Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Må man ha referanser når man søker jobb?

Jeg kommer fra Island og skal flytte til Oslo snart (jeg har bodd i Norge før og har fødselsnummer) men jeg har bare 1 referanser men jeg har hatt 6 jobber før... Det er ikke normalt å få referanser på Island fordi man trenger de nesten aldri. Jeg har sendt 60 søknader om jobb men har ikke fått noe svar. Må jeg ha flere referanser? :(

Mvh,

Torill

Endret av totillmjolid
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, totillmjolid skrev:

har ikke fått noe ansvar

Du mener svar. Ansvar er forpliktelse til å ordne med og ta vare på: ansvar for et barn, ansvar for å kjøpe inn kaffe.

Anonymkode: ef95b...57d

Skrevet
2 timer siden, totillmjolid skrev:

Hei,

Må man ha referanser når man søker jobb?

Jeg kommer fra Island og skal flytte til Oslo snart (jeg har bodd i Norge før og har fødselsnummer) men jeg har bare 1 referanser men jeg har hatt 6 jobber før... Det er ikke normalt å få referanser på Island fordi man trenger de nesten aldri. Jeg har sendt 60 søknader om jobb men har ikke fått noe ansvar. Må jeg ha flere referanser? :(

Mvh,

Torill

Ville skrevet på cven at referanser utgis på forespørsel. Da gir du dem kontaktdetaljer til referansene på første eller annengangsintervju. Da har du også en mulighet til å forklare.

• Liker 2
Skrevet

Det er helt vanlig å skrive «referanser på forespørsel». Hvis du ikke får svar på søknader, tror jeg neppe det er pga bare én referanse. 

Anonymkode: a270e...4db

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med de du har jobbet for før, og sett dem opp som referansepersoner? :)

• Liker 1
Skrevet
På 21.12.2018 den 4.35, totillmjolid skrev:

Jeg kommer fra Island og skal flytte til Oslo snart (jeg har bodd i Norge før og har fødselsnummer) men jeg har bare 1 referanser men jeg har hatt 6 jobber før... Det er ikke normalt å få referanser på Island fordi man trenger de nesten aldri.

Om mulig, kontakte tidligere arbeidsgivere, og forklare situasjonen, -spørre om de kan skrive en attest ?

Dette vil jo uansett være bra å ha ! Viktigere her i Norge, enn Island, er jeg sikker på.

( Var i butikken for en time siden, ung jente spurte om muligheter for jobb. Ble tatt helt seriøst, lederen noterte Tlf. Nr. og navn. Mange muligheter. Ledere setter pris på folk som vil ). Stå på 👍

A.(CAVE:Fnatt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...