AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Skulle steke rundstykker til jul. Lagde en god deig og den hevet en god og lang stund (1 t). Bakte de ut og lot de etterheve i ca. 30 min. Begynte å steke de, og lot de steke i 10 min. De var brune og fine både over og under. Jeg smakte på og synes de var veldig gode. Når min mor så de fikk jeg en hel masse kritikk slengt i trynet. At de ikke var ferdige, ikke hevet nok, burde stå i 20 min - ikke bare 10 ... jeg skal jo ikke lage kull heller. Sa at om de smakte så vondt behøver hun ikke å spise dem. Men joda ... hun spiser seg mett! Er på gråten her på grunn av alt dette julestresset. Jeg har akkurat kommet hjem fra en lang reise, har prolaps i ryggen og vondt i magen - og det skal vaskes, ryddes, pakker skal pakkes inn. I morgen sa jeg at jeg kunne passe barna til broren min sånn at han og kona kunne få rydde litt. Men, han er så glad i julebakst at han forventer at jeg skal lage 60 slag, brød og pepperkakehus på en og samme dag! Huff ... flere som kjenner på stresset? Anonymkode: 45ecd...2c1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Hæ...dette høres jo helt rart ut? I morgen går du og kjøper halvstekte rundstykker og en boks eller to med julekaker. Man baker vel om man selv har lyst, ikke på andres forlangende. Anonymkode: a03ea...4b6 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Hadde kasta ut den drittkjerringa. Du vet du har lov å si fra når moren din er stygg i kjeften? Har ikke hun lært deg folkeskikk? Den går begge veier Anonymkode: b5610...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle steke rundstykker til jul. Lagde en god deig og den hevet en god og lang stund (1 t). Bakte de ut og lot de etterheve i ca. 30 min. Begynte å steke de, og lot de steke i 10 min. De var brune og fine både over og under. Jeg smakte på og synes de var veldig gode. Når min mor så de fikk jeg en hel masse kritikk slengt i trynet. At de ikke var ferdige, ikke hevet nok, burde stå i 20 min - ikke bare 10 ... jeg skal jo ikke lage kull heller. Sa at om de smakte så vondt behøver hun ikke å spise dem. Men joda ... hun spiser seg mett! Er på gråten her på grunn av alt dette julestresset. Jeg har akkurat kommet hjem fra en lang reise, har prolaps i ryggen og vondt i magen - og det skal vaskes, ryddes, pakker skal pakkes inn. I morgen sa jeg at jeg kunne passe barna til broren min sånn at han og kona kunne få rydde litt. Men, han er så glad i julebakst at han forventer at jeg skal lage 60 slag, brød og pepperkakehus på en og samme dag! Huff ... flere som kjenner på stresset? Anonymkode: 45ecd...2c1 Smell i bordet til de snart! Stå opp for deg selv! Anonymkode: d3e21...14a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Jeg har gjort det. Bannet og laget helvete ... Anonymkode: 45ecd...2c1
Jadzia Skrevet 21. desember 2018 #6 Skrevet 21. desember 2018 Sånn har jeg opplevd her med både mormor og mamma og. Husker godt jeg lagde ei kake. Mormors første reaksjon var "ÆSJ! Det smakte ikke noe godt!" Før hun gaflet i seg fire kakestykker selv. Jeg ble så utrolig lei meg. Og sånne situasjoner møter jeg stadig på med disse to. De sier ting ikke er gode, før de skyfler nedpå til det er tomt.
visp Skrevet 21. desember 2018 #7 Skrevet 21. desember 2018 Jeg skjønner egentlig ikke at mødre kan kritisere barna sine for så teite ting. Veldig uhøflig av henne. Drit i det, prøv. Men det du driver med er litt selvutslettende. Du må gjøre ting enklere. Hvorfor i alle dager tilbyr deg pass av barna til broren din midt i julestria? Og møter forventningene om alle slag? Med prolaps i ryggen? Det blir litt sånn "stakkars meg, ingen vet hvor mye jeg har å gjøre". Og jeg skal love deg at ingen faktisk tenker noe særlig over det. Folk er seg selv nærmest, så det er din oppgave å få kravene senket. Hvor mye skal egentlig broren din stappe i seg? 1
viren Skrevet 21. desember 2018 #8 Skrevet 21. desember 2018 Moren din burde klappet igjen, det er lov å si fra. Det måtte jeg gjøre med svigers, og det hjalp. Når det gjelder resten: dette stresset har du påført deg selv. Du valgte å reise bort. Du valgte å påta deg å passe unger. Du har valgt å pålegge deg selv at du skal bake masse. Du har pålagt deg selv at det skal være striglet hjemme. Da er det litt poengløst å sutre over disse tingene. Gi beskjed om at du ikke rekker/orker å bake noe i år, de kan kjøpe ferdig-kaker eller bake selv om de vil ha noe. Lag en liste over kun de tingene som MÅ gjøres, og drit i resten. Når du ikke har fikset gaver og slik før reisen din så bør kanskje det prioriteres over baking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå