Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normen for forhold til kolleger? Er det mest vanlig at det omgangsformen er veldig overfladisk?

Anonymkode: 1373e...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er normen for forhold til kolleger? Er det mest vanlig at det omgangsformen er veldig overfladisk?

Hva mener du? Enkelte kolleger snakker knapt nok til hver andre, mens andre kolleger kan være gift med hverandre. Hva slags norm tenker du på?

Anonymkode: 12df4...34a

• Liker 1
Gjest thestranger
Skrevet

Føler det er som regel veldig overfladisk.

Skrevet

Flere av mine nåværende og eks-kolleger er mine beste venner. Ene er fadder på barnet mitt. Jeg tror det er mer vanlig å få gode venner gjennom arbeidsplassen. Er jo tross alt likesinnede, iallefall på jobben min. 

Anonymkode: d99bd...e57

Skrevet

Har et nært forhold til mange kollegaer og tidlige kollegaer. Er mennesker jeg bruker og har brukt mye tid med, og man får jo virkelig prøvd ut om "forholdet" fungerer før man begynner å møtes privat. I tillegg har man ofte like på en del områder da man har valgt samme karriere og arbeidsplass. 

Som en bonus til at det har gitt mange, gode venner privat, er det også veldig hyggelig å være på jobb. Både lunsj og en kaffekopp betyr jo mye mer når du er med mennesker du liker og har mye til felles med. 

Anonymkode: 47a61...462

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du? Enkelte kolleger snakker knapt nok til hver andre, mens andre kolleger kan være gift med hverandre. Hva slags norm tenker du på?

Anonymkode: 12df4...34a

Norm var kanskje ikke helt riktig ord. Lurte i grunn bare på hvordan ting pleier å funke sosialt sett på arbeidsplasser.

Skrevet

Noen kolleger er veldig gode venner av meg, vi tilbringer mye tid sammen på fritiden, har hatt faste quizlag, drar ut sammen, feirer 17. mai sammen ect. Flere har jeg vært ute å reist med og tre-fir av de har blitt en av mine beste venner.

Andre hilser jeg såvidt på. 

Skrevet

Noen er fjerne kollegaer som jeg kun sier hei til i gangene. Noen er mine samtalepartnere, noen er gode venninner også på fritiden. En annen er min hemmelige elsker. 

Så varierer veldig vil jeg si. Vet ikke om det finnes en «norm» på sånt...

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å skille jobb og privat og har et overfladisk forhold. Mange av kollegaene min er derimot venner med hverandre og ses på fritiden. Det velger du jo litt selv.

Anonymkode: 3815a...dcb

Skrevet

Tja. Veldig, veldig mange overfladiske forhold. En håndfull jeg har en god tone med og som sikkert kunne blitt gode venner. Et par gode venner og én som et i ferd med å bli min bestevenninne. To mannlige kollegaer som jeg rett og slett misliker og unngår sosialt for enhver pris. Én mannlig kollega jeg har datet og hatt sex med i et halvt år (avsluttet nå) uten at noen andre vet det og som også er en god venn. En klikk med litt eldre damer som jeg ser opp til, men ikke tør/greier å komme meg inn på. Én kantinemedarbeider som er min nye hemmelige flørt. To sjefer som jeg bevisst har et distansert forhold til.

Hele spekteret med andre ord!

Anonymkode: 0bb18...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...