Gå til innhold

Turkmenistan, noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes hovedstaden ser ekstremt fin ut. Fint og hvitt. Leste også at presidenten har forbudt svarte biler, og mener hvite biler bringer lykke :P
det var litt morsomt syntes jeg.
Det står ingenting om bekledning der. Bruker kvinnene hijab? Er landet fattig eller rikt?

Anonymkode: 9cd53...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må søke visum enten via tyskland eller england. Du må være invitert for å reise og alltid ha med guide. 

Det er guidede turer til "gullbyen" og til Darvaza (gates of hell). Og tror det er begrenset gjennomreise på 72 timer. 

Vanskelig land, derfor reiser få nordmenn dit. 

Skrevet
1 minutt siden, Minitroll skrev:

Du må søke visum enten via tyskland eller england. Du må være invitert for å reise og alltid ha med guide. 

Det er guidede turer til "gullbyen" og til Darvaza (gates of hell). Og tror det er begrenset gjennomreise på 72 timer. 

Vanskelig land, derfor reiser få nordmenn dit. 

ok. så du kan ikke bare dra dit på ferie liksom? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ok. så du kan ikke bare dra dit på ferie liksom? 

Du må søke visum og bli invitert. Men invitasjon kan du få via et reisebyrå, så den biten er ikke kjempevanskelig. 

Turen må iallefall planlegges godt. Tror det er vanlig å reise via Iran? 

Skrevet

Mannen min har vært der, anbefales ikke. Blir som å reise til Nord Korea, guidene er med deg overalt og du får ikke snakke med folk på egen hånd.

Skrevet

En venn av meg har nettopp vært der. En gruppereise gjennom mange av landene i nærheten. Det var veldig spennende og interessant, men du får nok mest ut av det hvis du er historieinteressert. Det var uproblematisk med visum og slikt, det ordnet reisebyrået. Jeg fikk se mange bilder fra turen, utrolig fascinerende.

Anonymkode: 50840...4d5

Skrevet

Diktatoren der er vel klin kokos, hvis jeg husker rett postsovjetisk -stan-land. 

Anonymkode: 5b92c...131

• Liker 2
Skrevet

Ønsker dere å sponse ett slikt regimeved å legge igjen penger der som turist?         

Anonymkode: 1f0aa...c5d

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 22.12.2018 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Ønsker dere å sponse ett slikt regimeved å legge igjen penger der som turist?         

Anonymkode: 1f0aa...c5d

Hva er det med kg og dette med å legge igjen penger der?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke visum så lenge du ikke er en del av en gruppereise, eller reise som har med guide til enhver tid.  Evt at du er spesielt invitert. Tro meg, jeg har forsøkt å få visum, og selv på gruppereiser så er det type 50/50 om du får visum eller ikke. De sier det går litt på dagsformen til de som skal bestemme om du får visum. Det har heldigvis blitt straks enklere å få innvilget visum til nabolandet Usbekistan, som også har vært en pain in the ass. Men absolutt land vært å besøke før masseturismen tar over. Ta gjerne Kirgistan og Kazakstan i samme slengen. 

Anonymkode: 1a61e...e8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...