Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forelsket i en muslimsk mann og har vært det lenge. Jeg er ikke kristen og ber til gud og går i kirken og sånt. 
Men nå skjedde jo dette i Marokko og. Jeg tror alle muslimer slår til til slutt. På en måte kunne jeg ønske jeg var muslim, for da hadde jeg sluppet å være offer for slike ting, jeg hadde sluppet å tenke fornuft og all glede blir drept av det.
Har vært i deres land mange ganger og jeg elsker atmosfæren mer enn Norge. 
Tenk at disse hyggelige menneskene blir slik når de får makten. Han er alt hva jeg ser etter utseendemessig. Han kom som servert til meg, jeg hadde allerede sorg over en annen mann da jeg måtte flytte for en kortere periode. Der treffer jeg denne mannen da, og jeg faller for han ganske fort. Men gleden drepes jo i det, jeg må tenke over at mannen er muslim. Tenk at en som er så hyggelig, viser omsorg, er opptatt av respekt...er en som mest sannsynlig kommer til å kaste syre på kjæresten sin. jeg er forelsket i en som kommer til å kaste syre på meg, halshugge meg, ødelegge for famlien min. 
Hvordan gjøre opp for dette? Hvorfor ble jeg forelsket i han egentlig? Jeg håper at han blir drept eller noe snart, så jeg slipper å tenke på han.
Jeg er redd for at han skal finne seg en annen, og så viser det seg at det er en god mann. Han tar kontakt av og til. 
Men det er som om jeg blir løftet opp og revet ned. Jeg blir så glad, men også lei meg rett etterpå. Han tilhører islam. hva vil han liksom? 

Anonymkode: e8d87...fbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forelsket i en muslimsk mann og har vært det lenge. Jeg er ikke kristen og ber til gud og går i kirken og sånt. 
Men nå skjedde jo dette i Marokko og. Jeg tror alle muslimer slår til til slutt. På en måte kunne jeg ønske jeg var muslim, for da hadde jeg sluppet å være offer for slike ting, jeg hadde sluppet å tenke fornuft og all glede blir drept av det.
Tenk at disse hyggelige menneskene blir slik når de får makten. Han er alt hva jeg ser etter utseendemessig. Han kom som servert til meg, jeg hadde allerede sorg over en annen mann da jeg måtte flytte for en kortere periode. Der treffer jeg denne mannen da, og jeg faller for han ganske fort. Men gleden drepes jo i det, jeg må tenke over at mannen er muslim. Tenk at en som er så hyggelig, viser omsorg, er opptatt av respekt...er en som mest sannsynlig kommer til å kaste syre på kjæresten sin. jeg er forelsket i en som kommer til å kaste syre på meg, halshugge meg, ødelegge for famlien min. 
Hvordan gjøre opp for dette? Hvorfor ble jeg forelsket i han egentlig? Jeg håper at han blir drept eller noe snart, så jeg slipper å tenke på han.
Jeg er redd for at han skal finne seg en annen, og så viser det seg at det er en god mann. Han tar kontakt av og til. 
Men det er som om jeg blir løftet opp og revet ned. Jeg blir så glad, men også lei meg rett etterpå. Han tilhører islam. hva vil han liksom? 

Synd, hva med en muslimer som er ofre for blind vold av etninske nordmenn, som blir invalide eller pådrar seg varige men før resten av livet. Dette kommer aldri fram i media.

Sist uke møtte jeg en ung muslim. Da han fortalte meg hva som hadde skjedd med han ble jeg forskrekket. Han ble slått helseløs av 8 menn. Ansiktet hans var ødelagt og kroppen er ødelagt. Dette var vold av etninske nordmenn, kristne, kulturkristne, ateister eller agnostikere i sin tro.

Så hva er forskjell mellom religiøs og etnisk motivert vold. Til syvende og sist er der menneske utøver vold.

Hva skal du si til Baneheia offeret som ble drept? Av hvem? Så hva er forskjellen?

Anonymkode: ecf0c...570

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring med en muslimsk mann er at han bokstavelig talt slo til slutt. Etter nesten tre år sammen.

Anonymkode: 97a56...cda

Skrevet

Du håper at han blir drept? 

Hvordan er du da bedre enn noen? (De fleste muslimer er forøvrig ikke så syke på sinnet at de vil drepe noen, eller ønske folk drept.) 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd, hva med en muslimer som er ofre for blind vold av etninske nordmenn, som blir invalide eller pådrar seg varige men før resten av livet. Dette kommer aldri fram i media.

Sist uke møtte jeg en ung muslim. Da han fortalte meg hva som hadde skjedd med han ble jeg forskrekket. Han ble slått helseløs av 8 menn. Ansiktet hans var ødelagt og kroppen er ødelagt. Dette var vold av etninske nordmenn, kristne, kulturkristne, ateister eller agnostikere i sin tro.

Så hva er forskjell mellom religiøs og etnisk motivert vold. Til syvende og sist er der menneske utøver vold.

Hva skal du si til Baneheia offeret som ble drept? Av hvem? Så hva er forskjellen?

vi i Norge klarer å leve til en viss grad i virkeligheten. Advares alltid mot muslimske menn. Men desto verre føles denne forelskelsen. jeg kan ikke snakke til noen om det. 
Jeg bare føler meg ødelagt innvendig. Er så skuffet over meg selv. Da jeg møtte han og har skrevet med han har han alltid vært en menneske, som alle andre. men så kommer den kjedelige sannheten igjen....han er muslim. innerst inne, en morder, en som ville ofret meg for familien sin, løy til meg...

Skrevet
3 minutter siden, Trolltunge skrev:

Du håper at han blir drept? 

Hvordan er du da bedre enn noen? (De fleste muslimer er forøvrig ikke så syke på sinnet at de vil drepe noen, eller ønske folk drept.) 

jeg gjør ikke så han skal bli drept. Men det hadde bare vært bedre for meg om han ble. Tenk om jeg tar feil av han, og egentlig går glipp av en bra mann. men jeg føler ikke jeg får lov å være glad i han. men han er tross alt muslim. 

Skrevet

Forekomsten. Den har vi tall på.

De samme tallene viser, for ordens skyld, at et overveldende flertall av troende muslimer også er helt fine folk. La det være helt tydelig. Jeg vil ikke tas til inntekt for brunt kommentarfeltgrums og er overhodet ikke den typen.

Men når du spør rett ut om hva forskjellen er - forskjellen er hyppigheten. Hvem du og jeg og naboen vår har møtt kan påvirke hvilke gripende historier vi kan fortelle, men det er en helt grunnleggende forskjell i forekomst her. Floskler om at "det er mennesker som er slemme, ikke religioner" kan være så sanne de bare vil, men noen typer mennesker er oftere slemme enn andre. Ikke spesielt muslimer eller andre trosretninger, det gjelder i alle mulige sammenhenger og også for ting som kjønn, alder, sosioøkonomisk bakgrunn, utdannelsesnivå, politiske oppfatninger etc. etc. Hvis ting forandrer seg veldig så fort du fjerner én av variablene er det grunn til å tro at den variabelen hadde betydning for hvordan vedkommende oppførte seg.

Men det er altså det som er forskjellen. De stakkars Baneheia-ofrene er like døde samme hvem som drepte dem, det er helt riktig, og det er ingen trøst for deres pårørende samme hvor fredelig gruppen deres drapsmenn tilhører vanligvis er. Denne hyppigheten er så godt som helt uvesentlig når du skal vurdere hvordan du forholder deg til en enkeltperson. Det er det viktig å være obs på.

Men forekomsten av slik dritt, og hvem som statistisk sett utfører den oftest, er det viktig for samfunnet å være kjent med. Og da er personlige anekdoter, samme hvor triste de er, også helt fullstendig verdiløse. Og ja, det betyr også at trådstarter er fullstendig på villspor dersom hun bruker det dypt tragiske som skjedde i Marokko som grunnlag for noe som helst, så vi får håpe hun ikke gjør det. På samme måte som du, hvis du bruker det at du har hørt om etniske nordmenns vold mot utlendinger og ditt helt personlige inntrykk av forekomsten (uavhengig av at vi faktisk har tall som stemmer vi kan bruke i stedet) som grunnlag for å sette likhetstegn der de ikke hører hjemme, er på feil spor selv. 

Jeg er for ordens skyld en mann av (halvt) ikke-vestlig bakgrunn, og jeg vet nå godt selv at jeg er snill som et lam. Oppveksten min har også vært så typisk norsk du får den. Men jeg skjønner, selv om det også er ganske irriterende, hvorfor jeg trekkes oftere til side i påstått tilfeldige sikkerhetskontroller enn det min etnisk norske, kvinnelige kjæreste gjør. Og hvorfor det hender folk krysser veien om jeg blir gående bak dem på vei hjem, selv om jeg egentlig bare går og tenker på bunader like mye som jeg bare antar alle etniske nordmenn gjør. 

Anonymkode: e7545...2e9

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg gjør ikke så han skal bli drept. Men det hadde bare vært bedre for meg om han ble. Tenk om jeg tar feil av han, og egentlig går glipp av en bra mann. men jeg føler ikke jeg får lov å være glad i han. men han er tross alt muslim. 

Synes uansett at tankegangen din er skremmende. Han har ikke gjort annet "galt" enn å krysse din vei, så du ble forelsket i ham, men du ønsker at han ble drept, og det hadde vært bedre for deg. At han ble drept- DØD - at han ALDRI skal få oppleve glede eller kjærlighet - for at du skulle slippe å TENKE på ham! 

Du synes ikke selv at det er en syk tankegang? 

• Liker 7
Skrevet

Så må jeg bare legge til at trådstarter sier noen helt spinnville ting. At han "mest sannsynlig vil kaste syre på kjæresten sin", for eksempel. Det er åpenbart bare surr. Ja, det er nå mer utbredt der enn det er her, men det er selvfølgelig bare piss at det liksom er normalen. At han "innerst inne er en morder" fordi han er muslim er jo helt vanvittig å skrive. Jeg tar virkelig ikke trådstarters paranoia-parti i det her. Det var bare da noen kom trekkende på en personlig anekdote, tilsynelatende i sånn "Se, hva med dette a? En av hver, da er det helt likt, ferdig snakka"-stil, at jeg reagerte på det også. Men det var nå nok å reagere på ved trådstarters fremstilling også.

Jeg tror nå uansett det sunneste for dere begge er at dere ligger langt unna hverandre. Kanskje aller mest av hensyn til ham, men det er neppe sunt for trådstarter heller å gå inn i noe her.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Trolltunge skrev:

Synes uansett at tankegangen din er skremmende. Han har ikke gjort annet "galt" enn å krysse din vei, så du ble forelsket i ham, men du ønsker at han ble drept, og det hadde vært bedre for deg. At han ble drept- DØD - at han ALDRI skal få oppleve glede eller kjærlighet - for at du skulle slippe å TENKE på ham! 

Du synes ikke selv at det er en syk tankegang? 

jo, men muslimer....har de evne til å føle kjærlighet da? for annet enn sine søsken og foreldre??? så kommer kompisene, som de kaller "brødre". 
Han prøvde seg på meg, altså, ved ¨å invitere meg ut....jeg var så glad, men jeg kunne ikke se forbi religionen. Han er en hyggelig mann, en man ikke kan tro kan gjøre noe vondt. tenk at han her mest sannsynlig vil tømme syre på meg om jeg blir sammen med han. Utenom religionen, så var alt perfekt. jeg måtte stå i mot. Har bare endt opp bitrere. Jeg ble sur på ham. Han våger å prøve å få meg forelsket, hvorfor tror han at han kan få meg liksom? han vet egentlig at jeg kommer til å få kjærlighetssorg. han vet han kommer til å gjøre meg vondt. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo, men muslimer....har de evne til å føle kjærlighet da? for annet enn sine søsken og foreldre??? så kommer kompisene, som de kaller "brødre". 
Han prøvde seg på meg, altså, ved ¨å invitere meg ut....jeg var så glad, men jeg kunne ikke se forbi religionen. Han er en hyggelig mann, en man ikke kan tro kan gjøre noe vondt. tenk at han her mest sannsynlig vil tømme syre på meg om jeg blir sammen med han. Utenom religionen, så var alt perfekt. jeg måtte stå i mot. Har bare endt opp bitrere. Jeg ble sur på ham. Han våger å prøve å få meg forelsket, hvorfor tror han at han kan få meg liksom? han vet egentlig at jeg kommer til å få kjærlighetssorg. han vet han kommer til å gjøre meg vondt. 

Ja de har nøyaktig samme evne til å føle kjærlighet. Og sorg. Og glede. Og alle andre følelser. 

Dersom du ikke troller bør du ta en samtale med psykolog. Snarest! 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så må jeg bare legge til at trådstarter sier noen helt spinnville ting. At han "mest sannsynlig vil kaste syre på kjæresten sin", for eksempel. Det er åpenbart bare surr. Ja, det er nå mer utbredt der enn det er her, men det er selvfølgelig bare piss at det liksom er normalen. At han "innerst inne er en morder" fordi han er muslim er jo helt vanvittig å skrive. Jeg tar virkelig ikke trådstarters paranoia-parti i det her. Det var bare da noen kom trekkende på en personlig anekdote, tilsynelatende i sånn "Se, hva med dette a? En av hver, da er det helt likt, ferdig snakka"-stil, at jeg reagerte på det også. Men det var nå nok å reagere på ved trådstarters fremstilling også.

Jeg tror nå uansett det sunneste for dere begge er at dere ligger langt unna hverandre. Kanskje aller mest av hensyn til ham, men det er neppe sunt for trådstarter heller å gå inn i noe her.

men jeg er så glad han. Jeg hadde aldri før i min villeste fantasi trodd jeg kunne falle for en muslim. Han virker så normal. Men jeg tror hans ene søster vil bli et problem. Hun er prinsessa hans og bruker hijab. jeg vil bli den nordiske inntrengeren av ei løstøs om jeg blir sammen med han. Den andre søsteren likeså. Broren kommer sikkert til å bli mer sånn "så flott og norsk en kvinne du har funnet". For så å være utro, jeg er tross alt vestligg søppel. Jeg kan heller aldri være trygg på at han ikke dumper meg fort, for enten liker han en annen bedre, enten vil han finne sin muslimske jomfru. jeg er jomfru selv, men jeg er ikke muslim.
Han har vestlige venner da.
Men hvorfor prøvde han seg? jeg hater han virkelig for det. 

Skrevet

Du må få gjort noe med den tankegangen din, den er jo helt syk.

Og siden du har sånne tanker, så får du holde den langt unna muslimske menn. 

Jeg har selv vært i langvarig forhold med en muslim, og han og familien hans, behandlet meg bra hele veien. Finnes mange flotte muslimer der ute. 

Anonymkode: e8990...200

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg er så glad han. Jeg hadde aldri før i min villeste fantasi trodd jeg kunne falle for en muslim. Han virker så normal. Men jeg tror hans ene søster vil bli et problem. Hun er prinsessa hans og bruker hijab. jeg vil bli den nordiske inntrengeren av ei løstøs om jeg blir sammen med han. Den andre søsteren likeså. Broren kommer sikkert til å bli mer sånn "så flott og norsk en kvinne du har funnet". For så å være utro, jeg er tross alt vestligg søppel. Jeg kan heller aldri være trygg på at han ikke dumper meg fort, for enten liker han en annen bedre, enten vil han finne sin muslimske jomfru. jeg er jomfru selv, men jeg er ikke muslim.
Han har vestlige venner da.
Men hvorfor prøvde han seg? jeg hater han virkelig for det. 

Jeg tror han prøvde seg fordi han trodde du var en bra jente, som var åpen, inkluderende og så mennesker for hvem de er, og ikke tolket mennesker på bakgrunn av rasisme og fordommer. 

Holdningene dine er for meg veldig utdaterte og skremmende. Synes det er skikkelig skummelt å tenke på at disse meningene finnes, for meg er det HELT fjernt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Leseplan skrev:

Jeg tror han prøvde seg fordi han trodde du var en bra jente, som var åpen, inkluderende og så mennesker for hvem de er, og ikke tolket mennesker på bakgrunn av rasisme og fordommer. 

Holdningene dine er for meg veldig utdaterte og skremmende. Synes det er skikkelig skummelt å tenke på at disse meningene finnes, for meg er det HELT fjernt.

Vel, mamma når hun fikk høre om han: "huff, jeg er så redd du skal bli lurt" "du ser jo på nyheten nå hva som har skjedd. IKKE bli med han!" "blir trøbbel når dere får barn" 
Andre i familien: "faenskapet kan holde seg der de hører hjemme" "hvordan er det nede hos muslimene? mye skrot?" 

Er ikke holdningene mine rasistiske? 

Skrevet

Vel, mamma når hun fikk høre om han: "huff, jeg er så redd du skal bli lurt" "du ser jo på nyheten nå hva som har skjedd. IKKE bli med han!" "blir trøbbel når dere får barn" 
Andre i familien: "faenskapet kan holde seg der de hører hjemme" "hvordan er det nede hos muslimene? mye skrot?" 

Er ikke holdningene mine rasistiske? 

Jo, det vil jeg si.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Leseplan skrev:

Jo, det vil jeg si.

mente "realistiske" :( 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

mente "realistiske" :( 

Da så. Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror ikke at mennesker er onde, og jeg tror ikke han har tatt kontakt med deg fordi han ønsker å skade deg. Jeg tror heller ikke at de fleste muslimer mishandler konene sine.

Jeg tror at du er omgitt av veldig skadelige holdninger, og det synes jeg er trist. Kanskje hadde det vært fint å få innputt fra andre steder enn familien, for disse meningene har heldigvis ikke de fleste, i hvert fall ikke i min krets.

Jeg tror også at han har det bedre uten deg, for at du starter et evt. forhold med forbehold basert på hans religion og ikke basert på hans person er ikke rettferdig for ham.

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Leseplan skrev:

Da så. Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror ikke at mennesker er onde, og jeg tror ikke han har tatt kontakt med deg fordi han ønsker å skade deg. Jeg tror heller ikke at de fleste muslimer mishandler konene sine.

Jeg tror at du er omgitt av veldig skadelige holdninger, og det synes jeg er trist. Kanskje hadde det vært fint å få innputt fra andre steder enn familien, for disse meningene har heldigvis ikke de fleste, i hvert fall ikke i min krets.

Jeg tror også at han har det bedre uten deg, for at du starter et evt. forhold med forbehold basert på hans religion og ikke basert på hans person er ikke rettferdig for ham.

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

er ikke lenge til jeg blir 28 :(:(:(:(:(:(:( blir stresset også. rosin-prosessen starter snart. vil ha sex og forhold før det liksom.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

er ikke lenge til jeg blir 28 :(:(:(:(:(:(:( blir stresset også. rosin-prosessen starter snart. vil ha sex og forhold før det liksom.

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si jeg. Dersom du er villig til å forsøke å være mer åpen og gi det et forsøk, kan du jo forsøke å være åpen med han om dette! Si til ham at du liker ham godt, men at det skremmer deg at han er muslim og at du er redd fordommene dine vil være ødeleggende. (For du er enig i at dette er fordommer, eller?)

Hvordan han reagerer på dette har jo mye å si for hvordan det går videre. Kanskje vil han da bare vise deg hvem han er, også blir du et mer åpent og tolerant menneske av det? det hadde vært fint. 

Hvis du tror at holdningene dine sitter så dypt i deg at det ikke vil funke, for du se deg om etter en annen, og la den stakkars, sikkert veldig flotte, muslimske mannen være i fred.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...