Cas123 Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Hva har dere på handlelisten til jul og julaften? Redd for å glemme noe 🙂
borifrankrike Skrevet 21. desember 2018 #3 Skrevet 21. desember 2018 Kjøtt, grønnsaker, ingredienser til saus, ingredienser til grøt og riskrem, vin, likør (til å ha ved siden av kaffen).. Ja.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #6 Skrevet 21. desember 2018 Julebrus , Fjordland grøt og fiskeboller. Julepølse og kålrabi,brød og brunost. Handla ferdig i dag. Hadde tenkt å kjøpe marsipangris å kose meg med julaften morgen men det var tomt. Priskrig er teit Anonymkode: 692ce...32c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 Julebrus, røkt laks, middager og tilbehør, skinke, druesalat, brød, juice og sjokolade. Det er bare meg da, så jeg kjøper bare det jeg vil ha. Anonymkode: 8682a...b77
Thyra Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 Egg, ansjos, røkelaks, klementiner, marsipan og annen julegodis, cola og Jens von Bustenskjold.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #9 Skrevet 21. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Julebrus , Fjordland grøt og fiskeboller. Julepølse og kålrabi,brød og brunost. Handla ferdig i dag. Hadde tenkt å kjøpe marsipangris å kose meg med julaften morgen men det var tomt. Priskrig er teit Anonymkode: 692ce...32c Har leita over hele sunnmøre uten å finne edamerost ... Vært utsolgt siden tidlig desember. Anonymkode: 1a35b...f72
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #10 Skrevet 21. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har leita over hele sunnmøre uten å finne edamerost ... Vært utsolgt siden tidlig desember. Anonymkode: 1a35b...f72 Ikke engang på kiwi klokkersundet? Anonymkode: 8682a...b77
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #11 Skrevet 21. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har leita over hele sunnmøre uten å finne edamerost ... Vært utsolgt siden tidlig desember. Anonymkode: 1a35b...f72 Og du ville sikkert ,som meg,vært villig til å betale litt over vanlig pris også,for å få varen du har lyst på? men nå sitter det folk der ute som kaster 20 griser/oster i søpla når de går ut på dato. Var så billig sjø! Anonymkode: 692ce...32c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #12 Skrevet 21. desember 2018 Priskrig er flott det, men de som virkelig trenger det får jo ikke tak i noe. Og vi som gjerne betaler over normalpris, får heller ikke tak i noe. Anonymkode: 74324...597 2
Zienna Skrevet 22. desember 2018 #13 Skrevet 22. desember 2018 Min handleliste er ei lita notisbok. Der har jeg sider for "gaver", "til huset" og for "mat/drikke". Kun mat gjenstår å handle inn. Vi har kjøpt ribba til lille julaften, lutefisken til julaften og pinnekjøttet til 1.juledag. Drikke er også kjøpt. Det er tilbehøret jeg må tenke over og få skrevet på handlelista. For jeg tenker det enkelte måltid når jeg planlegger innkjøp. F.eks. må jeg bestemme forrett og dessert til pinnekjøttmiddagen før vi handler i morgen. Har kontroll over julaften. Så har vi visse ting som er tradisjon i huset, bl.a. mokkabønner, kremtopper, twist og marsipangrisen. Fruktfatet har også sitt bestemte innhold, slik det har vært hos oss i mange år. Hadde aldri klart meg uten notisboka mi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå