Gå til innhold

Hva har barnet gjort i barnehagen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor ofte og hvor mye spør du personalet i barnehagen om hva ditt barn har bedrevet der om dagen?

Spør du også barnet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

I barnehagen til min datter skriver de opp på en tavle hva de har gjordt i løpet av dagen,sånn at vi kan lese det når vi kommer for å hente. Det syns jeg er veldig greit fordi det er jo ikke alltid like lett å få noe svar når man spør barna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min sønns barnehage har de faste ting de gjør de forskjellige ukedagene, feks turdag mandag, maling tirsdag osv...og så har de faste ting de gjør hver dag som måltidene, ringleker og eventyrstund.

Eller spør jeg om det har gått bra i dag, og da forteller de stort sett hva han har gjort på og hvem han har leket med, også spør jeg selvfølgelig ungen min om hva han har gjort på i løpet av dagen! og da blir han veldig glad når jeg vet det fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til min datter skriver de opp på en tavle hva de har gjordt i løpet av dagen' date='sånn at vi kan lese det når vi kommer for å hente. Det syns jeg er veldig greit fordi det er jo ikke alltid like lett å få noe svar når man spør barna :-)[/quote']

Dette gjør vi også i den barnehagen jeg jobber i. Likevel snakker vi med foreldrene hver dag når barna blir hentet og forteller om noe spesielt har skjedd medderes barn, da det som blir skrevet på tavlen kun er generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til poden kommer hun som har særlig ansvar for poden alltid bort og holder oss med selskap når vi kommer om morgenen og når vi kler på for å dra hjem på ettermiddagen - det er veldig fint, for da får vi tid til å prate uten at jeg må 'huke tak' i henne for å få pratet.

Men det er kanskje sånn i de fleste barnehager?

I tillegg spør jeg alltid poden om hun har hatt det bra og hva de har gjort (hun er for liten til å fortelle så mye, men jeg synes det hører med når vi ikke har sett hverandre på formiddagen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi det hos oss, også!

Den daglige kontakten med hvert enkelt foreldrepar/foreldre er selvfølgelig overordnet; men av og til er det sånn at vi ikke har anledning til å snakke like lenge med alle. Det kan være vi er alene med flere barn og to-tre blir hentet samtidig. Da blir det mer overfladisk. Derfor er det greit å ha en tavle som vi skriver i grove trekk hva vi har gjort den dagen. Så har i alle fall foreldrene et utgangspunkt for å stille spørsmål til barnet sitt: "Jeg ser dere har vært på tur i dag! Var du også med på turen?" "Hva gjorde dere, da?" "Så dere noe spesielt?" osv...

Når mine egne barn gikk i barnehage, varierte det litt hvor ofte og hvor mye jeg spurte etter. Synes det var kjekt å få høre litt om hva de hadde gjort/sagt/vært med på fra dag til dag, men forventet ikke noe langt foredrag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I barnehagen sønnen min gikk i hang det en bok med dagens referat som vi kunne lese i!Veldig kjekt!Ved spesielle turer ble referatet også satt inni permen til hver enkelt barn.Kjekt å ha som minne etterpå. Han fikk med seg en tykk tykk perm med bilder,tegninger og historier fra tiden i barnehagen. Ellers så snakket vi med han under middagen og lot han fortelle hvordan han hadde hatt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det slik at det er foreldrene som alltid må ta initativ til å høre hvordan dagen har vært med personalet? Også når det som dere beskriver henger oppslag om det, og også når de ansatte setter seg ned mens man kler på ungen, men ikke sier noe - er det da foreldrene eller den ansatte som bør ta initiativet. Regner jo liksom med at saker blir nevnt om det er grunn til det. Og jeg spør alltid ungen selv da.

Som dere skjønner har jeg blitt kritisert for å ikke spørre hvordan ungen har hatt det med personalet, men heretter skal jeg jammen forlange å få en full redegjørelse hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det slik at det er foreldrene som alltid må ta initativ til å høre hvordan dagen har vært med personalet? Også når det som dere beskriver henger oppslag om det, og også når de ansatte setter seg ned mens man kler på ungen, men ikke sier noe - er det da foreldrene eller den ansatte som bør ta initiativet. Regner jo liksom med at saker blir nevnt om det er grunn til det. Og jeg spør alltid ungen selv da.

Som dere skjønner har jeg blitt kritisert for å ikke spørre hvordan ungen har hatt det med personalet, men heretter skal jeg jammen forlange å få en full redegjørelse hver dag!

Det hender jo at jeg spør også altså, men ikke hver dag. Men nå har jeg fått høre at jeg aldri spør :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror forresten jeg skal be om full skriftlig rapport hver dag, for i denne barnehagen kan man ikke stole på noe av hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men jeg blir også kritisert for å stille for mange spørsmål! Da svarer de meg ikke og kjefter meg huden full for at jeg ikke har tillit til deres profesjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oj, du har sannelig et problem. Dette må du ordne opp med en gang! :fy: Ta kontakt med personalet og snakk ordentlig med dem slik som dette kan du ikke han det og du er et dårlig forbilde for dine barn hvis det er slik du holder på. Skjerp deg! Og ikke noe mer tull bare snakk med personalet på en ordentlig måte. Hvis ikke så får du bytte barnehage syns nå jeg. Framtida ligge i dine hender. Den kan være skjør også vet du......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
..................

:)

Vi sørger iallefall for at minst en av oss voksne alltid tar oss tid til å snakke med den forelderen som henter barnet, slik at forelderen får rom til å spørre om hva h*n skulle ønske å spørre om. Dette er en av de viktigste sidene ved foreldresamarbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg spør aldri barnehagepersonalet. De nevner dersom det har vært noe spesielt og så leses jeg på tavla hva de har gjort den dagen. Lillemann pleier fortelle selv om dagen sin da (er snart 4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lilletroll
I barnehagen til min datter skriver de opp på en tavle hva de har gjordt i løpet av dagen,sånn at vi kan lese det når vi kommer for å hente. Det syns jeg er veldig greit fordi det er jo ikke alltid like lett å få noe svar når man spør barna  :-)

Samme hos oss. Og hvis det er noe helt spesielt er de amsatte veldig flinke til å fortelle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg orker snart ikke mer..Alt jeg gjør er feil.

De vet hver minste lille ting vi gjør, også på fritiden, de følger med og kritiserer alt. Men ingen av de bor da alene uten nettverk i denne lille bygda, og ingen av de har noen gang tatt initiativ til å bli bedre kjent med meg. De har til og med "butikk" i barnehagen, som de aldri fortalte meg noe om, det var vel noe slikt internt..

Ja, kan vel bare flytte, men det ser det ikke ut som jeg får lov til, ihvertfall ikke med ungen..Hadde jeg visst det var slik å ha barn i barnehage hadde jeg aldri latt det begynne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og hvem skulle forby deg å flytte?

Barnevernet. Her setter de i gang opplegg - uten godkjenning av meg som har foreldreansvaret - og da er de nok redde for at ungen ikke vil få hjelp andre steder. De har ikke engang tatt skikkelige tester av ungen, alt er bare synsing....

F.eks om far har sagt en gang at ungen spiser bra hos han så spiser det alltid bra hos han(han lager ikke engang middag selv), sier jeg en gang at han spiser dårlig så spiser han alltid dårlig hos meg. Og så burde jeg selvsagt ha bedd alle ungene i bygda på bursdagsfest - jeg aner ikke hva de heter til etternavn engang..Den eneste ungen som får kjempeskryt er styrers nevø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...