Kittykat Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 I går fikk vi vite via faren til en av vennene til vår sønn at han hadde inntrykk av at sønnen vår er deppa. Og vi har jo lagt merke til at han har vært "molefunken" i det siste... For over 2 mnd siden så gjorde kjæresten hans det slutt, så det kan jo være derfor... Jeg er usikker på hvordan vi skal gå fram her. Vi kan jo ikke akkurat spørre han rett ut heller. Det kan være en fase eller noe som blir hengende en stund, så det er jo viktig å ta tak i/bearbeide dette.
mintgrønn Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 Hvorfor kan ikke dere spørre han rett ut? Si at du har sett at han ikke har hatt det så bra i det siste, spør om han har behov for å snakke om det, finn på noe kjekt med han og hver der for ham. 14 år er en vanskelig alder og de fleste syns nok ikke det er så gøy å snakke om slike ting med foreldrene sine men jeg ville spurt han rett ut uansett. Vis at du bryr deg. 3
Gjest BearMama Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Jeg og lurer på hvorfor du ikke kan spørre han rett ut? Jeg hadde satt meg ned men han og spurt hvordan det går. Om han hadde det vondt pga bruddet. At det er helt naturlig å ha kjærlighetsssorg, men at det går over selv om det føles for jævlig akkurat nå. Husker min første kjærlighetssorg. Det tok over 4 mnd og jeg raste ned i vekt da jeg bare deppet og klarte ikke å spise. Når man er 14 så er alle følelser så ekstremt sterke og hormonene herjer. Man kan sammenligne det med bipolar liedelse på mange møter for man er enten i himmel eller i helvete i den alderen. Snakk med han. Er et menneske med akkurat de samme følelsene som deg. Og selv om det ikke er lett å snakke om ting med voksne op den alderen så hjelper det mye at noen er der og viser at de forstår og gjerne er ærlig med dem om at hva de føler pg tenker faktisk er helt normalt og at de fleste har vært igjennom det. Kjærlighetssorg er ikke noe spøk når en står midt oppi det.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 Så flotte venner og vennersforeldre gutten din har, som tar det opp! Anonymkode: 0bf1f...0f3
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 4 timer siden, Kittykat skrev: Vi kan jo ikke akkurat spørre han rett ut heller. Virkelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå