AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Skulle egentlig ha droppe ut av studie etter første semester, men her sitter jeg da, ferdig til våren med en Bachelor jeg 80% gir blaffen i. Har er svak C i snitt (ca. 2.8 i tallpoeng), altså mest C og D på vitnemålet. Heldigvis ingen E, og et par A. Tror faktisk jeg hadde trivdes med Masterstudiet, da det er et veldig snevert område jeg er veldig interessert i - derav et par fag jeg fikk karakter A...men det hjelper lite når skolen har krav om 3.0 / ren C for Master. Har ingen sommerjobber / internships - men har jobbet jevnt og trutt gjennom studiet med vanlige minstelønn-jobber. Har meget gode referanser fra jobb, og fungerer veldig godt i arbeidslivet. Nå er jeg egentlig bare interessert i å finne meg fulltidsjobb. Har ingen krav om bransjer eller steder å bo, ikke kresen av meg. Hvilken type jobber kan jeg realistisk få? Anonymkode: a20e8...69b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #2 Skrevet 21. desember 2018 Skrev du ikke at du har ca 2.8 i tallsnitt da? (Omtrent C) og skolen krever 3.0? Da skulle det vel gå akkurat....Eller så kan du sjekke ut masterprogrammer ved andre skoler? Ta opp fag om du trenger? Anonymkode: df2a2...07d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 Du vet at mange skoler renger C-snitt som at man har over 2,5? Du kommer inn på masteren i Bodø og på USN hvert fall De har ulike spesialiseringer, så kanskje det du er ute etter? Anonymkode: 19deb...53a
Feeky Skrevet 21. desember 2018 #4 Skrevet 21. desember 2018 For å være helt ærlig, så får du sannsynligvis ikke en relevant jobb med et svakt karaktersnitt fra en økad-bachelor. Bare det å få en relevant jobb med en bachelor i økonomi er vanskelig nok, selv med gode karakterer. Det har nok blitt sånn at en mastergrad er det som gjelder. Har du 2.8 i snitt nå så har du fortsatt en god mulighet til å komme deg opp på 3.0. En god bacheloroppgave vil omtrent alene skyve deg opp på en C. Du kan også ta opp flere av fagene du har prestert dårlig i, og bedre snittet ditt betraktelig. Alt håp er på ingen måte ute.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #5 Skrevet 21. desember 2018 TS her: burde kanskje også nevnes at jeg har årskurs i Informatikk, med gode resultat- om det endrer på noe Anonymkode: a20e8...69b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå