Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme hva vi gjør, prøver nabofamilien å være bedre eller ha ca.det samme som oss. 

Vi kan skaffe oss ting som vi ønsker oss, eller gjøre noe som passer situasjonen vår osv. Så går det ei lita uke og..VIPS. Der har naboen forsøkt seg på noe liknende av det vi har skaffet oss/ordnet..

Hva skal denne hermingen/konkurransen bety? De kommer ikke med noen ideer selv, men venter til etter vi har gjort noe..

Anonymkode: 076f1...049

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he. Har også en nabo som kjøpte ny bil etter han så vår. Henger seg på alt mannen gjør rundt huset, men jeg tenker at han sikkert har for god tid.

Skrevet
1 time siden, SS skrev:

He he. Har også en nabo som kjøpte ny bil etter han så vår. Henger seg på alt mannen gjør rundt huset, men jeg tenker at han sikkert har for god tid.

Skjønner fremdeles ikke hvorfor de gjør dette..

Er det dårlig selvtillit, eller et dårlig forsøk på å provosere?

Skrevet

Hva er de prøver å overgå dere med?  Ny grill, tujahekk, crokket?

• Liker 9
Skrevet

Evt så eier de ikke fantasi, men ser hva dere gjør og at det blir kjempefint, og vil ha det samme selv? 

Anonymkode: f205a...3f5

• Liker 10
Skrevet
21 timer siden, Peonjenta skrev:

Hva er de prøver å overgå dere med?  Ny grill, tujahekk, crokket?

Nå nylig hentet vi oss en "gråtass" traktor, som vi har parkert inntil huset. Og så gikk det ei lita uke, og der hadde de sannelig skaffet seg en rosa en..

For to år siden bygde vi et lekehus, og så etter 1 snau måned skaffet de  pinadø et selv. Og det måtte selvsakt være mye større enn vårt.

:hoho:

Det jeg lurer på med tråden er jo hvorfor de hele tiden skal legge seg på våre greier..

Skrevet

Kjøpte dere en gråtass bare for å parkere ved siden av huset som hagepynt?, kansje gråtassen til naboen fungerer og kan brukes til noe fornuftig som snøbrøyting eller vedklyving?. Jeg tror faktisk at det er dere som prøver å overgå naboen, men det går bare ikke på grunn av økonomi.

Anonymkode: 005b3...336

• Liker 7
Skrevet

Kanskje bry seg litt mindre om hva naboen gjør?? Enn så lenge det ikke går ut over dere. Jeg mener, naboen vår rev ned takutstikket over inngangen vår,-da kan man bry seg om hva naboen gjør. 

Anonymkode: 3ec8c...e2f

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at du er veldig opphengt i dette. Kjøper dere ting for å være bedre enn andre, og derfor irriterer dere over at naboen også har råd? 

Anonymkode: f0987...ae5

• Liker 6
Skrevet

Se på det som et kompliment! Og ikke bry deg noe mer. 😊

• Liker 2
Skrevet

Har en tidligere nabo som holdt på sånn, leide i samme huset en tid. Hver gang gubben ordnet opp ute rundt vår inngang så skulle han andre gjøre det og. Gubben tok med greiner og trær som skygget for sol hos oss. Han over tok noen trær langs veien til sin inngang, men det ble liggende på plenen hans bare. 

Vi ordnet med ved, så ordnet han med ved også - selv om han hadde masse. 

I tillegg pusset vi opp så og si hele leie leiligheten mens vi bodde der, for egen trivsel. Huseier syns jo det var greit, han betalte maling og diverse og vi gjorde jobben. Da vi flyttet ut så skulle huseier hjem igjen så han som var vår nabo, overtok vår leilighet. Første vi hørte om var at han ikke kunne flytte inn ennå for han måtte male. Skjønner fremdeles ikke hva han skulle male da vi tok alle rom i hvitt. 

Det var hver eneste gang vi ordnet oss noe ute eller inne, så gjorde han halvveis samme jobben for seg selv. Jeg tror at han fikk høre hvor fint vi ordnet ting at han ønsket den rosen selv. 

Anonymkode: 45f34...b64

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du er veldig opphengt i dette. Kjøper dere ting for å være bedre enn andre, og derfor irriterer dere over at naboen også har råd? 

Blir som hun ene i klassen min alltid fikk moteriktige klær, så hermet alle de andre etter henne. Ikke fordi de hadde så mye penger de ville vise frem, men de så hvordan andre snakket opp denne jenta og higet etter samme annerkjennelse.

Anonymkode: 45f34...b64

• Liker 2
Skrevet
På 21.12.2018 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Nå nylig hentet vi oss en "gråtass" traktor, som vi har parkert inntil huset. Og så gikk det ei lita uke, og der hadde de sannelig skaffet seg en rosa en..

For to år siden bygde vi et lekehus, og så etter 1 snau måned skaffet de  pinadø et selv. Og det måtte selvsakt være mye større enn vårt.

:hoho:

Det jeg lurer på med tråden er jo hvorfor de hele tiden skal legge seg på våre greier..

Husker en håndverker sa en gang at det er veldig typisk. Jobber de i et byggefelt feks kommer det ofte oppdrag av noenlunde samme type i etterkant 😏

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Ordner man ved, så er vel det typisk sesong for det, da er det vel ikke sååå unaturlig at flere gjør det samme.

Og det er litt pes å prioritere prosjekt og vite hva ting koster - og ser man at barna digger lekehus og får høre hvor enkelt det var å sette opp - hvorfor ikke bli inspirert? Hva er problemet????

Anonymkode: 248b1...b6f

• Liker 3
Skrevet

Folk er gjerne ikke så originale som de tror, er min erfaring. Det er vår, folk med unger bygger lekehus i hagen. Jepp, det er helt vanlig og skjer i de beste boligstrøk. Betyr det at man hermer etter naboen fordi man tilfeldigvis bygger lekehus til samme tid? Neppe... 

Altså, folk har gjerne allerede planer om lekehusbygging, vedstabling og bilkjøp uten at det har noe med naboen å gjøre. Skal jeg avstå fra å kjøpe nye bil som jeg har planlagt lenge fordi naboen nettopp kom hjem med sin? Visste jeg noe om naboens planer? Nei. Vet han om mine planer? Nei. 

Anonymkode: 31206...291

• Liker 2
Skrevet
På 21.12.2018 den 1.43, AnonymBruker skrev:

Skjønner fremdeles ikke hvorfor de gjør dette..

Er det dårlig selvtillit, eller et dårlig forsøk på å provosere?

Hvorfor bryr du deg om hva naboen gjør? Om du ikke liker dette, kutt kontakten med han da :)  La være å fortelle om hva du har gjort hjemme eller hva du har kjøpt. Bil er jo litt vanskelig slik sett, men hva han måtte mene om dette, og hva han gjør ville ikke brydd med et sekund. Folk som er så opptatt av slike verdier, har jeg bare ikke som venner. Mange år siden jeg droppet ut av det kjøret der.

• Liker 2
Skrevet
På 23.12.2018 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Det virker jo slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...