Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb tidlig høst og har nå blitt headhuntet til en stilling i en annen bedrift som jeg rett og slett ikke kan takke nei til (har allerede sagt ja og signert kontrakt). Lønnen er vesentlig mye bedre (180k) og det er bedre arbeidsoppgaver samt goder i den nye bedriften. 

Jeg er bare så fryktelig nervøs for å si opp, og vet ikke hvor mye jeg skal utdype til lederne? Det var en prosess å begynne i min nåværende jobb med 3 intervjurunder og to tester også har jeg vært på opplæring i utlandet samt allerede hatt en del kursing, så jeg føler meg jo rimelig fæl som velger å slutte så fort.. Jeg synes det er veldig synd å si opp for jeg liker meg egentlig der jeg er nå, men tilbudet var rett og slett så bra at jeg ikke kunne takke nei. Vil dette være innafor å si til lederne mine? Jeg er helt nyutdannet fra i vår og dette er min første "ordentlige" jobb i et stort selskap så jeg er litt urutinert. 

Tips?? 

Anonymkode: 0d419...005

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går opp fra 420k til ca 600k i årslønn, altså 180k mer i lønn! 

Anonymkode: 0d419...005

Skrevet

Klart du må ta den. Ikke tenk på det engang. Men sjekk kontrakten din om oppsigelse osv... så du ikke gjør noe galt.

• Liker 1
Skrevet

Du bare sier det som det er. At du har fått tilbud om en bedre jobb. 

Anonymkode: 1deca...4eb

• Liker 4
Skrevet

Hmmm, gjort er gjort og spist er spist. Det kunne jo kanskje vært mulig å blitt i jobben du har, og vært ærlig på at du hadde fått et jobbtilbud som fristet pga lønn, da ville de kanskje gitt deg høyere lønn der også. Det har kostet dem mye å få deg inn i stillingen. Mener forresten jeg har hørt om at folk har signert kontrakt, men kort tid etter angret , og at det er mulig å angre?

Anonymkode: 86bd9...163

Skrevet

Får håpe du ikke har en klausul i kontrakten din som nekter deg å gå til en konkurrent e.l da. 

Skrevet

det er sånne historier som man hører bare i fotballverdener.

Å ha signert allerede en ny kontrakt, uten redegjort med egen bedrift og ledelse blir å være ulojal. Ikke minst har bedriften brukt ufattelig mye ressurser på å finne den riktige kandidaten til stillingen. Og bak ryggen har du underskrevet en annen kontrakt, og ikke sagt noe til ledelsen om støntet fra den nye arbeidsgiveren din. Trodde alle bedrifter måtte henvende seg først til bedriften du allerede jobber i. Det må man iallfall gjøre i fotballverdenen. Men nå har du allerede to signerte arbeidskontrakter med en ny ansettelse en viss dato frem i tid, og du har ikke redegjort med egen og opprinnelig kontrakt som du forholder deg til nå. Og nå bruker du kvinneguiden som rådgiver i hva du skal gjøre. hvilket svar forventer du? setter du opp alle punktene og veier opp svarene til det som blir mest riktig? 

- hvilken dato ble du headhuntet? og når signerte du en ny arbeidskontrakt? samt når er det påtenkt at du skal tre inn i nye arbeidsoppgaver hos din nye arbeidsgiver?

- hva står i din nåværende arbeidskontrakt, oppsigelse etc. Kan det ende med at du plutselig må fungere i to jobber samtidig? det pleier iallfall noen fotball managere å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker du burde vært ærlig med egen arbeidsgiver og sagt fra om at du har fått et jobbtilbud med betydelig bedre lønn, og om det er noen muligheter for å øke lønnen der du er nå. Det er for sent for deg, men det er det som hadde vært det rette å gjøre. Nå har bedriften brukt store summer på å ansette deg og lære deg opp, og så stikker du uten at de får sjanse du til å forandre vilkår, det er rett og slett illojalt og dårlig oppførsel. Du er ny i arbeidslivet og vet ikke hvem du må forholde deg til fremover, hvordan markedet blir, hvilken vei utviklingen går eller hvilke kjennskap og vennskap som kan redde deg i fremtiden, og nå brenner du broer på en dårlig måte som kan ramme deg på sikt. At du ikke gir beskjed til når værende arbeidsgiver er jo også er varsku til ny arbeidsgiver om at du ikke er en lojal arbeidstaker, så pass deg for den. Som andre sier får du håpe det ikke er noe klausul om karantene ved overgang til konkurent. Nå må du bare være ærlig med sjefen og gi beskjed om at du har signert ny kontrakt fordi det ga deg bedre lønn, og gjerne beklage at du ikke snakket med dem først. Gresset er ikke allltid grønnere på andre siden, så får håpe det er verdt det for din del når alt kommer til alt. 

Anonymkode: 1d74c...f3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...