Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en i nær familie, som mener at en 6 måneder gammel baby, ikke er en baby. Hvordan er det mulig? Etter min mening er de babyer til de er ca 18 måneder.

Anonymkode: 481bc...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby/spedbarn er man frem til 12 måneder

Anonymkode: 7705d...d99

• Liker 9
Skrevet

Kan forstå tankegangen, siden ungen kan innta fast føde fra 6mnd. Men enig med AB over. Baby til ett år.

Anonymkode: 756b1...9bf

Skrevet

Baby til de går og snakker, altså rundt året Men skjønner hva de mener, har venninner med babyer på 7-8 mnd som er store, krabber rundt, spiser fast føde og ikke minner om babyer lenger. Babyer er liksom barn som bare ligger der og må bæres og ammes overalt. 

Anonymkode: 7119a...376

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes en fastsatt definisjon på det som alle er enig i? Jeg vil også si ved ett år, når jeg tenker etter. Men jeg syns også det er logisk å tenke at det er når barnet snakker og går, og det varierer jo veldig når det er.

Anonymkode: e5ddc...4c1

• Liker 1
Skrevet

Baby er opp til 1 år. Etter det så kaller engelskmennene det for «toddler», fram til 3 år. Vi har vel ingen godt norskt ord for det annet enn småbarn.

• Liker 4
Skrevet

Jeg regner også barn på opptil 12 mnd ca som "baby". Etter det går de over til å bli småbarn.

• Liker 2
Skrevet

Barnebarnet mitt er 10 mnd. Jeg synes ikke det er mye som minner om baby lenger.

Anonymkode: bc60a...1ba

Skrevet

Baby og spedbarn er vel synonymer, og trodde det var allmenn enighet om at barn er spedbarn til de er 1 år. Er jo veldig stor forskjell på en nyfødt og en på 8 mnd. Men har en på 8 mnd selv, og han er i høyeste grad en baby i mine øyne. Han er fysisk stor, krabber, sitter, babler og søker bevisst kontakt med oss, men i høyeste grad en baby. Men han har lite og lyst hår, da, er kanskje lettere å anse et hårløst barn som en baby framfor en med full manke. 

Men jeg skjønner ikke helt de som liksom skal gjøre barna sine så store som mulig. La de nå være babyer fram til de er 1 år. Jeg tenker egentlig om 1-åringer som babyer også, selv om jeg ikke kaller dem det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kaller de baby til de har litt språk. Vår på ett år har ikke annet enn babyspråk, så hun regner jeg fortsatt som baby

Skrevet

Gutten min gikk da han var 9 1/2 mnd. Syntes babytiden var over da iallefall.. 

Anonymkode: 3ff6c...015

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Vera Vinge skrev:

Baby og spedbarn er vel synonymer, og trodde det var allmenn enighet om at barn er spedbarn til de er 1 år. Er jo veldig stor forskjell på en nyfødt og en på 8 mnd. Men har en på 8 mnd selv, og han er i høyeste grad en baby i mine øyne. Han er fysisk stor, krabber, sitter, babler og søker bevisst kontakt med oss, men i høyeste grad en baby. Men han har lite og lyst hår, da, er kanskje lettere å anse et hårløst barn som en baby framfor en med full manke. 

Men jeg skjønner ikke helt de som liksom skal gjøre barna sine så store som mulig. La de nå være babyer fram til de er 1 år. Jeg tenker egentlig om 1-åringer som babyer også, selv om jeg ikke kaller dem det. 

Enig i at de er babyer til ca 1 år, deretter småbarn. Skjer på en måte noe når de begynner å gå og kommunisere på en annen måte. Og du har gjerne rett i at baby og spedbarn egentlig er synonymer, men selv hadde jeg nok ikke brukt begrepet spedbarn lenger enn til sånn 6 mnd, kanskje. Når jeg tenker på et spedbarn, ser jeg liksom for meg en sånn liten en som bare ligger der og drikker melk og gurgler til verden, ikke en villstyring som krabber eller drar seg rundt omkring og spiser fast føde. 

Anonymkode: 6b0da...798

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Nevøen min er 2 år, vi kaller han fortsatt for «babyen». Elsker ordet baby😍 Synes det er så søtt og uskyldig. 

Ellers sies det vel at babystadie er fra 0-3 år.

Skrevet
6 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Nevøen min er 2 år, vi kaller han fortsatt for «babyen». Elsker ordet baby😍 Synes det er så søtt og uskyldig. 

Ellers sies det vel at babystadie er fra 0-3 år.

Nei det sies det ikke. 1-3 år er småbarnsstadiet. 0-1 år er spedbarn.

Anonymkode: 9d4de...186

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...