Gå til innhold

Hvor mange virkelig gode venner har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei jenter og gutter...jeg lurer på hvor mange virkelig gode venner dere har..? Selv har jeg endel venninner..ganske mange egentlig, men jeg har vel bare noen få som jeg kan kalle virkelig gode venner.. Deter slike som du vet du kommer til å holde kontakten med og som vil deg godt... hva med dere..har dere mange gode venner? :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet
Hei jenter og gutter...jeg lurer på hvor mange virkelig gode venner dere har..? Selv har jeg endel venninner..ganske mange egentlig' date=' men jeg har vel bare noen få som jeg kan kalle virkelig gode venner.. Deter slike som du vet du kommer til å holde kontakten med og som vil deg godt... hva med dere..har dere mange gode venner? :o[/quote']

Jeg har to virkelig gode venninner, og noen mer perifere. Og så har jeg en del bekjente.

Gjest manic
Skrevet

Ei god venninne! Men det er et stort hav i mellom oss :grine:

Gjest Gjesten
Skrevet

Har vel to- tre vener som eg snakkar personleg med, men veit ikkje om eg alltid kjem til å halde kontakt med dei... Den eldste har eg kjent i 8 år no, han held eg noko kontakten med ei god stund til, for vi treng ikkje snakkast eller møtast så veldig ofte, og likevel er alt som før. Han bur på andre kanten av landet. Men ellers veit eg ikkje. Har relativt lett for å få vener og møter ofte interessante mennesker, men som regel mistar vi kontakta undervegs, og det er for så vidt greit. Det er nye impulsar som utviklar meg. :wink:

Skrevet

Jeg har tre venninner som har vært "min nærmeste" på tre forskjellige stadier i livet. Det er de tre jeg umiddelbart tenker på når du spør. Alle tre bor et par timer unna meg nå. Her jeg nå bor (innflytter) har jeg to venninner som jeg kaller for gode. Noen ymse andre, og ennå flere bekjente!

Skrevet

har ei venninne som jeg ser på som en virkelig god venninne, men allikevel tror jeg nok den aller beste og eneste "virkelige" vennen min er mannen min(og mamma og pappa)

Gjest Seleena
Skrevet

Har ein del venner.

(Beste)Venninne M har vore det sidan vi var 3-4 år. Barndomsvenninner og kjem foralltid å halde kontakten!

Sett kjempestor pris på henne og ho er meg nærast.

Men venninne G er og ei kjempegod venninne som eg har blitt kjent med no seinare. Kan fortelje henne alt.

Kamerat O er min aller beste gutevenn og kan forsåvidt snakke med han om alt.. Vi er kjempelike. Tenkjer likt. Osv....Han er god å ha!

Så har eg jo ein del "overfladiske" venninner som man berre snakkar kvardagsting med. Kanskje går på kafe eller kino saman med. Er glad i dei og sjølvsagt, men dei er meg ikkje så nære...

Og så kjem KG- vennegjengen då.. He he! Glade i dokker! ¤Chanela¤, veslo, Pepita, chrizzy, Kafka, Samantha, Linn3c!

Kvel meg om eg har gløymt nokon!

:klem:

Skrevet

Jeg er dårlig på å vedlikeholde vennskap i hverdagen. Derfor har jeg bare EN god venninne. Hun er like elendig som meg når det gjelder vedlikehold av vennskap. Men vi kan snakke sammen om alt og jeg vet at hun er der for meg hvis det skulle være noe.

Vi bor et godt stykke fra hverandre og treffes bare 2-3 ganger i året. Så skravler vi i telefonen (gjerne 3 timer) en gang i ny og ne.

Vi har vært venner i 12-13 år og har ikke vokst fra hverandre på noen som helst måte, selv om vi har bodd mange mil fra hverandre de siste 10 årene.

Ellers består vennskapskretsen min av gamle og nye kollegaer.

Gjest Valhalla
Skrevet

Har en del venner som jeg har kjent siden jeg begynte på barneskolen, men jeg vet ikke hva du mener med gode venner, jeg er ikke sånn som "snakker om alt" med folk. Jeg foretrekker helst overfladiske vennskap eller bekjentskap hvor man har det moro.

Skrevet

Jeg har to venninner som er "nærmest", hun ene bor her i byen hvor jeg bor, hun andre bor flere mil unna.

Ingen av disse er barndomsvenninner, de har jeg dessverre mista så og si all kontakt med....

I tillegg har jeg en nær kompis, vi har vært venner siden ungdomsskolen. Han bor på andre siden av landet, men har familie her og er hjemme på besøk av og til.

Kjenner jeg savner de to som bor så langt unna :cry:.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har to eller tre. Jeg er dårlig til å holde kontakt, de jeg har nå skal jeg klamre meg til!

Skrevet

Jeg har en som jeg har jevnlig kontakt med over nett, og to til som jeg prøver å være med når jeg er hjemme. Det blir dårlig med kontakt når jeg har "telefonskrekk"...

Dette er de virkelig gode vennene, som jeg kan snakke med alt om. De bor alle 60 mil unna meg (eller er det jeg som bor 60 mil unna kanskje?), så heldigvis har jeg også sambo som egentlig er min aller besteste venn :ler:

Skrevet

Jeg har tre virkelige gode venninner, og en virkelig god kamerat. Utenom har jeg en del andre venner, og noen bekjente.

Gjest Anonymous
Skrevet

Av 'virkelig gode venner' har jeg 2, og videre masse med 'ordinære' venner.

Alikevel kan nok slikt være litt vanskelig å svare på tror jeg? Fremtiden kan jo bringe oss uvanlige situasjoner av god og dårlig art som viser spesiellt gode sider ved mennesker man kjenner eller ikke kjenner i dag, og som man kansje ikke hadde sett tidligere?

Eller som utrykkt i form av et sitat;

"Love your enemies, just in case your friends turn out to be a bunch of bastards."

Jeg tror det er viktig å se etter 'det gode' i mennekser også. Ellers kan man kansje gå glipp av det.. At det krever noe fra begge parter slik som William Feather var inne på med sine;

"Most of us expect too much from others and not enough from ourselves."

Ellers synes jeg denne av Malcolm Forbes kunne være en god pekepinn på 'hvem' man som menneske er:

"You can easily judge the character of others by how they treat those who can do nothing for them or to them."

Vis som Gandhi er utrykker han det slik;

"It is easy enough to be friendly to one's friends. But to befriend the one who regards himself as your enemy is the quintessence of true religion. The other is mere business."

Ord til ettertanke iallefall..

Skrevet

Jeg har ei virkelig god venninne som jeg kan fortelle absolutt ALT til! Vi er barndomsvenninner og bodde ganske nær hverandre, men nå bor hun på andre siden av landet :-( Holder jo kontakten likevel, men det blir ikke helt det samme.

Så har jeg en kjempegod kompis som jeg kan fortelle det aller aller meste til, og 2 venninner til som jeg er mye sammen med og kan snakke med om stort sett alt. Videre så har jeg 2-3 venninner som jeg ikke kan snakke med om absolutt alt, men som jeg kan ha det mye moro sammen med, og en god del bekjente etter det igjen.

Liker det sånn jeg.

Venner er gode å ha, også de man ikke kan snakke med om alt, for noen ganger er det mer enn nok og bare ha det gøy sammen 8)

Gjest Gjesta
Skrevet

Venner er veldig viktig å ha... dessverre bor bestevenninnene mine så langt unna. Den ene i Lillestrøm og den andre i USA...og det er så vanskelig å holde kontakt, men det er alltid så koselig å treffes igjen.. disse er verdens beste venner som jeg er veldig glad i .

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ei beste venninne! Hun betyr enormt for meg og jeg går gjerne gjennom ild for henne. Vet at vi kommer til og holde kontakten så lenge vi lever. :)

Skrevet
Har ei beste venninne! Hun betyr enormt for meg og jeg går gjerne gjennom ild for henne. Vet at vi kommer til og holde kontakten så lenge vi lever. :)

Dette var da meg.

Skrevet

Har tre virkelig gode venner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...