Gå til innhold

Kan jeg lage smørkrem av margarin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke margarin isteden? Hvordan blir det evt?

Anonymkode: 1d291...13b

Skrevet

Smør smaker godt. Margarin smaker vondt. Jeg ville tro det kommer til å smake vondt. 

• Liker 5
Skrevet

Margarin er ikke smør, å det smaker ikke smør. Jeg har smakt «smørkrem» laget av margarin hos noen som mente at margarin kan brukes til alt.... æsj. 

Anonymkode: 19876...a51

• Liker 6
Skrevet

Jeg har lagd smørkrem på margarin og melis. Det var godt. 

Anonymkode: 2e969...80d

• Liker 2
Skrevet

Nei nei nei

Anonymkode: 3faef...c0e

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Smør smaker godt. Margarin smaker vondt. Jeg ville tro det kommer til å smake vondt. 

Jeg synes salt margarin smaker godt.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagd smørkrem på margarin og melis. Det var godt. 

Anonymkode: 2e969...80d

Så fint da jeg liker margarin, men ble konsistensen også ok? Smør er jo hardere enn margarin.

Skrevet

Som du skjønner: Det er fullt mulig å lage "smør"krem av margarin, men smaken blir ikke den samme. Noen vil synes det er godt og ikke engang tenke over om det er smør eller margarin, mens andre (deriblant jeg) vil føle at kaka blir "ødelagt" av det. 

Så her gjelder det å kjenne sitt publikum. :) 

Anonymkode: d21be...773

• Liker 5
Skrevet

Jeg på min side synes smør i smørkrem smaker grusomt. Margarin er det eneste som duger. Det gjelder generelt i kaker også.

Anonymkode: 5400f...566

• Liker 3
Skrevet

Enkelte av oss har ikke noe valg. Ikke alle tåler smør, så da må vi bare bruke margarin/Melange i stedet selv om enkelte folk mener at smør «smaker best». Er så lei folk som hyyyyler opp om at margarin er satans verk bare noen nevner ordet margarin. 

Anonymkode: 61f40...b6c

• Liker 6
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte av oss har ikke noe valg. Ikke alle tåler smør, så da må vi bare bruke margarin/Melange i stedet selv om enkelte folk mener at smør «smaker best». Er så lei folk som hyyyyler opp om at margarin er satans verk bare noen nevner ordet margarin. 

Anonymkode: 61f40...b6c

Hvis du er sååååå lei så får du lære deg å lukke både ører og øyne. Folk har forskjellige meninger, å det må til og med du tåle. 

Anonymkode: 19876...a51

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker ikke smaken av meierismør i det hele tatt, jeg, da, så jeg bruker alltid Soft/Melange

Skrevet

Bruker alltid margarin jeg.

Skrevet

Selvfølgelig kan du det.

(Har vi ved en feiltagelse havnet på FB-gruppen Mat Fra Bunnen...?)

De fleste vil nok uansett si at det vil smake best med smør, bortsett fra disse som enten ikke tåler smør eller av en eller annen grunn ikke liker det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke folk som kjøper margarin. 

Anonymkode: b3545...c0e

• Liker 1
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke folk som kjøper margarin. 

Anonymkode: b3545...c0e

Kanskje man rett og slett ikke liker smaken av meierismør e.l. Det gjelder meg i hvert fall. Jeg orker ikke å spise noe med meierismør i. Til nød kan jeg klare å spise skive med bittelitt meierismør på når jeg er innlagt på sykehus, men det er også det eneste.

Skrevet

Nei. Men du kan lage margarinkrem. 

Anonymkode: ab670...c9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...