Gå til innhold

Fall fra høyde, landet på beina, veldige smerter i hælen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fall fra høyde og klarte på en måte å lande på føttene, men i støvletter med litt høyde på. Kjente ingenting akkurat der og da, men etter en time kom det smerter i siden av hælen. Har søkt på nett og ikke funnet ut så mye. Smertene sitter på innsiden av hælen, ca en cm under kulen på ankelen. Usikker på om jeg skal vente å se på at det går over eller dra til legen.

Etter å ha gått litt, med eller uten sko så kommer en nummenhet over hele hælen. Kjennes ut som huden rundt blir veldig øm, blir kald på den delen og det verker intenst. Det er vondt å tråkke ned, så jeg prøver å unngå det. Det er også vondt å kjøre bil da det er høyre fot det gjelder. Foten er litt hoven, rød og blå, men ikke veldig, bare så skoene strammer litt mer enn vanlig. Området der det gjør vondt er det jo bare bein, ingen muskel akkurat der. 

Burde en lege ta en sjekk? Det er forresten 6 dager siden uhellet skjedde og jeg syns det bare blir vondere. Har brukket tær før utenat det gjorde så vondt som jeg trodde. 

Anonymkode: ba684...398

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha fått et lite brudd i hælbenet. Da bør du unngå å tråkke for mye på foten. Men jeg ville fått en legetime

Anonymkode: ffd1e...44a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha fått et lite brudd i hælbenet. Da bør du unngå å tråkke for mye på foten. Men jeg ville fått en legetime

Anonymkode: ffd1e...44a

Jeg har et lite troll av en unge hjemme som nettopp har lært å gå (løpe) så det er ikke mye rolig 😂 begynner å jobbe igjen over nyttår i fysisk yrke også! Mulig jeg får hvilt litt mer i romjulen bare. Er det mulig å få et lite brudd på siden sånn?

Skrevet

Kan nok være en fraktur. Trenger ikke være gjennomgående, men et "brist" som noen kaller det. Ring legevakta og hør om du skal komme inn for en røntgen, eller om det kan vente til poliklinisk time til uka

Anonymkode: 0dfcf...686

• Liker 1
Skrevet

Har selv falt fra ca. 5 meter og landet flatt på føttene. Det jeg fikk beskjed om på legevakten var at jeg var EKSTREMT heldig som ikke fikk skader i hælbeinet, og at det var vanlig ved fall fra langt mindre høyder. Slik jeg forstod det så var det absolutt ikke noe trivelig med skader på dette benet, og at det var veldig viktig å få det behandlet,  slik at man ikke ender opp med en vond fot resten av livet...

JA, du burde du "ta en sjekk". Hadde ikke gamblet på "det går over"-varianten...  

Skrevet
2 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Har selv falt fra ca. 5 meter og landet flatt på føttene. Det jeg fikk beskjed om på legevakten var at jeg var EKSTREMT heldig som ikke fikk skader i hælbeinet, og at det var vanlig ved fall fra langt mindre høyder. Slik jeg forstod det så var det absolutt ikke noe trivelig med skader på dette benet, og at det var veldig viktig å få det behandlet,  slik at man ikke ender opp med en vond fot resten av livet...

JA, du burde du "ta en sjekk". Hadde ikke gamblet på "det går 

Jeg er så dårlig på å dra til leger, jeg får ringe fastlegen min i morgen også ta det derfra.

Skrevet

Det er en nøyaktig plassering av hvor den verste smerten sitter, bare på innsiden som forklart. 

20181220_200923.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...