk er problemet. Dette tror jeg nok de tar med i beregningen i de fleste tilfeller. De ser at barna kan få det bra, men at mor eller far trenger litt veiledning av diverse grunner i starten. Så lenge de ser at nærmeste familie er oppmerksom på problemene, står familien sterkere, selv om BV blir blandet inn. Anonymkode: 41fc4...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå