Gå til innhold

Sletting lønnstrekk. Får arbeidsgiver automatisk beskjed?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok tak og fikk ryddet opp i rotete økonomi nå. Hadde en sak som gikk til namsmann og de besluttet lønnstrekk. Saken ble betalt ut dagen etter utleggsforretning. Mottatt brev (datert 2 dager etter betaling)  om at utleggstrekk er slettet og sak hevet. og at det er meldt i fra til løsøreregisteret. (Tror ikke de rakk og registrere noe der siden det gikk såpass kort tid) Det står ingenting om at det er sendt beskjed om sletting til arbeidsgiver. Betyr det at de ikke rakk å sende ut trekkmelding? Burde vel stått noe om dette i brevet. Jeg prøvde å ringe men de hadde stengt for julen. 

Anonymkode: e8f2c...ca7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, arbeidsgiver får ikke vite dette. Dette er en privatsak som arbeidsplassen ikke har noe med. Pengene blir trekt fra lønnskontoret

Anonymkode: 6f4d3...594

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, arbeidsgiver får ikke vite dette. Dette er en privatsak som arbeidsplassen ikke har noe med. Pengene blir trekt fra lønnskontoret

Jobber i et lite firma , så de kjører lønn selv. Men det var ikke det jeg lurte på, mulig jeg formulerte meg dårlig. Ved utleggsforretning så sender de ut trekkpålegg til arbeidsgiver. Det stod i brev nr.1 men i brev 2. som kom etter jeg betalte ut saken så nevner de ingenting om at arbeidsgiver er informert om sletting av trekk. Kun løsøreregisteret. Så tenkte kanskje noen hadde greie på saksgangen  :) 

Skrevet

Kan du ikke bare informere arbeidsgiver selv? Det er jo mye bedre enn å håpe at de allerede har fått beskjed................ 

Skrevet

Bare spør arbeidsgiver så får du vel svar

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de ikke, ingen har tilgang til andres kontoer. De trekkes av lønna før den utbetales.

Anonymkode: 50793...8d3

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tror du kjører lønna om ikke arbeidsgiver?

TS, det blir sendt varsel om at kravet er gjort opp og at trekk skal avsluttes. Du kan ikke kreve selv at det skal avsluttes, da arbeidsgiver er pliktig til å trekke ut fra instruksen som er gitt.

Anonymkode: 4bde1...4cf

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tror du kjører lønna om ikke arbeidsgiver?

TS, det blir sendt varsel om at kravet er gjort opp og at trekk skal avsluttes. Du kan ikke kreve selv at det skal avsluttes, da arbeidsgiver er pliktig til å trekke ut fra instruksen som er gitt.

Takk for svar. Leste meg frem til dette jeg og. Bare stusset på at det ikke stod nevnt noe i brevet om sletting av lønnstrekk og melding til arbeidsgiver. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Leste meg frem til dette jeg og. Bare stusset på at det ikke stod nevnt noe i brevet om sletting av lønnstrekk og melding til arbeidsgiver. 

Vet ikke hva som står i brev til arbeidstager,  men har i hvert fall fått brev fra namsmannen når trekket skal avsluttes. :)

Skrevet

Arbeidsgiver får et brev hvor det står "Utleggstrekk - vi stopper trekket", også informerer de om når trekket skal stoppes (som regel fra og med datoen brevet er datert).

Anonymkode: 12c82...753

Skrevet

Takk for svar. Jeg fikk tak i noen i dag som kunne svare meg på det. De hadde ikke sendt ut noe trekkpålegg før saken ble betalt , så de bare slettet saken. 

Skrevet

Det legge som regel ut på bedriftens intranett så rett avdeling selv kan plukke opp informasjonen.

Anonymkode: 2461b...adc

Skrevet
On 12/21/2018 at 4:07 PM, AnonymBruker said:

Det legge som regel ut på bedriftens intranett så rett avdeling selv kan plukke opp informasjonen.

Anonymkode: 2461b...adc

OJ! Gjøres det sånn hos dere?! Det må vel stride i mot personvernforordningen (GDPR)? 

Anonymkode: 73473...b86

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

OJ! Gjøres det sånn hos dere?! Det må vel stride i mot personvernforordningen (GDPR)? 

Anonymkode: 73473...b86

Det var nok en spøk

Anonymkode: 67b27...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...