Gå til innhold

Noen stundenter som har små barn og mestrer studiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må omskolere meg for å få meg ny jobb etterhvert, og begynte på en ny bachelor i høst, men sluttet i november fordi jeg lå mye etter og fikk ikke lest nok. Har to barn, en på skole og en i barnehage. Det har vært så tungt å begynne på et studie igjen etter 8 år i arbeidslivet. Er det andre studenter her som mestrer studiehverdagen med barn? Misunner dere. Jeg tør ikke å begynne på noe nytt før barna er litt eldre, er redd for å feile på nytt. Er sykepleier fra før, så tenker litt på videreutdanning på sikt, men ny bachelor er kanskje mer sannsynlig. 

Anonymkode: f017d...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går sykepleien med en 1,5 åring, 25% jobb og en mann som jobber turnus. Det går fint, men er knallhard prioritering og ikke noe sofasliting. 

Anonymkode: 20e12...8fc

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ferdig nå da. Men tok bachelor og master. Begynte når barna var 2 og 4. Fikk et barn til på slutten av tredje året. Ble ferdig på seks år. 

Det gikk jo helt fint. Skal ikke si at det ikke var tunge stunder, for det var det. Spesielt etter at siste ble født. Blod, svette og tårer - bokstavelig talt. Men fy søren så deilig det var når jeg fikk det til! Det gikk overhodet ikke ut over barna heller, de hadde mer tid med meg enn mange av dem som jobber vanlig.

Faktisk så er studieløpet mer kompatibelt med barn enn arbeidslivet er. Kommer jo litt an på om det er mye obligatorisk da. Eksamener må uansett prioriteres, jeg var en gang på sykehuset med barnet mitt hele natten, tok eksamen morgenen etterpå. Det gikk ikke kjempebra men jeg besto. 

Du kan absolutt få det til. Om det tar litt lengre tid, hva så?

Synes du skal kjøre på!

• Liker 1
Skrevet

Er imponert over dere som får det til. Jeg kommer nok til å satse, om ikke jeg begynner neste høst, så kommer jeg til å begynne senest om to år. Jeg er 33 nå, så har ikke all verdens tid på meg. 

All respekt til dere som har klart det/ studerer og har barn i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er imponert over dere som får det til. Jeg kommer nok til å satse, om ikke jeg begynner neste høst, så kommer jeg til å begynne senest om to år. Jeg er 33 nå, så har ikke all verdens tid på meg. 

All respekt til dere som har klart det/ studerer og har barn i tillegg. 

Du må ikke la deg skremme så voldsomt. Som jeg sa, å studere er ikke noe verre enn å jobbe. Er forskjellig men ikke verre sånn i det store og det hele. Jeg begynte når jeg var 27, men det var på hele løpet (bachelor og master), flere var eldre enn meg, spesielt på master. 

Synes virkelig du skal satse og gjøre det 😘

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte på bachlor i 2002 med en 2-åring, en 6-åring og en 7-åring. Jeg brukte kun dagene på skolearbeid og hadde fri noe jeg kom hjem, bortsett fra den perioden hvor vi skrev bachloroppgaven. Da gikk det endel kvelder. 

Jeg fullførte på 3 år, og må si i ettertid at det var en fin periode med relativt små barn, da jeg hadde mulighet til å være noe hjemme å studere. Å jobbe i full stilling er mye mer krevende

• Liker 2
Skrevet
På 20.12.2018 den 20.37, smilo skrev:

Jeg begynte på bachlor i 2002 med en 2-åring, en 6-åring og en 7-åring. Jeg brukte kun dagene på skolearbeid og hadde fri noe jeg kom hjem, bortsett fra den perioden hvor vi skrev bachloroppgaven. Da gikk det endel kvelder. 

Jeg fullførte på 3 år, og må si i ettertid at det var en fin periode med relativt små barn, da jeg hadde mulighet til å være noe hjemme å studere. Å jobbe i full stilling er mye mer krevende

Godt gjort! Blir alltid imponert over flerbarnsmødre som lykkes med studier og karriere. Det er min drøm!

Skrevet

Hvordan klarer dere dette økonomisk? ☺️ vurderer å hoppe på en 2-årig mastergrad (har grunnskolelærerutdanning fra før) etter jeg har fått barn, men hvordan går det med huslån, barn, andre hverdagsutgifter? 😅

Anonymkode: 954bb...736

Skrevet

Jeg tok bachelor i vernepleie med en 4-7 åring og 36 % jobb (bortsett fra praksisperioder, da jobbet jeg ikke). Gikk helt fint. Var mindre stress enn å jobbe. Kommer nok an på hva slags studie man går. Jeg hadde korte dager, og pensum som var lett overkommelig. Praksis var stress, men ikke verre enn vanlig jobb.

Anonymkode: 82d6b...cd7

Skrevet

Jeg studerte når barnet var 2 og oppover. Da var jeg fulltidsstudent, singel og bodde i en liten leilighet. Leste når han var i barnehagen, konsentrerte meg om han når han var hjemme pluss husarbeid. Leste igjen når han sov, i 7 tiden og avslutte lesingen halv 10. Hver helg tok jeg helt fri fra studiene.

Gikk over all forventning, men litt vanskeligere når jeg fikk meg kjæreste og ting ble mer "komplisert" i form av litt mindre tid og fokus 😂 

Nå har jeg begynt på studier i tillegg til jobb, barn, samboer og stort hus.....puh, nå er det tungt å være student og sliter meg gjennom det ene faget etter det andre. 

Anonymkode: d1cd4...2d9

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere dette økonomisk? ☺️ vurderer å hoppe på en 2-årig mastergrad (har grunnskolelærerutdanning fra før) etter jeg har fått barn, men hvordan går det med huslån, barn, andre hverdagsutgifter? 😅

Det var det vanskeligste, selv om jeg var arbeidsledig før jeg startet på studiene

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tøft å få det til økonomisk. Jeg har jobbet ca. 30% ved siden av da jeg begynte å studere. Har de siste månedene jobbet med papirarbeid i firmaet til mannen som en midlertidig løsning nå som jeg skal tenke meg om. 

TS

Skrevet

To barn. En i barnehage og en på småtrinnet. Er i tillegg alene med dem og uten avlastning. I tillegg jobber jeg dagtid 60% og 100% i alle ferier :) er 2.årsstudent. Tok påbygg da jeg fikk gravid med minsten. 

Anonymkode: 1dd5b...26c

Skrevet

jeg tar videreutdanning innenfor sykepleie. deltidsstudie. og jobber 80 % i tillegg. overkommelig, men travelt i perioder. har to små. tar en dag av gangen. tida flyr og plutselig er jeg ferdig😁

Anonymkode: 7aa73...1e0

Skrevet

Jeg begynte på en bachelor, da jeg var alene med en ett og et halvtåring, en 12 åring og en 13 åring. Var heltidsstudent, men rakk å jobbe litt mellom forelesningene. Det gikk veldig bra, men siden jeg jobbet i tillegg til studiene, måtte jeg prøve å ha en god struktur ellers og ga meg selv totalt lesefri og oppgavefri på lørdager. ( Klok av skade, etter å ha hatt en heftig jobb som gjorde meg utbrent, tre år tidligere) 

Det var tøft noen ganger, men gikk som sagt veldig bra. 

Skrevet

Tar en bachelor nå, ferdig i mai 2019. Begynte når bar et var 3 år, var da alenemamma. Barnet har samvær med far annenhver helg. Jeg har klart det helt greit. Det siste året har jeg også jobbet litt utenom studiene.

Anonymkode: c43c8...cde

Skrevet

Har tenkt å studere juss el psykologi profesjon til høsten (må bare bestemme meg for hva), og har da to små på 3 og 6 år. Må i tillegg jobbe ca 40-50% for å få økonomien til å gå rundt. Håper jeg klarer det 🙂

Anonymkode: ed518...323

Skrevet

Tok bachelor i øk/adm på NHH mens eldste gikk i bhg og mannen jobber offshore 6/6 turnus. Hadde deltidsjobb i tillegg. Det er absolutt mulig å få til men man må bruke timene barna er i bhg/skole effektivt. 

Anonymkode: 5f24e...ac2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...