Gå til innhold

Hva har barnet gjort i barnehagen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ungen min kunne stave navnet sitt da han var tre år; det har barnehagen selv fortalt meg. Han kan omtrent alle bilmerkene, han kan telle langt, han forteller en masse om stjerner, planeter, planter og dyr...Han synger og traller, og jeg kan ikke se at han har spesielle problem.

Jeg har minst to univerisitetsutdanninger. (Sikkert mye høyere utdanning enn de fleste andre i bygda) Jeg er også kjempesosial egentlig, men jeg liker meg ikke der jeg bor nå. Far er også en ener i sitt "fag", han har vunnet en masse turneringer..Likevel så føler jeg at vi blir sett på som "ressurssvake"...jeg synes det er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ingen av oss foreldre hverken røyker eller drikker, vi har aldri brukt dop. Har ikke psykiske problem.

Hovedinteressen er friluftsliv og spesielt fjellturer, har vært på flere 2000 m- topper!

Men jeg er stygt redd vi snart mister ungen nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trodde barn gikk i barnehagen for at de skulle få stimulans, både pedagogisk og at de skulle kunne leke sammen med andre barn, ha samvær med andre.

Mitt barn får kritikk for at ikke det tar initiativ til lek med andre så ofte, selv om det tydeligvis leker med andre når de tar kontakt. Det ser ut til at det er vi som er innflyttere som skal ta initiativ til alt.. Barnet har aldri vært slem mot andre, er ikke vrang, har aldri vist trass, er alltid blid og imøtekommende mor både barn og voksne i barnehagen.

Styrer sier bare nei til forespørslser, uten lovhjemmel, uten å opplyse om klageadgang, lyver for å slippe ansvar...jeg får ikke svar på det jeg spør om, blir kalt kverulant. Alt handler om å ikke såre fagfolks følelser, hva med mine? Hun synes det er grusomt at ungen skal flytte.

Jeg synes det er helt forferdelig...jeg fatter ikke at det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De vet ikke engang alderen på ungen da han begynte i barnehagen - det er flere måneders sprik mellom det de hevder og det er sant! (Heldigvis har jeg nå dok. på dette da)

Er det mulig??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er dere en og samme gjest eller?

Ja, det er meg alle sammen. Nå begynner vel hetsen mot meg her inne igjen nå eller? Hvilken diagnose får jeg av dere i dag?

Det f.eks er aldri noen som kommenterer at styrer lyver, selv om det kan dokumenteres så virker det som det er helt greit.. også blandt ledere i kommunen. Det er alltid jeg som skal "tas"- blir til og med meldt til sosialtjenesten(eller var det barnevernet?? Styrer vet ihvertfall ikke forskjell) for at jeg vil ha ting skriftlig..

Jeg synes det er helt grusomt, har nesten ikke lyst til å leve lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lullu ikke innlogget

Kjære Gjest

Det virker som om du virkelig trenger noen å snakke med. Hva med din egen familie eller venner? Sett dere ned og snakk om problemene du føler. Det er sikkert mange som vil støtte deg, og hjelpe til deg til å løse problemet på en proffesjonell måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, takk for tipset. Det gjør jeg nå også. Men siden jeg alltid har fått så mye kritikk her inne, og fått mine diagnoser her inne så tenkte jeg at jeg kunne bruke dette forumet som en slags "søppelkasse" for mine frustrasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lullu ikke innlogget
Joda' date=' takk for tipset. Det gjør jeg nå også. Men siden jeg alltid har fått så mye kritikk her inne, og fått mine diagnoser her inne så tenkte jeg at jeg kunne bruke dette forumet som en slags "søppelkasse" for mine frustrasjoner...[/quote']

Dette er jo veldig egoistisk og snevert syntes du ikke? Er jo sikkert mange her inne som ikke ønsker å kritisere deg, men det kan jo virke veldig lettvint i.o.m. at du ukontrollert legger inn innlegg som ikke er så lett å tyde. Hva med å samle frustrasjonen i forskjellige tråder, og deretter be om tilbakemeldinger?

KONSTRUKTIVE innlegg får konstruktive svar. Ikke sant?

Og hvorfor logge deg inn som Gjest. Har du ikke et Nick du kan bruke slik at det er lettere å gjennkjenne deg, og derfor også muligens forstå dine problemer? Husk at dette er et diskusjonsforum, og vi lever i en verden med mange forskjellige meninger. Dersom du ikke ønsker at folk skal misforstå deg, bør du omformulere innleggen dine litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Denne gjesten har vært inne på mange tråder med det samme problemet og det virker ikke som gjest er interessert i å høre på råd. Det er ikke rart gjest får kritikk når hun tar det samme opp igjen og igjen. Vet ikke hva hun venter å oppnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Men jeg blir også kritisert for å stille for mange spørsmål! Da svarer de meg ikke og kjefter meg huden full for at jeg ikke har tillit til deres profesjon.

Hvis du spør og klager over det samme hele tiden slik som her på KG så er det ikke så rart hvis personalet mister tolmodigheten. Kanskje du skulle prøve å høre litt på de rådene du får? Tror ikke du kommer noe videre med problemstillingene dine her på KG. Til det har det rett og slett blitt så mye for veldig mange her at de ikke orker å svare mer. Når du ikke hører på råd men tvert imot kommer tilbake igjen og igjen med akkurat det samme, da blir folk lei. Jeg ønsker deg alt godt, men jeg tror du bør søke hjelp andre steder for akkurat disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har da fått svar på det som var mitt spørsmål: hvor ofte og hvor mye spør foreldrene personalet i barnehagen om hvordan deres barn har hatt det i løpet av dagen. Det så da faktisk ut som om de fleste her inne(innbefattet barnehagepersonell selv) spurte når det passet seg slik, men at de ikke akkurat bombarderte personalet med slike spørsmål, og at de også spurte ungene direkte.

Som sagt så har jeg blitt møtt med kritikk i min barnehage fordi de mener jeg ALDRI spør, noe som er bare tull! Alt jeg gjør og sier er galt. Jeg føler at de ser på meg som totalt uegnet som mor...De tar til og med med seg barna, uten foreldrenes godkjenning og informerer de ikke engang i ettertid, på demonstrasjoner. Alle her i bygda er jo enige i alt, og her MÅ ungen min vokse opp :evil:

PS: Om min unge ikke vil leke med nevøen til styrer så hadde de sikkert sagt at jeg ikke tillot at mitt barn lekte med andre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...